Høstdepresjon

Nå er det fokus på denne godbiten som ble anbefalt i vintråden av @aek
image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: aek og Preacher
Nå, var den noe? Jeg har vakt - igjen! Og derfor, ingen vin på ei uke..

Smatt, smatt. Mmmm. Toscaner så definitivt. Litt vel alkoholpreg på nesen, med hint om eik.
Fyldig smak med godt av bær. Dype røde bær, trekker seg langt bak på siden av tunga mot kjeven. Mmmm. Lang bestemt og markant ettersmak.
Neste flaske skal få rett "kjøretemperatur". Den skal nok også få lov til å lufte seg ett par timer. Kanskje jeg skal dekantere den óg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg mistenker at både Boris Johnson og François-Paul har sponset denne tråden, for man sitter og tenker på hvor mye man elsker og savner London, samt at en FP ikke hadde sett så ille ut på armen! :)

Spøk til side, tror jeg har skrevet det tidligere i tråden, men tusen takk for at du deler det som må karakteriseres som ren klokkeglede! Videre er det veldig gledelig at du har funnet deg til rette med klokken; det skinner igjennom at det er et kjærlighetsforhold som er ment å vare (for å være litt svulstig...).

Jeg hadde knapt hørt om Independant Watchmakers før denne tråden, som er fast daglig lektyre, og nå er det for meg mer interessant hva de små produsentene kommer med, enn de store gigantene. (Lommboken er dog ikke enig med sistnevnte).

Ha en fremdeles strålende torsdag! :)
 
Jeg mistenker at både Boris Johnson og François-Paul har sponset denne tråden, for man sitter og tenker på hvor mye man elsker og savner London, samt at en FP ikke hadde sett så ille ut på armen! :)

Spøk til side, tror jeg har skrevet det tidligere i tråden, men tusen takk for at du deler det som må karakteriseres som ren klokkeglede! Videre er det veldig gledelig at du har funnet deg til rette med klokken; det skinner igjennom at det er et kjærlighetsforhold som er ment å vare (for å være litt svulstig...).

Jeg hadde knapt hørt om Independant Watchmakers før denne tråden, som er fast daglig lektyre, og nå er det for meg mer interessant hva de små produsentene kommer med, enn de store gigantene. (Lommboken er dog ikke enig med sistnevnte).

Ha en fremdeles strålende torsdag! :)

Hadde det bare vært så vel @thomask

Men hadde ikke madamen studert i England, og jobbet i London i flere år. Så tror heller ikke jeg hadde blitt en slik anglofil, foodie med sansen for independent watchmakers, britiske skotøy og tekstiler.
Som Gro sa: Alt henger sammen med alt.

Riktig så fin torsdag til deg óg!

image-jpeg.2048
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Kona har studert i Bergen. Hun hater London fordi der er for mye folk. Jeg er anglofil, kjøper bare klær i London og liker FPJ. Henger ikke sammen her i gården..Blir jobbtur til London 22-24 februar. Tenker faktisk å overnatte i Oxford siste natten. Da skal vi på guidet tur på Universitetsområdene der. "Mystery evening tour" kaller arrangøren det. Kan bli interessant. Etterfulgt av middag på Macdonald Randolph hotel
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Litt trist at kona di hater London, siden du elsker London @Havvo
Driver selv å teller ned til neste tur som er om 43 dager.
Screen Shot 2016-02-11 at 12.12.47.png
 
For min del så er det jobb og gutteturer. Helgen 15.april braker det løs. 6 kamerater på helgetur. Strand Palace siden det har blitt tradisjon med gutta boys. Finnes bedre alternativer, men tradisjon er tradisjon..Det blir Palomar fredagskvelden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Holder man seg unna Oxford Circus og større tbanestasjoner som f.eks Victoria ved rushet så er det ikke mange mennesker. Om man dog kommer fra bygda i Norge etlant sted kan jeg se for meg at noen vil syntes London er gigantisk... :p
 
Jeg kommer fra bygda, men hun er født og oppvokst i Bergen sentrum. Jaja, ingen krise for meg uansett...
 
Liten spasertur fra Leicester Square så er man i Covent Garden. Å når man er i Covent Garden så må man innom den nye butikken til en av favoritt idrettsheltene fra England. Nettopp Fred Perry!

Screen Shot 2016-02-14 at 13.16.04.png


Fred-Perry-Henrietta-Street-Covent-Garden.jpg

Den nye butikken ligger nedenfor i I Henriette Street, som er gaten nedenfor New Covent Garden Market.

Det ble ganske rolig shopping med kun to skjorter: Gingam Herringbone. Var ganske så kjedelig utvalg. I grunn greit siden jeg ikke er i manko på skjortefronten.

Screen Shot 2016-02-14 at 13.21.04.png
 
Redigert:
Noe av det beste vi vet om er å rusle gatelangs i London. Kjenne alle luktene, se folk som henger i vinduskarmen med en pint britisk øl, gatemusikere, folk som lanker og er nyforelsket.
Så derfore tok vi beina fatt, å ruslet rolig tilbake til hotellet.
Screen Shot 2016-02-14 at 13.31.41.png


En rask dusj, barbering og stryking av skjorta var jeg klar. Ruslet ned i Polo Par, å bestilte en av deres signatur cocktails. Mayfair Gold: Tanqueray gin shaken with fresh lychees and elderflower, splashed with Moët Brut Rosé NV. Sensual
De gutta der vet hva de driver med. Å ja. De gikk for seier med Best Mixology at The London Club and Bar Awards
1.jpg



 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Kveldens vin ble denne lille frekkisen fra syditalia.
Stor duft. Kan minne om portvin, bra intensitet av friske bær. Fyldig smak med godt innslag av fat. Men ikke for mye. Deilig lang ettersmak.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Tilbake til London.

En av de store fordelene ved å bo i Mayfair er at alt er innefor noen få minutters gangen.
Denne kvelden. Altså fredag den 29. januar skulle vi spise sen middag hos Gymkhana*
Gymkhana er en relativ ung restaurant med sine to og ett halvt år. Husker jeg rett åpnet de dørene i august 2013, å siden har det vært nesten umulig å få ledig bor her. De serverer opptil 90 til lunsj, og 140 til middag.

Gymkhana restaurant og bar er Karam Sethis nyeste tilskudd. Sethi-familien eier og driver også London bar-, restaurantene Trishna, Bubbledogs og The Pearson Room.

Lokalene til Gymkhana er mørke, trange og støyende. I følge deres egen nettside så er Gymkhana inspirert av Colonial indiske Gymkhana Club, der medlemmer av sosieteten sosialisere, spise, drikke og spille sport.

Menyen er moderne indisk med fokus på tandoori og Sigri-retter (kullgrill). Signatur retter inkluderer Nashtas som Duck Egg Bhurji, Sofiyan Roe Deer Chop og Wild Boar Vindaloo for å nevne noen av rettene deres.

*MICHELIN Guide:
"If you enjoyed Trishna then you'll love Karam Sethi's Gymkhana - that's if you can get a table. Inspired by Colonial India's gymkhana clubs, the interior is full of wonderful detail and plenty of wry touches; ask to sit downstairs. The North Indian dishes have a wonderful richness and depth of flavour."
MICHELIN guide inspectors
Screen Shot 2016-02-17 at 11.14.35.png
1 star: Very good food.
Screen Shot 2016-02-17 at 11.15.22.png
Good standard.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher