Høstdepresjon

Kunne tenkt meg disse fire. Men de er muligens for trangt pga E fitting.
Modellen Cardigan er i lesten 335. Har du noen erfaring med den @Vegard ?
Hampstead Heath har jeg aldri ruslet rundt i. Kanskje jeg og madamen skal ha en picnic i parken nå i påsken.

Eneste av disse jeg har prøvd er Galway som er en av favorittstøvlene mine nå, mens da jeg tittet på de så endte jeg opp med Tricker's med wingtip og commando da jeg syntes de var tøffere. Mine føtter er som alt annet ved meg fullstendig ordinært så jeg syntes den satt litt tett med semitykke sokker (Husker ikke vidden) Tricker's satt perfekt.

Hampstead Heath er min absolutte favoritt sammen med Kew Gardens. Mulig badesesongen har started opp på the Heath i påsken hvis det milde været fortsetter.

hampstead-pond_2134594i.jpg
 
Høres lovende ut. Skal ta turen innom neste gang jeg er der.

Formidabel service har de i Jermyn Street óg.
Du får kjøre gullrekka: Tricker´s, Crockett & Jones, Edward Green, liten pitstop hos Walkers, videre til Church´s for så et lite måltid og mer fluid hos Rowley's mens man tenker over alle de flotte skoene man har sett. Å kanskje man har kjøpt ett par eller to :cool:
Screen Shot 2016-02-03 at 19.59.46.png
 
Eneste av disse jeg har prøvd er Galway som er en av favorittstøvlene mine nå, mens da jeg tittet på de så endte jeg opp med Tricker's med wingtip og commando da jeg syntes de var tøffere. Mine føtter er som alt annet ved meg fullstendig ordinært så jeg syntes den satt litt tett med semitykke sokker (Husker ikke vidden) Tricker's satt perfekt.

Hampstead Heath er min absolutte favoritt sammen med Kew Gardens. Mulig badesesongen har started opp på the Heath i påsken hvis det milde været fortsetter.

hampstead-pond_2134594i.jpg

Kew Gardens er et godt stykke utenfor vår "sone" når vi er i London. Så vi får starte med en picnic i Hampstead Heath.
Har fått googlet parken. Ser jo helt fantastiskt ut. Liten kurv med vin, ost, skinke og ett pledd. Mmm
 
Kew Gardens er et godt stykke utenfor vår "sone" når vi er i London. Så vi får starte med en picnic i Hampstead Heath.
Har fått googlet parken. Ser jo helt fantastiskt ut. Liten kurv med vin, ost, skinke og ett pledd. Mmm

Kew Gardens er en dagstur i seg selv, men vel verdt det. Hampstead Heath er supert da det vanligvis er my frodigere samt at landskapet er mye mer kupert enn de "sentrumsnære" parkene.

Høres ut som en super plan forresten, jeg ender alltid opp der alene mens dama er på varehus:)
 
Kew Gardens er en dagstur i seg selv, men vel verdt det. Hampstead Heath er supert da det vanligvis er my frodigere samt at landskapet er mye mer kupert enn de "sentrumsnære" parkene.

Høres ut som en super plan forresten, jeg ender alltid opp der alene mens dama er på varehus:)

Satser på stor sol og 20 grader i påsken. Har du testet å bade i Hampstead Ponds, Highgate Ponds?
Ser at de pumper inn ferskvann i disse dammene.
 
Satser på stor sol og 20 grader i påsken. Har du testet å bade i Hampstead Ponds, Highgate Ponds?
Ser at de pumper inn ferskvann i disse dammene.

Har badet der en gang da jeg var på tur med en kompis. Oppvarmet av sol og Courvoisier så var det akkurat det vi trengte:) Dette var i juni. Morsom plass med mye folk da vi var der, masse skitsnakk som vi sier i trøndelag. Finnes også en mixed pond hvis fruen vil kjøle ned seg og Visaen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Nøyaktighetene er helt insane @Havvo
Snakker under 1-2 sek i døgnet. Tantalum. Eller tantal som det heter på fagspråket; Oppdaget i oksid-form i 1802 av den svenske kjemikeren Anders Gustaf Ekeberg (takk for opplæringen i går @Brocot) holder seg helt strøkent. Selv etter mine utskeielser på nattklubber, hostel og fotballmatch på The Den mens jeg fistpumper til sangen: Com On Millwall
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Endelig lunsj. Så da kan jeg ete havregrøt mens jeg skriver om middagen på The Palomar første kveld i London.
Fleste av dere har sikkert blitt godt kjent med stedet siden dette er vår stamrestaurant i London. Faktisk så var det madamen som leste om The Palomar i et magasin for snaue halvannet år siden. Da var restauranten nyåpnet å høstet utrolig god omtale. Siden da har vi besøkt restauranten hver gang vi er i London. Å det har blitt noen ganger.
Screen Shot 2016-02-05 at 11.16.34.png
 
