Høstdepresjon

I det hjørnet av Mayfair er det dessverre heller dårlig. Foruten The Balcon hos Sofitel St. James. Men det er kanskje litt for langt fra der dere skal bo?
Her er deres meny
Screen Shot 2016-01-31 at 21.14.06.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Stratocaster
The Wolseley har ikke så dum frokost? Jobber selv i St James' og kan bekrefte at det ikke er veldig mange spennende matalternativer akkurat i det området, bortsett fra steder for en rask lunsj.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stratocaster
Takker. Vi skal bo på Hilton on Park Lane. Ser det er en Pret a Manger i nærheten, vi får starte der:)

Hilton on Park Lane er helt supert har jeg hørt/lest. Vi pleier å booke oss inn hos naboen The Metropolitan. Men neste gang (25-28 mars) så skal vi prøve oss på the athenæum som ligger i Picadilly. Riktignok bare to, tre steinkast unna Hilton ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Stratocaster
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Preacher
For sjette år på rad er jeg i avisa igjen. Å de har fortsatt ikke klart å skrive navnet mitt korrekt. Henry?? Hater når det skjer :confused:

image.png
 
Redigert:
Har vært ,mye jobb på kontoret og hjemme etter vi landet på søndag. Så jeg har ikke hatt så mye tid til overs. Men nå skal jeg få postet noen bilder og tekst fra siste Londontur.
 
Som jeg har tidliger skrevet er vi enn så lenge priviligerte som har Moss Lufthavn Rygge bare 10 minutters taxitur unna. Taxfreen her er heller ikke noe å utsette på. Men vi handler kun på hjemreisen. Men uansett så så har de både noe for de som liker bobler, å for de som liker skotsk ildvann.
IMG_6863.jpg
IMG_6865.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Å Ryan Air er alltid i rute. Å denne turen tok knappe 1timer og 30min.
IMG_6866.jpg
IMG_6868.jpg
IMG_6870.jpg
IMG_6878.jpg
 
Fra Stansted så er det bare å rusle så raskt man kan gjennom ankomsthallen, ned i kjelleren for så å hoppe på første tog inn til Liverpool Street. Toget går hvert kvarter, å bruker 1 time. Reiser man i gruppe anbefales det å handle billetter t/r på stedet hos servicedesken/billettkontoret da man får grupperabatt.
Fra Liverpool street tar vi Central line til Bond Street. Denne banen går hvert 3 min. Så ingen grunn til å kaste bort tid og penger på taxi.
2.jpg
Vis vedlegg 1444
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dingle
Fra Bond Street stasjon rusler vi ned New Bond Street til The Westbury. Liten rusletur i kanskje verdens heftigste gate.
Screen Shot 2016-02-03 at 09.41.18.png
 
Redigert:
Ved The Westbury blir vi ønsket velkommen tilbake. Vi har vel bodd her fire, fem ganger de siste tre årene. Så de har vel lagt merke til oss :rolleyes:
01.jpg

2 (1).jpg
3 (1).jpg
5.jpg
4 (1).jpg
6.jpg

Vi får gratis upgrade til Suite i sjette etg. med utgang til terrasse med utsikt over New Bond Street. Slik som det skal være.

På Westbury så har man også en helt formidabel restaurant som er verdt ett besøk: Alyn Williams at The Westbury. Alyn innehar én stjerne hos Guide The Michelin. Etter min mening burde de muligens fortjent enda én stjerne.
"Confident, cheery service ensures the atmosphere never strays into terminal seriousness; rosewood panelling and a striking wine display add warmth. The cooking is creative and even playful but however elaborately constructed the dish, the combinations of flavours and textures always work. -MICHELIN guide inspectors"
10.jpg

I tilleg har hotellet en veldig bra Sushi Restaurant: Tsukiji Sushi Ikke helt Michelinstjerneverdig. Men heller ikke langt unna. Fra tripadvisor
11.jpg
 
Vi bestemmer oss for å dra til Borough Market for å spise tidlig lunsj. Så vi tar banen fra Bond Steet til London Bridge med Jubilee line. Turen tar snaue 9 minutter med banen. Med Taxi tar det snaue 40 min. Så til dere alle som skal til London. Få dere ett oyster card (tbanekort):
"Et Oyster Card er det ”nye” Travelcard, særlig nå som 1, 3 og 4-dagers Travelcard er utgått. Kortet kan brukes på undergrunnen og de røde bussene.
Man velger selv hvor mye man skal fylle på kortet. Å man kan når som helst fylle opp kortet med nytt beløp på hvilken som helst undergrunnsstasjon i London – enten via maskinene som står på stasjonen, eller via personlig betjening i billettlukene. Du kan fylle opp med betalingskort eller kontanter. Kortet er ikke personlig, det utløper aldri, å man slippe rå tenke på hvilke soner man skal reise i (1-6), å barne under 11 år reiser gratis med en voksen (opptil tre barn per voksen) Helt genialt!"

Screen Shot 2016-02-03 at 10.06.30.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Borough Market har jeg sikkert skrevet om minst tre, fire ganger tidligere. Men likevel blir jeg like entusiastisk over dette stedet. Markedet har en slik positiv innvirkning på alle oss somer gla´ i mat og drikke. Selv de som ikke er så veldig veldig avansert i matveien til det daglige får et stort smil om munnen når man rusler rundt å ser, lukter og smaker. Vi var noe tidlig ute denne dagen. Så vi startet først med ett lite kaffebesøk hos Gelateria 3Bis
En liten søt isbar/café som ligger rett ved inngangen til matmarkedet. De serverer italiensk håndlagd is (laget på stedet), samt noe småkaker, kaffe og te.
4.jpg
Screen Shot 2016-02-03 at 10.20.24.png
8.jpg
 
Tilbake til tråden etter ett kort møte ;)

Kaffen var drukket, og klokken var blitt fem på tolv. Så da ruslet vi de få meterene bort til Wright Brothers som var dagens lunsjsted. Wright Brothers er spesialister på østers. Så bedre egnet sted å starte dagen med østers finnes knapt. Vi ble godt mottatt, og vist så til østersbaren. Vi valgte østers fra tre forskjellige områder: Galway, Jersey Royale og Morecambe bay. Så her får vi osters som er veldig salte, normal salte med noe sødme, å til slutt helt søte og kjøttfulle. For de som er litt skeptisk til rå østers har jeg et supert tips. Ta en liten tskje med vineddik med rød løk/gul løk å spis det sammen med østersen. Da skal du se at østers ikke er så skummelt alikevell. Selv liker jeg mine med bare en liten skvis med frisk sitron.

Å til å drikke valgte vi en 2014 Bodegas Pazo Das Tapias Godello Monterrei Alma De Blanco fra Spania.
Vinen passer helt utmerket til lunsjøsters. Ikke for søt, ikke for tørr. Med innslag av sitrus/zest og fersken. Frisk og crisp vin som passet helt utmerket til østers var den. Prisen ei heller noe å si på 33 pund.

Som dessert ble det hver vår espresson martini. Nam nam!

Termingkast
Terningkast_5_100x77.png


1.jpg
9.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
17.jpg
18.jpg