Perilei
Støttemedlem
Steinhart er helt sikkert kjempeklokker til en fornuftig pris. Garantert mye klokkeglede. Men den dagen du sitter med Steinhart GMT og det kommer en kar med Rolex Pepsi.....
Helt uenig.Steinhart og deres eiere bør IMHO holde seg sykt og milevis langt unna et flott klokkenettsted som TS. Er visst akseptert på Klokkeriet. Dra dit. At de setter et merkenavn som ikke er Rolex på klokkene gjør ikke at det ikke er kopier. Syns @Gin er en super gammel grinebiter som vi skal ha masse respekt for og har masse glede av! Dette er i det minste humor:
Vis vedlegg 93946
Helt uenig.
Hvor mange har ikke starter klokkeinteressen med en Steinhart? Tenk hvis alle disse ikke var velkommen her?
Så lenge begge bilene er røde, blir det akkurat det sammeIMHO er det noe TV-shop/postordre-aktig over Steinhart. At en Steinhart kan være en "ventepølse" på en Rolex, er for meg litt det samme som at en Toyota Celica skal være en ventepølse på en Ferrari. Man finner kanskje ut om man liker å kjøre bil, men man finner ikke ut hvordan det er å kjøre en Ferrari
Men om man som en informert kjøper er fullstendig inneforstått med at en Steinhart har minimalt (altså, så og si ingenting) til felles med de klokkene de etteraper, så har jeg ikke noe i mot at folk kjøper dem.
Personlig mener jeg det bør finnes bedre innganger til klokkeinteressen enn dette merket. Men for all del – folk får ta den vurderingen selv
IMHO er det noe TV-shop/postordre-aktig over Steinhart. At en Steinhart kan være en "ventepølse" på en Rolex, er for meg litt det samme som at en Toyota Celica skal være en ventepølse på en Ferrari. Man finner kanskje ut om man liker å kjøre bil, men man finner ikke ut hvordan det er å kjøre en Ferrari
Men om man som en informert kjøper er fullstendig inneforstått med at en Steinhart har minimalt (altså, så og si ingenting) til felles med de klokkene de etteraper, så har jeg ikke noe i mot at folk kjøper dem.
Personlig mener jeg det bør finnes bedre innganger til klokkeinteressen enn dette merket. Men for all del – folk får ta den vurderingen selv
Jeg sporer kanskje litt av her nå, men er det trygt å bade med steinhart ocean mk1 klokka med tanke på vanntetthet
Jeg leste et innlegg før idag om en som var så fornøyd med reklamasjons servicen til Steinhart.
Lurer på om jeg får ny klokke hvis jeg bader med den.selv om garantien er gått ut for lengst.
Den skal jo være vanntett å tåle 300m
Du kan trykk teste klokken hos ur maker.
Med fare for at jeg bidrar til at denne tråden sklir helt ut:Usikker, men pass ihvertfall på å vente en time med bading når du har spist.
Og da får jeg svar på om den ikke tar inn vann eller ikke? skal bare bade i overflaten, kanskje dykke et par meter for å plukke noen fine skjell til fruen. Og skryte hemningsløst av den nye fine dykker klokka mi
Toyota står da på egne ben, og i denne sammenheng syns jeg heller Celicaen er som en ærlig SKX007 fordi Ferrari er for dyrt, syns derimot denne sammelignbar med Steinhart:
Vis vedlegg 93985
Jippi, jeg har kjøpt meg porsje!
Hvorfor ikke bare kjøpe en ærlig og redelig Seiko i stedet for dette kopitullet...for meg er ikke dette det spor bedre enn å kjøpe en fake Rolex på stranda i Thailand.
Hvorfor ikke bare kjøpe en ærlig og redelig Seiko i stedet for dette kopitullet...