Høstdepresjon

Shotgun har vært stengt i over ett år. :p

Yauatcha er også bra for dimsum. Kan minne om 'Dinner' i Oslo på steroider.

El Pastor ved Borough Market er min favorittrestaurant akkurat nå. Er der nesten annenhver helg.

Såpass!
God jeg og gutta fikk vært innom høsten 2016. Synd de har stengt dørene. Dårlig besøk, anmeldelser siden de måtte stenge @ahpadt ?

• Liker
Reaksjoner: lantin og Edzilla
Det er tydeligvis litt over to år siden jeg fikk lyst på en Baracuta, i går sa jeg endelig føkk it og dro kortet :cool: Forsinket takk for tipset der altså ;)
Merkelig at det svir såpass i sjela å kjøpe en jakke til 3500,- når jeg aldri har kjent på den følelsen i kassa på Bjerke :rolleyes:

Grattis med den mest allsidige jakka.
Kjenner du til historien bak navnet: Harrington Jacket?

«The first Harrington-style jackets were made in the 1930s by the clothing company, Baracuta.[1][2] Baracuta's original design, the G9, is still in production.[3] Elvis Presley popularized the Baracuta G9 in his 1958 movie King Creole. The jacket got the nickname "Harrington" from a character in the 1960s prime time soap opera, Peyton Place.[2] The character in question, Rodney Harrington (played by Ryan O'Neal), is often depicted in a Harrington jacket. Steve McQueen and Frank Sinatra were photographed wearing Harrington-style jackets in films and their personal lives.

The jacket became fashionable in the United Kingdom in the 1960s among mods and skinheads.[4] They enjoyed a resurgence in the late 1970s and early 1980s with skinhead and mod revivalists, as well as old and new fans of Northern soul and scooterboys. Within those subcultures, Harringtons are often worn with Fred Perry or Ben Sherman shirts.[2]

In France, HARRINGTON has been a registered trademark since 1985.[5]

In 2007, Baracuta released three special edition G9 jackets with quotes by Presley, McQueen, and Sinatra printed on the lining to celebrate the 70th anniversary of the brand.[6]»

Ser at jeg har glemt å poste bilder fra sist besøk hos The Palomar.
Så da kommer noen noter fra middagen fredag 19 januar.
Booket som vanlig bord i kjøkkenbaren til første servering som er 17:30.
Plassen vi fikk den samme som alltid. Litt til venstre for Josper-grillen.
Helt perfekt så langt!
En litta cocktail før maten hører hjemme. Så da ble det ei litta Bumblebee. Frisk, litt syrlig. Helt perfekt for å jobbe opp en appetitt.
IMG_4965.JPG
IMG_2851.JPG

• Liker
Reaksjoner: JD83 og bragemann
Når det kommer til å bestille maten. Så er trikset å trekke ut tiden. Bestiller man fem retter på deling. Så er det stor fare for at alle rettene kommer i et vindu på ca. 15 minutter. Så har man dårlig tid, så klarer man fint å spise seg mett og ferdig på tre kvarter. Men vi ønsker å bli sittende med å dele en flaske og nyte maten. Så derfor bestiller vi helst to retter om gangen. Men som vi fryktet ba de om at vi bestilte flere og at de hadde mye å gjøre :( Altså så har The Palomar blitt for poppis, og derfor har ikke tid til å showe og smøre gjestene som tidligere. Kommer mer tilbake til det siste.

Vi ble egentlig litt stressa, og bestilte egentlig litt tilfeldige retter. Noen nye, og andre gamle som har fulgt restauranten siden åpningen.
første ut hva hjemmelaget brød av et eller annet slag. Par dipper og grillet paprika, og syltet chilli/pepper.
IMG_4983.JPG

• Liker
Reaksjoner: Vegard og Kohe321
En helt grei forrett. Men metter for mye, og rimelig kjedelig. Hadde funket som en siderett, noe den sikkert er.
Men spist opp ble den. Mens cocktailen fortsatt var intakt.... (snakk om å pushe på si...)
IMG_1453.JPG

Så til hovedrettene som er en klassiker. Octo-Hummus: Grillet blekksprut, med kikereter (hummus), og aubergine. Rimelig nedtur etter å ha spist denne mange ganger tidligere. For det første har retten skrumpet inn med sikkert 50% Før fikk man minst fire, fem blekksprutarmer som lå på en seng med hummus. Nå var det nesten mer tilbehør og hummus enn blekksprut. Neida. Skal nok overleve dette. Men klart det er en nedtur når dette er en av deres signaturretter. Helt ok smak var det. Men greit overstekt.
IMG_4607.JPG
IMG_7336.JPG

• Liker
Reaksjoner: JD83 og Kohe321
Så en liten siderett. Rødbeter med geitost, hasselnøtter og granateple.
Den satt! Virkelig god rett som jeg mer enn gjerne kunne spist to av. Friske deilige smaker. Rødbeten var perfekt syltet, og sammen med geitosten ble den magisk.
IMG_3250.JPG

Fikk denne så fort, at jeg husker ikke hva det var. Men ser ut som hummus med noe skåret hardost over...

Ninjaedit: Ser at det er polenta, med asparges, trøfler og "parmesan"
Husker ikke om den var så god eller ikke. Den kom samtidig med forrige rett.
IMG_7202.JPG

• Liker
Reaksjoner: JD83 og Kohe321
Denne husker jeg i alle fall ikke hva var.
Kjøtt av noe slag. Mulig svinenakke. Men når den kom, så var fortsatt den forrige retten urørt. Hadde ikke fått spist den før den nye kom. Vinen vi hadde bestilt hadde heller ikke kommet. Heller ikke ølen jeg skulle ha til forretten.... Så jeg drakk fortsatt vann og spiste som aldri før. Stress og ubehagelig...
Lurer på om det er pork belly. Men ser den ikke på menyen nå. Så er usikker. Skal høre med fruen senere i dag. Kanskje hun husker...
IMG_4430.JPG
IMG_0298.JPG

Så til dessert. Fortsatt ingen øl, heller ikke vin...
Vi bestilte oss hver vår kokosnøttpudding med bringebær couille med pistasjøttmarengs.
Som en strek for måltidet fikk vi espresso martini. God sammen med desserten. Men aller best alene. Men de kom selvfølgelig samtidig :)

Tror det blir en stund til neste besøk. Mye av magien er borte, og det er flere av kokkene på kjøkkenet. Den ene har åpnet The Barbary, den andre har åpnet Jacob The Angle og den tredje Evelyn´s Table.

IMG_5084.JPG
IMG_2274.JPG
IMG_7824.JPG