Høstdepresjon

Ah. Glemte det stedet i farta. Le Gavroche ville nok vært mitt valg også om jeg skulle ha feiret noe spesielt. Har ikke vært der selv men som nerd vet jeg mye om stedet og eieren. :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Ah. Glemte det stedet i farta. Le Gavroche ville nok vært mitt valg også om jeg skulle ha feiret noe spesielt. Har ikke vært der selv men som nerd vet jeg mye om stedet og eieren. :p

Får statse på at vi får plass ved en av de to grønne sofabåsene.
01.jpg


Helst ved portrettet av Senior.
01.jpg


Guidet omvisning med Michel Roux Jr.

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Tilbake til London.

Vi er fortsatt på dag tre, og det er lørdag den 30. januar.

Madamen purret på meg. Så jeg måtte forlate butikken lenge før jeg selv hadde ønsket. Men vi skulle spise lunsj på Lima. Dette er den eneste peruanske restauranten i verden som har en stjerne i Michelinguiden.
Så snaue
"Lima Fitzrovia is one of those restaurants that just makes you feel good about life - and that's even without the Pisco Sours. The Peruvian food at this informal, fun place is the ideal antidote to times of austerity: it's full of punchy, invigorating flavours and fantastically vivid colours."
MICHELIN guide inspectors
1 (1).jpg
 
På veien til Lima bestemte vi oss for å stikke innom 23 Heddon Street i Mayfair, der Bowie ble avbildet til Ziggy Stardust-albumet i ´72: The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars. Det ble hans gjennombruddsplate internasjonalt.
2.jpg
3.jpg

Som en fan fra tidlig tennåra så var dette ganske så tøft. Kjente jeg ble temmelig emo av å se alle blomstene som lå på bakken, alle meldingene/lappene/kortene som er blitt skrevet. Hilsninger og gaver.
Jeg tenkte også på det formidable showet David Bowie leverte i i en fullsatt Oslo Spektrum den 12. oktober 2003 (A Reality Tour)
Aldri mer skal vi få oppleve David Bowie live. F@en så kjipt!

Set liste fra konserten i Spektrum

  1. New Killer Star
  2. Modern Love
  3. Fame
  4. Afraid
  5. Cactus
  6. China Girl
  7. Hallo Spaceboy
  8. Sunday
  9. Under Pressure [fea. Gail Ann Dorsey]
  10. Pablo Picasso
  11. White Light/White Heat
  12. Ashes to Ashes
  13. Never Get Old
  14. The Motel
  15. 5:15 the Angels Have Gone *
  16. Loving the Alien [Acoustic Version]
  17. She'll Drive the Big Car
  18. I'm Afraid of Americans
  19. "Heroes"
  20. Heathen (The Rays)
Ekstranummere:
  1. Bring Me the Disco King
  2. Slip Away
  3. Let's Dance
  4. Suffragette City
  5. Ziggy Stardust
Anmeldelser
Aftenposten

- I Aftenposten fredag sa Natt&Dags musikkredaktør Audun Vinger at for ham betyr dagens David Bowie like mye som en klase tørre druer. Selv Vinger bør være gammel nok til å vite at druer kan utvikle seg til et særdeles velsmakende produkt, ikke minst gjennom årelang lagring. Akkurat som David Bowie i 2003.
Nattguiden - En rutinert artist som gjennom kvelden har publikum i sin hule hånd der han elegant og ubemerket sjonglerer mellom det slentrende tifeldige og utstudert poserende. Og når det hele er rammet inn av en smakfull visuell koreografi av lys, video og kulisser så kan man ikke ønske mer – konsertopplevelsen er komplett.
NRK
- Søndagens konsert i Oslo Spektrum ble utsolgt i løpet av en time, og de 8000 som klarte å kapre en billett er nok ekstra takknemlige for det, etter søndagens litt utfordrende kraftoppvisning.
Puls
- Selv om lista over låter man gjerne skulle hørt i går er lang, er det umulig å ikke være fornøyd med Bowies maktdemonstrasjon i Oslo Spektrum – et Spektrum som forøvrig kunne skilte med usedvanlig god lyd denne søndagen.


1.jpg

4.jpg

5.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: moses og Preacher
Jobber du med markedsføring?

Både ja, tja og ja.
Er utdannet med Bachelor i Markedskommunikasjon ved NMH/BI med jobb i mediebransjen. Madamen har nesten samme utdannelse fra Brighton. Men hun jobber som leder for innovasjon innen FMCG.
Så vi har et lite sideprosjekt med med ED's "Hot Sauce". Sender gjerne over en liten sample. Men helst til norsk adresse.
Har allerede sendt over noen samples til flere her på TS. :cool:
 
Men i steden er jeg her hjemme i sure Norge. Satan for ett drittvær vi har her.
image.jpeg
image.jpeg
 
Tilbake til London.

Snart lunsj. Men først skal madamen ha en liten shopping spree. Så jeg blir forlatt til meg selv en liten stund på en pub nær Oxford Circus. Men på den feil siden av krysset.
Pub´en: The Green Man er iflg google: Pub with big-screen sport, themed food nights and big windows that give a light and airy feel.- Google
De hadde i det minste øl på fat som smakte godt, og engelsk fotball på storskjerm. Så helt ok for en liten stund.
Screen Shot 2016-02-21 at 12.02.14.png
 
Halvtime, time senere kommer madamen. Vi hadde booket bor til kl 13:00. Så vi rusler straks bortover for å ikke komme for sent.
1.jpg
 
På fasaden vil man aldri tro at dette er en michelinstjernerestant. Det ser heller ut som en hipp og trendy café som kunne lett ha vært på Grünerløkka i Oslo. Det samme kan sies om interiøret. Selv om serviset er av ypperste klasse, er atmosfæren veldig relax og laid back.
Vi fikk plass venstre i lokalet. Se bilde med pil og sirkel. Her satt vi med god utsikt utover lokalet. Dessverre kom vi på ett tidspunkt der Lima ikke har det store besøket. Var kun oss og ett par andre bord som var besatt. Veldig synd for dette gir ikke akuratt den optimale opplevelsen. Men nok om det. Over til mat & drikke.
lima-restaurant.jpg


Interior3 RESIZED.jpg
 
Redigert: