Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Kjenner ikke til kvaliteten på steinhart, så hvor god klokka er vil jeg ikke si noe om. Med riktige forventninger, kan man sikker bli fornøyd.

Mitt problem med merket er at de ikke lager sitt eget design, men stjeler designet fra f.eks Rolex.
Litt som Daihatsu har gjort i bilverdenen.
Det blir litt feil i mitt hode.
E4F00C89-E541-4985-AAD2-9CDC15E0B3E4.jpeg
 
Steinhart og deres eiere bør IMHO holde seg sykt og milevis langt unna et flott klokkenettsted som TS. Er visst akseptert på Klokkeriet. Dra dit. At de setter et merkenavn som ikke er Rolex på klokkene gjør ikke at det ikke er kopier. Syns @Gin er en super gammel grinebiter som vi skal ha masse respekt for og har masse glede av! Dette er i det minste humor:
E44481B2-7825-4EF0-9EC9-B12F7BEE626E.jpeg
 
Steinhart og deres eiere bør IMHO holde seg sykt og milevis langt unna et flott klokkenettsted som TS. Er visst akseptert på Klokkeriet. Dra dit. At de setter et merkenavn som ikke er Rolex på klokkene gjør ikke at det ikke er kopier. Syns @Gin er en super gammel grinebiter som vi skal ha masse respekt for og har masse glede av! Dette er i det minste humor:
Vis vedlegg 93946
Helt uenig.

Hvor mange har ikke starter klokkeinteressen med en Steinhart? Tenk hvis alle disse ikke var velkommen her?
 
Helt uenig.

Hvor mange har ikke starter klokkeinteressen med en Steinhart? Tenk hvis alle disse ikke var velkommen her?

Greit at vi er uenige. Dog enig med deg at klokkeinteresse ofte og gjerne starter andre steder enn Rolex. Men det finne så uendelig mange gode rimelige alternativer. Steinhart et for meg et rævva og høyst provoserende alternativ. IMO. Mener det samme om homager. For meg er dette kun kopier av andres merkevarer.
 
IMHO er det noe TV-shop/postordre-aktig over Steinhart. At en Steinhart kan være en "ventepølse" på en Rolex, er for meg litt det samme som at en Toyota Celica skal være en ventepølse på en Ferrari. Man finner kanskje ut om man liker å kjøre bil, men man finner ikke ut hvordan det er å kjøre en Ferrari ;)

Men om man som en informert kjøper er fullstendig inneforstått med at en Steinhart har minimalt (altså, så og si ingenting) til felles med de klokkene de etteraper, så har jeg ikke noe i mot at folk kjøper dem.

Personlig mener jeg det bør finnes bedre innganger til klokkeinteressen enn dette merket. Men for all del – folk får ta den vurderingen selv :)
 
IMHO er det noe TV-shop/postordre-aktig over Steinhart. At en Steinhart kan være en "ventepølse" på en Rolex, er for meg litt det samme som at en Toyota Celica skal være en ventepølse på en Ferrari. Man finner kanskje ut om man liker å kjøre bil, men man finner ikke ut hvordan det er å kjøre en Ferrari ;)

Men om man som en informert kjøper er fullstendig inneforstått med at en Steinhart har minimalt (altså, så og si ingenting) til felles med de klokkene de etteraper, så har jeg ikke noe i mot at folk kjøper dem.

Personlig mener jeg det bør finnes bedre innganger til klokkeinteressen enn dette merket. Men for all del – folk får ta den vurderingen selv :)
Så lenge begge bilene er røde, blir det akkurat det samme:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
IMHO er det noe TV-shop/postordre-aktig over Steinhart. At en Steinhart kan være en "ventepølse" på en Rolex, er for meg litt det samme som at en Toyota Celica skal være en ventepølse på en Ferrari. Man finner kanskje ut om man liker å kjøre bil, men man finner ikke ut hvordan det er å kjøre en Ferrari ;)

Men om man som en informert kjøper er fullstendig inneforstått med at en Steinhart har minimalt (altså, så og si ingenting) til felles med de klokkene de etteraper, så har jeg ikke noe i mot at folk kjøper dem.

Personlig mener jeg det bør finnes bedre innganger til klokkeinteressen enn dette merket. Men for all del – folk får ta den vurderingen selv :)

Toyota står da på egne ben, og i denne sammenheng syns jeg heller Celicaen er som en ærlig SKX007 fordi Ferrari er for dyrt, syns derimot denne sammelignbar med Steinhart:
Porsche-VW-105.jpg

Jippi, jeg har kjøpt meg porsje!
 
Jeg leste et innlegg før idag om en som var så fornøyd med reklamasjons servicen til Steinhart.
Lurer på om jeg får ny klokke hvis jeg bader med den.selv om garantien er gått ut for lengst.
Den skal jo være vanntett å tåle 300m
 
Det er vel opp til den enkeltes integritet om de syns steinhardt er et ok merke.

Jeg er ikke tilhenger av kopiering og fremstå som noe du ikke er. Uansett om klokkene ser bra ut.
 
Og da får jeg svar på om den ikke tar inn vann eller ikke? skal bare bade i overflaten, kanskje dykke et par meter for å plukke noen fine skjell til fruen. Og skryte hemningsløst av den nye fine dykker klokka mi :D

En trykktest kan være fornuftig å ta med noen års mellomrom for å finne ut om klokka di faktisk tåler det den hevder på urskiva. Det koster rundt en hundrelapp hos de fleste respektable urmakere og er gjort på et kvarters tid. Tok trykktest på min tre år gamle Tudor Black Bay tidligere i år. Noe som var lurt, siden det viste seg at Tudoren hadde dårlige pakninger og måtte inn til reparasjon. Typisk nok etter en ferietur hvor den var blitt brukt i både basseng, sjø og badstue.

Kjøpte en brukt Steinhart Ocean One for å ha "noe" å ha på armen i mellomtiden, og den har jeg faktisk blitt ganske glad i. Forrige eier har enten vært veldig uforsiktig eller en stor klodrian, for den har riper og hakk overalt, men det har også gjort den til klokka jeg bruker når det er en viss sjanse for at det kan oppstå skader. Som for eksempel når det skal mekkes, bygges, trenes eller kjøres traktor.

I utgangspunktet var jeg bare "interessert" i Steinhart fordi det later til å være et merke veldig mange mener noe om utenom å nødvendigvis ha tatt i et eksemplar. Så for meg å bare selge den videre med en gang klokka jeg bruker mest kom tilbake fra service, men siden den kan herjes med uten at jeg bryr meg om den får skader har den overraskende nok fått sin misjon i min rotasjon av ur.

Såvidt man kan tolke av denne videoen tåler de faktisk å bli utsatt for situasjoner som overgår mye av det folk flest bruker dykkerurene sine til, men det kan som sagt være en fordel å sjekke hvor tett den er først.


20180521_225126-01(1).jpeg
 
Redigert:
Hvorfor ikke bare kjøpe en ærlig og redelig Seiko i stedet for dette kopitullet...for meg er ikke dette det spor bedre enn å kjøpe en fake Rolex på stranda i Thailand.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og trippelj
Hvorfor ikke bare kjøpe en ærlig og redelig Seiko i stedet for dette kopitullet...for meg er ikke dette det spor bedre enn å kjøpe en fake Rolex på stranda i Thailand.

Steinhart betaler nok skatt og har ordnede forhold for sine ansatte.
Å sammenligne et seriøst "homage-merke" med sweatshop-produserte Rolexkopier solgt av et kriminelt nettverk blir ganske håpløst...

Jeg har ikke noe til overs for at Steinhart så uforskammet kopierer andres design, men de er jammen ikke alene om det.
Graden av skrive- og orddelingsfeil som tydeligvis oppstår etter et Steinhartkjøp er langt mer bekymringsverdig.:rolleyes:
 
Redigert: