Høstdepresjon

Desserten ble servert som tyrkisk kaffe (ble laget på skikkelig vis med "cezve" )
Husker jeg rett bestilte madamen Malabi Rose-scented milk pudding, raspberry coulis, coconut meringue pistachio crunch, fresh raspberries & kataifi. Men bilder den har jeg ikke.
19.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard og sunshine
Å kaffen ble som den skulle. Helt perfekt skum til og med.

Terningkast
terningkast-6.jpg
 
Du burde få kommisjon. Jeg spiser der med fruen i vinterferien pga deg og denne tråden! Skal overhodet ikke se på klokker:D

Bare å hilse fra The Norwegian F.P. Journe Guy. Eller som de kaller meg. The Funny Norwegian Drunk Guy

..Men den største gleden er å glede andre @Stratocaster
Håper du og din frue fikk en like hyggelig kveld på The Palomar som det vi hadde.
 
Redigert:
Tilbake til "London" etter frokost her hjemme i kalde sure Norge..... F@en å jeg ønsker meg tilbake til varmere strøk. Bare 154 dager til vi bor på stranda i Marbella. Å jaggu bare 48 dager vi skal tilbake til London... Ja ja. Bacon og ansjos "Engraulis encrasicolus" er en killer kombo til frokost btw...

Etter desserten påThe Palomar så ruslet vi en liten tur rundt på Leicester Square Garden å fikk med oss noe underholdning. I kveld var den en beatboxer som holde et lite show.

Deretter var det å rusle hjemover for noen cocktails hos Polo Bar.
Enkel beskrivelse av Polo Bar: The super chic Polo Bar is inspired by Art Deco design taking opulence to the extreme with its Swarovski Crystal fittings and custom Fendi detailing. Stimulating, with divine surroundings, luxurious furnishing and sophisticated Bond Street clientele, the POLO Bar provides the best for the best.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og sunshine
En liten tur tilbake til London mellom slagene.

Dag to startet med en enkel frokost . Mens madamen skulle ha sin andre, eller var det sin tredje kopp med te lurte jeg meg ut for en snarvisitt til Williams & Son. Enda én fordel ved å bo på The Westbury er avstanden til Williams & Son. Snaue 100 meter gange. Å er man rask nok merker nok ikke madamen at jeg er borte heller :cool:
1.jpg

Screen Shot 2016-02-09 at 14.58.14.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Bildene er postet tidligere. Men like aktuelle er de vel nå. Å siden jeg har litt tid, tenkte jeg å skrive litt om de tre klokkene jeg fikk se næremere på denne dagen.

Første klokke ut er Ludovic Ballouard sin upside down i platina. Oh´lord for en klokke. Kjenner denne klokken på armen for å si det sånn. Kassen er i 950 platina, å urverket veier sikkert like mye som en day-date i gull på skinnremm. Mye urverk er det i denne lekkerbisken.
Ludovic Ballouard er som kjent en talentfull urmaker som startet sin karrierer hos Franck Muller, for så å jobbe for François-Paul Journe i syv år. Deretter bestemte han seg for å starte opp for seg selv i 2009 med et eget merke. Upside down er hans første modell.
Produksjonen er svært så limitert med omlag 30 klokker i året. Skulle man være i markedet for en Ludovic Ballouard-klokke så er det også mulig å få disse med egne spesifikasjoner som valg urkasse, skive, visere, rem med mere.
2.jpg


11.jpg
 
Redigert:
Neste merke ut er virkelig haute couture! Alle verkene er designet og produsert inhouse. Urverkene er supertynne, supermoderne og med en finnish i en klasse for seg selv. Dette i kontrast til f.eks. modellen DB25 som er bærer et veldig klassisk og elegant yttrykk (kasse og skive-/visere-layout). Skiver og viserer er laget av De Bethune. Å i denne bransjen er det kun ett par, tre andre som selv gjør dette inhouse/egen fabrikk. Å det er F.P. Journe, Franck Muller og DeWitt.

De Buthune er privateid, CEO: Estelle Tonelli, 45 ansatte, 14 urmakere, årlig produksjon på ca. 340 klokker, Boutiquen deres er i Genève å ingen ambasadører (Kudos for den siste!)
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
12.jpg
 
Ble ikke tid til mere skriverier i går kveld. Så da poster jeg litt nå før stormen kommer.

Vi hadde booket bor til lunsj på Harwood Arms ved Fulham. Et godt stykke vestover i byen.
Harwood Arms er en ekte "gastropub". Å da mener jeg gastropub på en positiv måte. Ikke den hypen vi ser i Oslo og andre storbyer der det enste som blir servert er burger, frittes og fabrikkøl over en lav sko. Men hos Harwood Arms har de har fokus på å servere naturlig mat som vilt, viltfanget og økologisk råvarer. Rettene er klassiske og rustikke der hovedingrediensen er i fokus. Alle rettene er enkelt er enkelt men smakfult dandert. Man ser hva man spiser, der ingenting er gjemt under ett lass med pynt eller andre undødvendige elementer. Harwood Arms er også den eneste "gastropuben" i London som har én stjerne i Michelin-guiden. "Its reputation may have spread like wildfire but this remains a proper, down-to-earth pub that just happens to serve really good food. The cooking is very seasonal, proudly British, full of flavour and doesn't seem out of place in this environment. Service is suitably relaxed and friendly."
MICHELIN guide inspectors - 1 star: Very good food.


Vår reiserute var fra Bond Street Station til Nothing Hill Gate, med overgang til Fullham braodway Station.
Tok omlag en halvtime med bane, pluss en liten rusletur på 10 min gjennom et hyggelig boligområde før vi ankom stedet.
Screen Shot 2016-02-10 at 09.22.32.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Vi ankom "pub´en" noe før tiden, men ble hyggelig ønsket velkommen. De viste oss til vårt bord som var i hjørnet av lokalet, slik at vi hadde full utsikt. Her kunne vi spotte resten av gjestene samt den flott baren hvor drinkene ble mikset, og vinflaskene ble gjort klare.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher