Hi-Fi tråden

Rega RP3 platespiller til 7000 inkl MM pickup. Platespilleren ville jeg ha kjøpt ny. Da får du en vare du vet ingen har "misbrukt" før deg.


Rega Brio R til 7000,- Glitrende forsterker med meget godt innebygget phonotrinn. Men du trenger en seperat DAC.
http://www.whathifi.com/rega/brio-r/review

Eventuelt denne Rotel forsterkeren som har både phonotrinn og Dac innebygget.
http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=448&category_id=92

Kanskje disse høyttalerne fra bruktbørsen til hifisentralen kan passe. Befinner seg også i Oslo.
http://www.hifisentralen.no/forumet/torget.php?do=viewitem&itemid=92196

Da blir det totalt 21000,- Kabler trenger du ikke legge mange kronene i, imho.

Takk så mye for svar @Chalshus! Skal få sjekket dette ut.
 
Redigert av en moderator:
Leker for tiden med løsninger på mine Legacy Focus høyttalere som jeg har lyst til å foliere. Rosewood utseendet har blitt litt passé. Altfor mange muligheter. :D





 
Angående stativhøyttalere eller gulvstående modeller. Med stativhøyttalere er det lettere og billigere å få til et resonansfritt og dødt kabinett. Personlig synes jeg små gulvstående modeller gjør mindre ut av seg enn høyttalere som må opp på et 60cm høyt stativ. Skikkelige stativer koster gjerne fra 2000 og oppover og det er da bedre å bruke noe av denne summen på litt dypere bass som man får med gulvmodeller. Dyrere høyttalere er mer transparante mot kilde/forsterker og kan kanskje heller vise elektronikkens mindre gode sider enn de bedre.

Mange tradisjonelle britiske høyttalere spiller best eller er designet for å spille nærme bakvegg. Noe å tenke på om du ikke ønsker høyttalere som spiller på topp én meter ut på gulvet. Høyttalere med bassrefleksporten bak spiller nokmalt sett bedre lengre fra vegg.
 
Ikke store greiene, men funker svært bra i en leilighet! Frister å oppgradere med en sub evt se om det blir plass til beolab 9 eller 5:cool: Streamer til sonos og er superhappy!


Hei @GrandCarrera !

Ser et helt likt oppsett til salgs på finn - er det ditt eller? :)

Og er det virkelig verdt 17.000 brukt, som den på finn koster p.t.?


Kim!
 
Redigert av en moderator:
Vurderer å rydde vekk CD samlinga.
I tilfelle en æra over.
1500 cder seinare, uttallige timar med musikk, og ein god slump pengar fattigare.

Wimp Hifi, 199,- i mnd.
Har lenge overbevist meg om at streaming ikkje har god nok lydkvalitet.
Må vell snart innsjå at slaget er tapt:(
 
Redigert:
Hei @GrandCarrera !

Ser et helt likt oppsett til salgs på finn - er det ditt eller? :)

Og er det virkelig verdt 17.000 brukt, som den på finn koster p.t.?


Kim!

Stemmer nok det @KimS , dersom det skulle bli en oppgradering
Så må de p.t gå for blodpris.. Fikk litt blod på tann etter å ha postet her med ordet
Oppgradere :p

Er jo innimellom det ligger noen ute til 12 for høyttalere, noe jeg vil si de er verdt.
Jeg er ekstremt fornøyd (leiligheten er på 55kvm) og de finker gull! Nypris hadde jeg aldri gitt
For disse men 12+ brukt vil jeg si de er verdt! Utrolig klar lyd men også en bass som punsher.
Er vel egentlig så fornøyd at vi får se om de ryker..alt til sin pris! Anbefaler deg å stikke innom en forhandler om du vurderer:) også mulig å gjøre kupp på dba.dk!
 
Redigert av en moderator:
Vurderer å rydde vekk CD samlinga.
I tilfelle en æra over.
1500 cder seinare, uttallige timar med musikk, og ein god slump pengar fattigare.

Wimp Hifi, 199,- i mnd.
Har lenge overbevist meg om at streaming ikkje har god nok lydkvalitet.
Må vell snart innsjå at slaget er tapt:(

Sliter med det samme, selv om jeg heldigvis har mest på vinyl. Nå har cd-drivverket mitt konket ut også, får vel ta det som et tegn.

Hva er alternativene for god streame-lyd? Har null oversikt. Gir Wimp lossless? Hva er billigste alternativ med lossless? Samme musikkutvalg som Spotify?

Har den mellomste Spotifyen til 99 kr nå. Om ikke jeg tar feil er det 320 kB, noe som er akseptabelt til det meste, men på husanlegget svir det med komprimert lyd.
 
Man kan rippe musikken til harddisk ukomprimert. Jeg skal få bygget en Vortexbox etterhvert, som styres med Squeezepad. Kan kjøpes på AppStore til 30 kroner ellerså. Styres fra for eks iPhone.

Serveren kan man bygge selv eller kjøpe ferdig. Med 1Tb harddisk og rippemuligheter i grunnverson koster den i underkant av 10000,- inkl moms. Så og si støyfri, kun harddisken man hører.

dsc02174.jpg
 
Redigert:
Hadde et "stunt" en 3-4 år tilbake i tid. Skulle da rippe alt av CDer over til Flac(?).

Tok enormt med tid... Gav vell opp etter ca 20cdar.
Fortsatte å kjøpe cdar etter dette. Og kjøpte seinast CD onsdag som var, så.....


Frister lite å pakke ned cdar, men fristar og enormt lite å "rippe".
Trur Wimp Hifi blir løysinga, dog usikker....
 
Mitt oppsett:

Plinius sa-100 forsterker
Mark Levinson No.28 forforsterker
Sony xa5es cd-spiller
J.A. Michell Gyrodec platespiller
Snell B minor høyttalere



;)
 
Her er mitt oppsett:

Tandberg TR-1010 receiver
Klipsch B-3 høyttalere
Technics SL1210 MkII platespiller
Drit CD spiller

11.04.2015%2B-%2B1


På toppen av 1010en står en TA300. Ikke i bruk pr. nå, men klar til innsats 8D
 
Redigert:
Tar over den nye leiligheten på tirsdag, og var å kjøpte meg et par B&W 683 høyttalere som blir levert samme dag.

Noen som vet ha man trenger av forsterker? Syntes de på hifiklubben ALLTID uten unntak prøver å presse deg opp på noe du ikke trenger. Selvom jeg forklarte mitt behov føltes det som om det ikke ble tatt med i betrakning.