Høstdepresjon

Mini GTG hos Bjerke i går.
Beklager dårlig bilde.
10cjlvo.jpg

Men da så. Trodde det var motsatt, at alt annet enn PP var uakseptabelt. Men ser jo det, at helgull Rolex kan heve noen øyenbryn.

Svigerfamilien lever vel litt for mye etter janteloven dessverre. Noe jeg har blitt opplært til å gi langt f i (janteloven altså).
Å Patek er et merke de knapt har hørt om. Så dette skal nok gå så bra :cool:
Alt for julefreden.

Redigert:
Merker jeg har aversjoner mot mennesker som ikke unner andre suksess, være seg familie eller andre. Ikke et vondt ord om din svigerfamilie, men misunnelsens grønne spøkelse er en stygg ting.

Men du bringer voldsomme ofre for å holde julefreden, det skal du ha :mrgreen: Tipper helgull Rolex mot PP må være tungt å fordøye :p

Det er vel ikke sikkert det er misunnelse. Kanskje de bare synes gullrolex er en smule tacky?

Todda

Vet ikke om det er misunnelse, eller hva det er @Skovdahl
Men at Patek er et tryggere valg enn helgull Rolex kan du være sikker på @Todda
Har ikke savnet gullklumpen ett sekund etter at jeg fikk PP5726 på armen. Å skulle abstinensene etter gull melde seg, er det bare å stikke innom senior å byttelåne klokke med han.

Redigert av en moderator:
Merker jeg har aversjoner mot mennesker som ikke unner andre suksess, være seg familie eller andre. Ikke et vondt ord om din svigerfamilie, men misunnelsens grønne spøkelse er en stygg ting.

Men du bringer voldsomme ofre for å holde julefreden, det skal du ha :mrgreen: Tipper helgull Rolex mot PP må være tungt å fordøye :p

Man kan bi suksessfull uten å føle trangen til å spre det overalt...

Og gull Rolex er nok mer "offentlig spredning" enn mange høyere klassert og dyrere klokker.

Man kan bi suksessfull uten å føle trangen til å spre det overalt...

Og gull Rolex er nok mer "offentlig spredning" enn mange høyere klassert og dyrere klokker.

Men det må vel være lov å kjøpe hva man vil, å bære det på armen uten å måtte ta hensyn til alle som lever etter janteloven.

• Liker
Reaksjoner: SCUBA diver
Men det må vel være lov å kjøpe hva man vil, å bære det på armen uten å måtte ta hensyn til alle som lever etter janteloven.

Alt er "lov" angående klokker du velger å bruke.
Janteloven er ikke så populær som man skulle tru: Ikke mange tenker som det, spesielt i 2014.

En "ekstrem" eksempel som er ikke ekstrem for meg men sikkert for noen...
Noen ganger folk kan bli irritert av det de tar for "provokasjon" eller "håning". Det har jeg opplevd på nær hånd.
Men man må bli nær en veldig fattig miljø for å forstå dette type reaksjon som er ikke basert på misunnelse, men mer på en slags respekt eller lavsamfunns kodex.
Ikke alle tenker at det er skammelig å bli fattig.

Skal du bruke den der? Det tror jeg ikke...Da bruker du en anonym stål Patek kanskje...
Er det på grunn av janteloven? Nei.
En man som tilpasser seg er en man som overlever;)

Ja jeg kjenner plassen der...
Ikke noe jantelov i området og ingen skal ta din gull Rolex for å bruke den selv: Den skal bare selges videre.

Det krever sin hånd for å bære et ur i gull . Enkelte urverk kan jo være ganske diskre selv i helgull , rolex er ikke en av de og krever nok litt mer pondus her i jantenorge. Eg synest det er tøft så lenge en dropper gullenkene rundt håndleddet og halsen. Den stilen passer egentlig kun for kokainforhandelere ;) .

Det krever sin hånd for å bære et ur i gull . Enkelte urverk kan jo være ganske diskre selv i helgull , rolex er ikke en av de og krever nok litt mer pondus her i jantenorge. Eg synest det er tøft så lenge en dropper gullenkene rundt håndleddet og halsen. Den stilen passer egentlig kun for kokainforhandelere ;) .

Ja, og så halliker da.

Har ikke hatt noe problem med å bære denne gullsubben. Den har vært med meg over alt i inn- og utland. På stranda til gruppemøte i partiet Venstre. Men hos svigers har fruen satt ned foten (selv har hun en ny Datejust med fluted bezel og jubileelenke).
Å jeg bryr meg svært lite om folk synes jeg er harry, eller lignere en hallikpappa. Å ta hennsyn til at andre synes denne klokka er blodharry; Det bryr jeg meg svært lite om. Det for være deres problem.

Redigert:
Depresjonen er long gone. Det samm er høsten. Nå er det våren som står for tur. Å jeg kjenner jeg blir litt yr når jeg tenker på hvor fin sommer vi kanskje får i år óg. Sommeren i fjor var lengendarisk mildt sagt. Så nå drømmer jeg meg bort på jobben, å tenker på hva som skal bli årets Beachklokke.

29zbig.jpg

Redigert:
Kjenner jeg begynner å få virkelig sansen for Girard Perregaux. Å spesielt tanken på en sea hawk som Beach klokke 2015 liker jeg.

Hvilken modell tenker du på? Tidligere eller ny?

Synes de eldre er også veldig flotte (den du har blant annet). Men akkuratt nå har jeg fått ekstra tenning på den nye modellen. Liker spesielt den radikale kassedesignet.

max1-sea-hawk-chrono-hawk-watches-girard-perregaux.jpg

girard-perregaux-sea-hawk-mom-02.jpg

Redigert: