Hva fa.. er poenget med Rolex

Altså, Rolex er fett nok det, i alle fall en del av modellene, og I ALLE FALL vintage Rolex. :cool:

Men flere fanboys her på Sonen oppfører dere som første raden på en Justin Bieber konsert. Skjærpings. Det er bare ei klokke.

Sorry, måtte bare få det ut. Put a fork in me, I'm DONE! :)


For å sitere Justin Bieber: Cause all..
I need, is a Beauty and a Beat
Who can make my life complete
It's all..:mrgreen:
 
Altså, Rolex er fett nok det, i alle fall en del av modellene, og I ALLE FALL vintage Rolex. :cool:

Men flere fanboys her på Sonen oppfører dere som første raden på en Justin Bieber konsert. Skjærpings. Det er bare ei klokke.

Sorry, måtte bare få det ut. Put a fork in me, I'm DONE! :)


Hehehe, så ille er det vel ikke. ;) (Håper jeg)
 
He, he. @SpaceCowboy elsker å trekke ltt - og når han vil erte mye så bruker han @-tegnet på plassen rett før brukernavnet til HammerFjord for å dra igang en frisk debatt. :)
 
Redigert av en moderator:
popcrn.gif
popcrn.gif
popcrn.gif
popcrn.gif
popcrn.gif


Kommer snart i en tråd nær deg: Rolexbashing. :)
 
Altså, Rolex er fett nok det, i alle fall en del av modellene, og I ALLE FALL vintage Rolex. :cool:

Men flere fanboys her på Sonen oppfører dere som første raden på en Justin Bieber konsert. Skjærpings. Det er bare ei klokke.

Sorry, måtte bare få det ut. Put a fork in me, I'm DONE! :)

Jeg må innrømme at det overrasker meg å høre deg si dette.

Du som er entusiast og samler selv, og sitter på mye detaljkunnskap om ulike ur-modeller, burde vite at denne hobbyen dreier seg om mye mer enn "bare" ei klokke. :)
 
Jeg må innrømme at det overrasker meg å høre deg si dette.

Du som er entusiast og samler selv, og sitter på mye detaljkunnskap om ulike ur-modeller, burde vite at denne hobbyen dreier seg om mye mer enn "bare" ei klokke. :)

Vel, selv mener jeg at det er NETTOPP fordi jeg sitter på så mye detaljkunnskap om ulike klokker og historikken bak dem at jeg kommer til den konklusjonen. I fare for å virke arrogant: Det er ofte de som sitter på minst kunnskap som kommer ut sterkest og skriker høyest. Og det er ofte disse som tar kritikken personlig. Det siste er ikke bare uforståelig, det er direkte latterlig.
 
Vel, selv mener jeg at det er NETTOPP fordi jeg sitter på så mye detaljkunnskap om ulike klokker og historikken bak dem at jeg kommer til den konklusjonen. I fare for å virke arrogant: Det er ofte de som sitter på minst kunnskap som kommer ut sterkest og skriker høyest. Og det er ofte disse som tar kritikken personlig. Det siste er ikke bare uforståelig, det er direkte latterlig.

Fikk du en åpenbaring @SpaceCowboy?
 
Redigert av en moderator:
Altså, Rolex er fett nok det, i alle fall en del av modellene, og I ALLE FALL vintage Rolex. :cool:

Men flere fanboys her på Sonen oppfører dere som første raden på en Justin Bieber konsert. Skjærpings. Det er bare ei klokke.

Sorry, måtte bare få det ut. Put a fork in me, I'm DONE! :)

Ja jeg vet det bare er ei klokke men gud for ei klokka da gitt
 
Hmm, interesant debatt.

Jeg må vel si at @SpaceCowboy og @Hammerfjord får min stemme i dette ordskiftet. Rolex er greit nok, men tross alt bare en klokke, og som andre sveitsiske ur er den avsindig overpriset. En Submariner burde vel ikke koste mer enn halvparten eller en tredjedel av det de selges for i dag.

Mine kunnskaper om urverk om materialvalg er såpass mangelfulle at jeg vil avstå fra å kommentere de temaene, men en ting lurer jeg på: Hva foregår egentlig på Rolex sin designavdeling? Makan til konservativ tilnærming skal man lete lenge etter. Greit nok at en del modeller er vel verdt å ta vare på uten å tukle for mye med designet, men jeg blir litt oppgitt når en ny farge på bezel blir feiret som en revolusjonerende verdensnyhet i klokkeindustrien. Virkelig? Er det så fantastisk at GMT Master nå igjen kan fås i Pepsi-bezel eller at Sea dweller relanseres i 40 mm? Dette har de jo gjort før, og det kan knapt kalles nyheter i det hele tatt. Og når de en gang hvert 5. år finner på noe nytt, er det ofte forglemmelige produkter. Yachtmaster 2 ser faktisk ut som om den er designet i en barnehage.

 
Redigert av en moderator:
YM på bildet ser helt for jævlig ut.

Men, her er en ting: Jeg synes den ser helt for jævlig ut, fordi jeg ikke vet hvordan man skal bruke den urskiven rent praktisk. Jeg deltar ikke i regatta.

Vet du hvordan man skal bruke den uten å Google @bruno47 - og hvorfor den ser så jævlig ut?
 
Redigert av en moderator:
YM på bildet ser helt for jævlig ut.

Men, her er en ting: Jeg synes den ser helt for jævlig ut, fordi jeg ikke vet hvordan man skal bruke den urskiven rent praktisk. Jeg deltar ikke i regatta.

Vet du hvordan man skal bruke den uten å Google @bruno47 - og hvorfor den ser så jævlig ut?

Den har ingenting med regatta å gjøre, @Loevhagen, det er pizzastekernedtelling:p
 
Redigert av en moderator:
Nei, @Loevhagen, du har rett i det; jeg har ikke peiling.
Men i det store og det hele er ikke det poenget heller. Man kan være fascinert av hva man kan få til med ulike funksjoner til mekaniske urverk, men at de egentlig har så høy praktisk verdi tror jeg ikke. Jeg seiler ikke, men tror jeg heller ville tatt med meg en G-shock, hvis jeg en gang skulle forville meg i en regatta.
YM 2, har sikkert en praktisk funksjonen (nedtelling fra 10 minutt?), men jeg tror ikke seilermiljøet gikk mann av huse for å skaffe seg klokka da den ble lansert.
 
Redigert av en moderator:
...eller at jeg kanskje tenker litt lenger over noe før jeg sier det? :)

Sure...Everybody is different anyway;)
I wanted an automatic watch in the 90´s but it was a hell to find at the time: Quartz was king and nobody was asking for mechanical watches.
Anyway, around 1997 I was working at Place Vendôme in Paris and every day I was passing by the Cartier shop which had some Subs on it´s front window: I remember well that I liked the green model...
The price was about 23000Nok at the time in 97 , something like that: Converted from Francs to Kroner. That was before the føcking Euro arrive.
I was doing a huge steel piping job for the Chanel perfume school at the time and that Sub would have cost me nearly twice my monthly paycheck: I decided to pass for economical priorities... And I did hold on my few army regiment Vostoks I had at the time: The was cheap automatics and working good enough for me.
The years went by, I moved to Norway in 2000 and I started to make better buks: Still, the Sub´s price was growing up and when it came to the point that I could afford one, I had accumulated so much knowledge about watches, that I came to a point where I didn´t want a Sub anymore.
We can say that I had my time to think about the whole Rolex branding etc... I never bought an "expensive" watch on impulse in fact.
I guess that the constant internet bragging been putting me in serious doubts about owning a Rolex as well.
Certainly because I like to own things for my own taste: Not for fitting into any mould.
Well, that´s my vision.

Now I give you some candy with an interesting link: Sweet and sour, enjoy! ;)
Don´t forget that many watches from other brands been iced, cooked, falling etc and still did work.
I did some "tests" myself as well and can testify...
http://www.minus4plus6.com/ouch.htm