Høstdepresjon

En liten anektotet fra nattens drøm.

Jeg var invitert på en privat mini-gtg i regi av en god klokkekompis. Vi var vel bare fem, seks personer, og vi hadde stolt tatt med oss hver vår "keeper 4 life". Det skulle bli servert litt mat som for anledningen skulle bli disket opp av en ingen ringerer enn Christopher W. Davidsen. Mens "Doffen" var på kjøkkenet å gjortde klar første rett studerte vi hverandres stoltheter. Å i det jeg sendte av gårde min lille Bleu så spurter fjærer og tannhjul ut av baklokket som en slange på en boks.
a-canadian-woman-says-she-found-a-snake-in-a-can-of-cranberry-sauce_1.gif


Godt Antoine Preziuso og Kari Voutilainen kom senere på kvelden.
Men de sleit med å sette sammen kunstverket til François-Paul Journe.
For en forferdelig drøm som startet så bra.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Friks
Snart lunsj. Så tilbake til London.

Mette og fornøyde var vi med vårt besøk hos Lima. Skal garantert tilbake.
Vi tok beina fatt å ruslet mot Oxford Circus. Madamen var vist ikke helt ferdig med shopping så jeg ble satt av ved The Argyll Arms som ligger i parallellgaten for Regent Street. Som bonus har de gratis wi-fi, godt med bar snacks og nok i å velge av bitter på fat.
Screen Shot 2016-02-23 at 10.43.51.png


Så til dere som har en shopping-gla´frue. Så er dette stedet å henge da det ligger supersentralt i shoppingmekka for high street fashion.
Screen Shot 2016-02-23 at 10.53.44.png



1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg


Ritkig øl, riktig annonse på TS. Snakker god stemning!

En ting jeg setter stor pris på når jeg er i London er at man aldri føler seg alene. Om man er på en Pub, Café eller restaurant blir man straks inkludert. Folk er høffelige å inkluderer deg gjerne til sitt bord hvis man står litt sånn alene uten plass til å sette fra seg ølglasset, eller hvile bakdelen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Halvtime, ble til time. Time ble til halvannen time.
En pils ble til to. To ble til tre.
Til slutt dukket madamen opp uten én eneste shoppingpose. Ble nesten imponert. Kanskje hun var gått lei shopping??
Uansett så var det nå min tur. Jeg er ingen storshopper. Men når vi er i London så prøver jeg alltid å få handlet eksempelvis skjorter, bukser og eller skotøy som ikke er så tilgjengelig her hjemme. Drake´s er et brand jeg har stor sansen for. Å siden deres Flasgship store ligger i 3 Clifford St, som er strengt tatt ett steinkast unna hotellet The Westbury, så måtte jeg bare en tur innom.
Screen Shot 2016-02-23 at 11.08.56.png
Screen Shot 2016-02-23 at 11.27.02.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
tumblr_nmhu7yvJTU1trg0evo1_1280.jpg


Drakes-15.jpg

drakes-09.jpg


Drakes-18.jpg


Drakes-London-Haberdasher-Street-Factory-Shop-The-Green-Coat-Some-Suit-Blazers1.jpg


img_1634.jpg


Drake´s sin Flasgship store i 3 Clifford St er utrolig lekker. Å produktene deres er helt fantastiske.
Gikk meg nesten vill i deres slipsavdeling. Så jeg endte bare opp med fire par knestrømper i ull, og ett ullskjærf:oops:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
 
tumblr_nmhu7yvJTU1trg0evo1_1280.jpg


Drakes-15.jpg

drakes-09.jpg


Drakes-18.jpg


Drakes-London-Haberdasher-Street-Factory-Shop-The-Green-Coat-Some-Suit-Blazers1.jpg


img_1634.jpg


Drake´s sin Flasgship store i 3 Clifford St er utrolig lekker. Å produktene deres er helt fantastiske.
Gikk meg nesten vill i deres slipsavdeling. Så jeg endte bare opp med fire par knestrømper i ull, og ett ullskjærf:oops:Vis vedlegg 2951

Wow! De cardiganene og de grå suedeskoene så skikkelig lekre ut. Har aldri vært innom der da jeg har trodd at de stort sett kun hadde strigla herreklær.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
1. stjerne
Kontrast, Oslo
RE- NAA, Stavanger
Sushi Sho, Stochholm
Upperhouse, Götenborg
PM & Vänner, Växjö
Daniel Berlin, Tomelilla
Kong Hans Kælder, København
Frederiksminde, Præstø
Kadeau, København
Henne Kirkeby Kro, Henne

2. stjerner
Fäviken Magasinet, Järpen

3. Stjerner

Maaemo, Oslo
Geranium, København


Screen Shot 2016-02-24 at 10.19.15.png


Screen Shot 2016-02-24 at 10.21.16.png
 
Redigert:
Er bare å ta av seg hatten for Maaemo! Tre stjerner er ikke hverdagskost! Grattulerer så mye. Dette er en stor dag for restaurantnorge!
Å for ikke glemme Mikael og hans team på Kontrast. Tommel opp!!
Men kanskje den største gleden er at nå har endelig Stavanger by med Sven Erik Reena og hans restaurant Re-Naa fått sin første og velfortjente stjerne.

Samtidig beholder Fauna og Stadtholdergaarden i Oslo én stjerne hver.
 
Redigert:
En annen glanyhet er at Smalhans i Oslo har utmerkelsen Bib Gourmand:
BIB Gourmand er en prestisjetung utmerkelse i Michelinguiden rangert under stjernene, som gis til restauranter som har svært god mat til en rimelig pris.

Tror jeg vet hvor vi skal satse på å ha mini-gtg i Oslo fremover :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle
Er bare å ta av seg hatten for Maaemo! Tre stjerner er ikke hverdagskost! Grattulerer så mye. Dette er en stor dag for restaurantnorge!

Enig, spiste der i august og har ikke landet etterpå og det har nesten ødelagt opplevelsen av å spise i det øvre sjiktet av restauranter for min del.

Har spist på noen tostjernersrestauranter og et titalls enstjerners på kontinentet de siste åra og det er ikke i nærheten av min opplevelse på Maaemo så det er godt å se at Michelin er med litt på denne bølgen. Stjernene sitter ikke løst for norske restauranter, men de sitter åpenbart svært løst i de fransktalende delene av Europa så dette støtter oppom hvor latterlig høyt nivå og bra Maaemo driver på.

Innehaver og sommelier Pontus D er en av oss også, spottet en svart datosub på armen som helte opp de råeste vinene jeg har smakt.

For et sted!

Fin tråd forresten også!
 
Enig, spiste der i august og har ikke landet etterpå og det har nesten ødelagt opplevelsen av å spise i det øvre sjiktet av restauranter for min del.

Har spist på noen tostjernersrestauranter og et titalls enstjerners på kontinentet de siste åra og det er ikke i nærheten av min opplevelse på Maaemo så det er godt å se at Michelin er med litt på denne bølgen. Stjernene sitter ikke løst for norske restauranter, men de sitter åpenbart svært løst i de fransktalende delene av Europa så dette støtter oppom hvor latterlig høyt nivå og bra Maaemo driver på.

Innehaver og sommelier Pontus D er en av oss også, spottet en svart datosub på armen som helte opp de råeste vinene jeg har smakt.

For et sted!

Fin tråd forresten også!

Har allerede gratulert vår @Pomppas ! Virkelig fortjent at de fikk sin tredje stjerne. Norges første restaurant med tre stjerner. Er som å vinne Oscarstatuetten for beste film.
Men dette er ikke bare viktig for Maaemo eller Oslo. Men også for Norge som reiselivs- og matdestinasjon. Er temmelig sikker på at jeg skal inviterer med meg madamen på Maaemo å spise middag på min bursdag i år.

Hyggelig at du liker tråden @ProfessorPangloss
 
Må også ikke glemme at Bent Stiansen og Statholdergaarden får Michelinstjerne for 19. gang.
Statholdergaarden er absolutt verdt et besøk!
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle
Lurer på om noen kan tørre å påstå at Maaemo er bedre enn Noma. Jeg var på Noma for 2 sommere siden og kan ikke se hvordan Maaemo kan være bedre. Det er dog ikke ukjent at Michelin kan være totalt ignorante når det kommer til enkelte restauranter. For eksempel, hvorfor har ikke The Ritz i London 1 stjerne? Det er helt vilt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Lurer på om noen kan tørre å påstå at Maaemo er bedre enn Noma. Jeg var på Noma for 2 sommere siden og kan ikke se hvordan Maaemo kan være bedre. Det er dog ikke ukjent at Michelin kan være totalt ignorante når det kommer til enkelte restauranter. For eksempel, hvorfor har ikke The Ritz i London 1 stjerne? Det er helt vilt.

Det er helt riktig @ahpadt det er helt umulig å si at vi er bedre en Noma eller at The Who er bedre en Rolling Stones. Her er det en stor dose subjektivitet innlandet. Men tydeligvis så har vi truffet godt hos Guiden og mindre godt hos for eksempel 50 best...
 
Det er helt riktig @ahpadt det er helt umulig å si at vi er bedre en Noma eller at The Who er bedre en Rolling Stones. Her er det en stor dose subjektivitet innlandet. Men tydeligvis så har vi truffet godt hos Guiden og mindre godt hos for eksempel 50 best...

Uansett så er jeg stolt av dere @Pomppas ! Gleder meg noe sinnsykt til å spise på Norges første trestjerners Michelinrestaurant!
 
  • Liker
Reaksjoner: Pomppas
Tror jaggu jeg må innom Marcus igjen om ett par uker. For denne kom nettopp inn døra deres: The new MB&F LM101 in platinum, limited to 33 pieces only. Eller hva sier du @Santos-Dumont
12747953_1264728193542953_4721164783557317499_o.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle