Jeg har aldri ment at Norge er et fattig land, men poenget mitt er at de fleste i landet har fortsatt ikke råd til kaste bort pengenene sine på en helvetes overpriset Rolex.
Spørsmål om prioritering, først og fremst.
Og verdens sett, er det slett ikke sånn heller.
Inkludert mange andre som har råd til det, og som ser ikke poenget.
Som jeg nevnte tidligere, er det en del aktører i bransjen som produserer pålitelige klokker på mye lavere pris.
Hele greia rundt Rolex sine konstante verdens unike prestasjoner, og soliditet, er en myte Rolex og mange naive mennesker har vært med å bygge.
Sannheten er at Rolex har ingen monopol på sånne faktorer, og alle som har litt peiling er nok bevisst på dette.
Det var det som var poenget mitt før diskusjonen tok en annen vending.
Da, ja, kommer vi tilbake til spørsmålet som startet tråden, og svaret er at fascinasjonen for Rolex er ofte basert på behov for sosial status/erkjennelse, overdrivelser og mystisisme.
Og disse faktorene er mest bygget på fantastiske historier, som på en bevisst måte, glemmer alle andre klokkevaremerkene som har oppnådd noe.
Sannheten er at det har formert seg en type forgudings behov rundt Rolex, for hele temaet er nærmeste blitt religiøs, og løfter gigantiske følelser så snart jordnære mennesker peker på virkeligheten.
Og disse jordnære menneskene blir derfra bestandig/alt for ofte kalt for misunnelige hatere.
Selv, ble jeg kalt for en misunnelig hater på begynnelsen jeg kom på forumet, og det er slett ikke noe unikt når vi ser på hvordan "religiøse" mennesker oppfører seg.
Da er det nok en sterk psykologisk faktor som er involvert der