The Palomar ligger et lite steinkast, eller to fra Piccadilly Circus. Så hvis man ikke bor i området, så er dette t-banestasjonen man skal gå av.
1.jpg

Screen Shot 2016-02-05 at 11.07.27.png


Hvis man er er alene, eller har med seg en venn/kompis you name it. Så står man i døra litt før 17:30. De praksiserer førstemann til mølla for servering i baren fra 17:30 (søndager 18:00). Å det er her det er hyggelig å sitte mens man ser kokkene disker opp de lekreste rettene. De leverer også et superhyggelig show, med å sponse shot, etter shot. I alle fall fikk vi godt med shotter denne kvelde ;)
Screen Shot 2016-02-05 at 11.27.40.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Preacher
Straks etter klokken var blitt halv seks kom en hyggelig dame å ønsket oss velkommen. Vi ble så vist frem til våre plasser ved kjøkkenbaren. Satte oss ned, å hei så kommer en av kokkene å ønsker oss velkommen. Par strakser etter kommer han med en yoghurt-dipp med schug og søtpotetchips som en teaser.
2.jpg
3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Preacher
Vi startet med å velge vin. Å det blir egentlig plankekjøring siden Israel ikke er den største, heller den mest spennende vinprodusenten i verden. Men Har'el Syrah 2011, CLOS de GAT, Judean Hills er et trygt og godt valg. Kan minne om en bedre toscaner. Men god ettersmak som henger litt.
4.jpg
 
Fult trøkk på kjøkkenet fra første stund.
5.jpg


Første rett ut var: Octo-hummous josperized octopus "steak" chickpea msabacha & cherry tomato confit.
Denne er også en favoritt blitt. Enkel forrett, som også fungerer som en side dish til de fleste hovedrettene.
6.jpg



Neste forrett, eller side dish om du vil var: Cauliflower "Steak"josperized with cured lemon butter, housemade labneh & toasted almonds. Beklager dårlig bilde. Men her skal man se en blomkål som er stekt i jospern med sitronsmør, yoghurt som er silt og ristede mandler. Fantastisk rett som ren i smaken. Men samtidig smakfull og masse tekstur. Elskern
8.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Preacher
Nok en forrett, side dish :)
Octo-hummous josperized octopus "steak" chickpea msabacha & cherry tomato confit
Ord blir fattige her. For en rett. Denne har jeg ikke spist tidligere. Men hummus/kikerter har aldri tidligere smakt så godt.
9.jpg
10.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Preacher
Hovedretten min ble Pork Belly Tajine with Ras el Hanout, dried apricots & Israeli couscous. Denne er blitt en fast hovedrett. Sinnsykt mør, saftig og smakfull pork belly som bare kan komme fra Jospern. Dårlig bilde. Men maten er like fantastisk hver gang!
16.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Preacher
Madamen prøvde en ny rett. Seabass in Moroccan Chreymeh stew & chopped polpo
Denne var dessverre overstekt/kokt/dampet. Veldig synd for smaken var ikke noe å si på. Men teksturen var ikke slik man skulle kunne forvente fra kokkene. Blekspruten var nydelig. Det samme var tomatsausen.
17.jpg
18.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Preacher
Nå gjennstår bare kaffe og dessert. Så da kan man jo smile litt til kameramannen!
7.jpg


Det er vanskelig å sette ord på stemning og følelser. Å det er mange elementer som spiller inn; Hvordan man blir tatt i mot, hvem som servere maten, lager maten, hvem som sitter ved din side, hvem som er din nærmeste gjest, lukter, smaker, lyder osv, osv, osv. Å The Palomar leverer på alle punkter. Ikke én eneste gang har jeg opplevd noe som har satt en brems på kvelden. Derimot så blir det bare bedre, og bedre for hvert besøk. Å bli husket som en tidligere gjest er også artig. Å bli sett, å bli hørt er også noe som alle setter pris på. Tror mange har mye å lære av disse.
15.jpg