Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Steinhart betaler nok skatt og har ordnede forhold for sine ansatte.
Å sammenligne et seriøst "homage-merke" med sweatshop-produserte Rolexkopier solgt av et kriminelt nettverk blir ganske håpløst...

Jeg har ikke noe til overs for at Steinhart så uforskammet kopierer andres design, men de er jammen ikke alene om det.
Graden av skrive- og orddelingsfeil som tydeligvis oppstår etter et Stenhartkjøp er langt mer bekymringsverdig.:rolleyes:
Det var vel ikke så mye arbeidsforholdene til de ansatte og seriøsiteten til produsenten jeg siktet til, de har sikkert ting på stell. Jeg har mer problemer med det at man skamløst går rundt med et produkt som ikke har noen annen misjon enn å kopiere et anerkjent merke. Det for meg er sidestilt med en sweatshop Rolex.
Da mener jeg at man som entusiast heller velger et produkt som har mer integritet og egne design (til en viss grad) og kan stå på egne ben, fremfor å velge en kopi som ikke har noen annen hensikt enn å gi inntrykk til andre at man har en dyrere klokke enn man egentlig har råd til.
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj og UJU
Steinhart betaler nok skatt og har ordnede forhold for sine ansatte.
Å sammenligne et seriøst "homage-merke" med sweatshop-produserte Rolexkopier solgt av et kriminelt nettverk blir ganske håpløst...

Jeg har ikke noe til overs for at Steinhart så uforskammet kopierer andres design, men de er jammen ikke alene om det.
Graden av skrive- og orddelingsfeil som tydeligvis oppstår etter et Stenhartkjøp er langt mer bekymringsverdig.:rolleyes:

Sitat; ''Graden av skrive- og orddelingsfeil som tydeligvis oppstår etter et Stenhartkjøp er langt mer bekymringsverdig''

Dude....:D
Chill, det er bare et klokkeforum.... hi hi hi hi
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og UJU
Jeg vet ikke hva som er mest idiotisk jeg, kjøpe en Steinhart "Submariner" for en slikk og ingenting over disk eller SØKE en AD om å få stå på VENTELISTE I FLERE ÅR for å kjøpe en Rolex Submariner som det produseres flere ti-talls tusen av i året?

(Cue innsigelser om... antall produsert. antall år på venteliste. søknadsprosess. :D )
 
Jeg vet ikke hva som er mest idiotisk jeg, kjøpe en Steinhart "Submariner" for en slikk og ingenting over disk eller SØKE en AD om å få stå på VENTELISTE I FLERE ÅR for å kjøpe en Rolex Submariner som det produseres flere ti-talls tusen av i året?

(Cue innsigelser om... antall produsert. antall år på venteliste. søknadsprosess. :D )
Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :rolleyes:
 
68A077AB-BC10-436A-A3AC-E8DB98FD7EC1.jpeg
 
Med Rolex og Patek, så tror jeg faktisk det. Du risikerer å daue av alderdom før du får noen av de.
Ventet ikke mer enn 7mnd på min BNLR som kom i april, så det er nok betydelig overdrivelser ute og går når det gjelder ventelister om dagen. En 5711 derimot kan man nok risikere å bli litt eldre mens man venter på:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Apropos kopier - J C Biver sier på Talking Watches at da Nautilus kom noen år etter Royal Oak anså man i AP den som en kopi av RO ...
 
Redigert:
Som posten over viser er det ikke bare Obskure Merker som driver med kopiering. Jeg har sett mye hos Seiko spesielt, men også TAG Heuer har beveget seg farlig nærme et par ganger
 
Til slutt så blir det mange som "kopierer hverandre" innenfor denne bransjen.

8
 
Redigert:
Er jeg tulling?
Skal jeg bestille 1, 2 eller 3 stk. Steinhart Ocean (Diver) serien?
Total pris for alle tre er med frakt og forsikring €1,193.27 - nkr. 11,330,-

Denne 'Pepsi' er sikker:
https://www.steinhartwatches.de/en/gmt-ocean-1-blue-red-970.html

Men hvem av disse to skal jeg velge. begge?
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-vintage-military-new.html

https://www.steinhartwatches.de/en/gmt-ocean-1-black-keramik-954.html

Det sier seg selv:
Har du en GMT, så velg den andre. Du trenger ikke to GMT.

Steinhart kjører meget hardt på "homeage" løpet. Det er "påfallende liket med Rolex". Lite fantasi? Jo, det kan så være, men de har egen logo etc.

Steinhart er kult det. Det gir mye klokkeglede for en rimelig penge. Det er det viktigste.Det er en god klokke med mekanisk urverk.

Selv hadde jeg en kinesisk militærklokke. Påfallende lik en Rolex.... Eneste forskjellen var at det var merket til "Folkets marine" der Rolex-kronen skulle vært. Klokken hadde det originale navnet "Submariner".

Mye glede og moro. Senere ble den ikke brukt da den ble veid mot en annen Submariner. Men klokkegleden var stor for den. Nå gir den glede til en annen entusiast.

Er du da en tulling, @Mr.Erling?
Nei for all del!
Klokker dreier seg om glede og følelser. Disse klokkene kommer til å gi deg mye glede!

8

Edit:
Må legge inn bilde av min kinesiske marine-klokke (til høyre).
WP_20130611_ChinaSub.jpg
 
Redigert: