Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Det sier seg selv:
Har du en GMT, så velg den andre. Du trenger ikke to GMT.

Steinhart kjører meget hardt på "homeage" løpet. Det er "påfallende liket med Rolex". Lite fantasi? Jo, det kan så være, men de har egen logo etc.

Steinhart er kult det. Det gir mye klokkeglede for en rimelig penge. Det er det viktigste.Det er en god klokke med mekanisk urverk.

Selv hadde jeg en kinesisk militærklokke. Påfallende lik en Rolex.... Eneste forskjellen var at det var merket til "Folkets marine" der Rolex-kronen skulle vært. Klokken hadde det originale navnet "Submariner".

Mye glede og moro. Senere ble den ikke brukt da den ble veid mot en annen Submariner. Men klokkegleden var stor for den. Nå gir den glede til en annen entusiast.

Er du da en tulling, @Mr.Erling?
Nei for all del!
Klokker dreier seg om glede og følelser. Disse klokkene kommer til å gi deg mye glede!

8

Edit:
Må legge inn bilde av min kinesiske marine-klokke (til høyre).Vis vedlegg 94315


Ja godt poeng og det blir vel som du sier.
Jeg vet at jeg skal ha en ekte Rolex GMT 'Pepsi', så derfor blir det feil å kjøpe en 'Homeage' Pepsi nå

Derfor lurer jeg på enten denne militære 'vintage' utgaven
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-vintage-military-new.html

eller denne subben med keramisk bezel
https://www.steinhartwatches.de/en/gmt-ocean-1-black-keramik-954.html
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Er jeg tulling?
Skal jeg bestille 1, 2 eller 3 stk. Steinhart Ocean (Diver) serien?
Total pris for alle tre er med frakt og forsikring €1,193.27 - nkr. 11,330,-

Denne 'Pepsi' er sikker:
https://www.steinhartwatches.de/en/gmt-ocean-1-blue-red-970.html
Pepsi'en er en tøffing
Den skal i hus hos meg snart!

Men hvem av disse to skal jeg velge. begge?
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-vintage-military-new.html
Har denne i MK1 og får så mange bra kommentarer av folk som kan litt om klokker og mange som ikke kan så mye om klokker. Har den selvfølgelig på NATO da denne er laget for det mener jeg. Har hatt på lenke på deni et par dager nå og i går så bare gikk det opp for meg hvor sinnsykt tøff den er med det også. Til å med dama som ikke skjønner seg på klokker kommenterte den

jeg er ræva til å huske datoer og det er så mange ganger jeg ser ned på armen får å se hva datoen er, og da blir jeg irritert at det ikke er dato visning på klokka.
Så en GMT ocean 1 hadde ikke gjort noe å hatt i skuffen
https://www.steinhartwatches.de/en/gmt-ocean-1-black-keramik-954.html
 
Ja godt poeng og det blir vel som du sier.
Jeg vet at jeg skal ha en ekte Rolex GMT 'Pepsi', så derfor det feil å kjøpe en 'Homeage' Pepsi nå

Derfor lurer jeg på enten denne militære 'vintage' utgaven
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-vintage-military-new.html

eller denne subben med keramisk bezel
https://www.steinhartwatches.de/en/gmt-ocean-1-black-keramik-954.html

OVM uten tvil. Og når den i tillegg er homage til en Rolex som hvermannsen aldri vil komme i nærheten av å eie så blir det litt mer "greit" imho. :)

EDIT: Denne finnes vel også i en 39mm versjon laget eksklusivt for Gnomon watches. Originalen har litt lange lugs, så kan være lurt å vurdere.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
image.jpeg
Eller kjøp deg en sånn her
 
Er jeg tulling?
Skal jeg bestille 1, 2 eller 3 stk. Steinhart Ocean (Diver) serien?
Total pris for alle tre er med frakt og forsikring €1,193.27 - nkr. 11,330,-

Av de du vurderer ville jeg gått for Vintage Military. Jeg liker min, men det var litt tilfeldig at jeg endte opp med den da den kom til meg i en byttehandel. Kunne tenkt meg en Vintage GMT, men tror det greier seg med den ene.

Syns dog det er litt voldsomt å bruke 11-12 000, pluss nesten 3000,- i moms på en haug med Steinharter. For disse summene kan man jo få mye annet interessant om er fornøyd med å bare kjøpe én klokke av et annet merke.
 
Redigert:
Har både Steinhart og Rolex. Skjønner ikke helt dette hatet mot Steinhart. Tror noen Rolex eiere er litt hårsåre. Her om dagen trodde jeg at jeg tok på meg min daglige beater, en 16600. Gikk lang tid før jeg oppdaget at jeg hadde tatt på meg Steinhart pepsien isteden, først da jeg så på klokken. Kjente ikke noe.
 
Har både Steinhart og Rolex. Skjønner ikke helt dette hatet mot Steinhart. Tror noen Rolex eiere er litt hårsåre. Her om dagen trodde jeg at jeg tok på meg min daglige beater, en 16600. Gikk lang tid før jeg oppdaget at jeg hadde tatt på meg Steinhart pepsien isteden, først da jeg så på klokken. Kjente ikke noe.

Hva var poenget med andre del av denne historien? Det understreker bare hva kritikerne sier - at den ene kopierer den andre så mye at ikke engang du så forskjell her om dagen.

Spørsmålet man må stille seg, er om man ønsker en klokke basert på en original idè, eller et merke som tjener penger på sub kvalitative kopier av andre?
 
Har både Steinhart og Rolex. Skjønner ikke helt dette hatet mot Steinhart. Tror noen Rolex eiere er litt hårsåre. Her om dagen trodde jeg at jeg tok på meg min daglige beater, en 16600. Gikk lang tid før jeg oppdaget at jeg hadde tatt på meg Steinhart pepsien isteden, først da jeg så på klokken. Kjente ikke noe.
Vet ikke hva som er verst, at du ikke merket forskjell på Rolex og Steinhart eller at du ikke merker forskjell på Pepsi og SD ;)
Det er litt som å si at du trodde du tok bilen til jobb, men oppdaget plutselig at du satt på bussen da du kikket rundt deg... Trøtt på morgenen mao? :D
 
Når jeg tar på meg en av mine Rolex sub så spør folk "Å...er det en ekte Rolex?" Når jeg tar på meg en av mine, ja jeg har flere Steinhart så sier folk "jeg ser du har en Rolex? Nei det er en Steinhart sier jeg. Å ja. No more talking. Når jeg kjører rundt i min Porsche så spør ikke folk om den er ekte...merkelig. Internett er jo fult av det dere kaller Rolex kopier. Jeg ville kalle det inspirert av så lenge det ikke står Rolex på klokka. Denne diskusjonen har vel godt i over 100 år. En kollega av meg leverte en fake Rolex til ettersyn hos en meget anerkjent urmaker, han fortalte at han måtte sende klokka til fabrikken i Sveits for å få verifisere den. Klokka var en såkalt AAA Grade 100 Swiss copy Kjøpt i Asia for moro skyld nettopp for å sjekke om man kan se forskjell på ekte eller fake.
 
Når jeg tar på meg en av mine Rolex sub så spør folk "Å...er det en ekte Rolex?" Når jeg tar på meg en av mine, ja jeg har flere Steinhart så sier folk "jeg ser du har en Rolex? Nei det er en Steinhart sier jeg. Å ja. No more talking. Når jeg kjører rundt i min Porsche så spør ikke folk om den er ekte...merkelig. Internett er jo fult av det dere kaller Rolex kopier. Jeg ville kalle det inspirert av så lenge det ikke står Rolex på klokka. Denne diskusjonen har vel godt i over 100 år. En kollega av meg leverte en fake Rolex til ettersyn hos en meget anerkjent urmaker, han fortalte at han måtte sende klokka til fabrikken i Sveits for å få verifisere den. Klokka var en såkalt AAA Grade 100 Swiss copy Kjøpt i Asia for moro skyld nettopp for å sjekke om man kan se forskjell på ekte eller fake.
Nevn én (1) bil som de facto ikke er en Porsche, men som ser ut som den Porschen du nevnte...

Q.E.D.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Steinhart er bra skitt. :)

Uten Steinhart ville det muligens gått (mye) lenger tid før jeg kjøpte en Rolex.

Her er mine to Steinhart jeg likte når jeg hadde dem. Det ironiske er at dagens Steinharts har tapt seg mot de tidligere modellene de hadde....

Denne med hjemmelaget lærreim:

13919655575_18302e732c_c.jpg


Og den andre på strandtur en kjølig dag:

938b0576bbbba58b03a9d5f407daae6b.jpg


Og noen til:

12051282995_1d5bee1d5f_b.jpg


12051805244_ea77e96c87_b.jpg


11800466553_b3ce722be5_b.jpg
 
Redigert: