Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Eller Steinhart "Bølgesurferen"
Varemerket er opprinnelig og fortsatt orientert på gjenskaping av historisk modeller med tilgjengelig priser.
Som en slags "reverence" til de, men også som en alternativ for de små budsjetter.
Selvfølgelig handler det om business og bølgesurfing men alt av det der er gammel som verden.
 
Det er ikke alle som kan kjøpe klokker til 50000,- pluss pluss.

Personlig kan jeg ikke det. Og Steinhart har vel ikke bare Ocean 1, men også andre modeller. Nå er ikke jeg en ekspert som kjenner all klokkedesign ut og inn, men jeg tror ikke appollon, eller feks triton ++ flere er homager. Men jeg vet ikke. Men utrolig arrogant startpost i allefall.
 
Godt poeng, teorien om dyr klokke = glad lever videre. Se på Stordalen, han virker å alltid være glad :p

Stordalen er glad fordi han har funnet ut at alle pengene hans gjør at damene tydeligvis ikke enser for en avskyelig liten dritt han er.

Ja, helt rått faktisk. En tråd alle trodde skulle ende i ren tragedie ble reddet av intern TS-justis. Prøv den samme originale posten oversatt til engelsk på WUS 

Prøv å skrive et innlegg som ikke er ubetinget positivt på WUS. Hele det drittforumet er så flaskeforet av sponsorene at hele greia fortoner seg som en diger runkesirkel. Rolexforums likeså.
 
Redigert:
Finner det fascinerende hvordan det hamres i vei på innholdet i trådstarters post, og hvordan det hevdes at TS-justisen seierer nok en gang.. Kjøper ikke noe av det. Jeg forstår heller ikke hvorfor det kun skal være gull og grønne skoger på forumet, litt spetakkel og ufarlig småkrangling er jo bare positivt i mine øyne. Velger ytterst sjeldent å skrive på forumet da jeg ikke føler behovet for å redigere meg selv for å passe inn i det jeg tolker som en relativt lukket sirkel, hvor man fort blir spanket og pisket om man ikke er enig med de på innsiden.

Men det er jo såklart bare mitt synspunkt, uansett hvor lite folk måtte like det.

Ser for øvrig også på Steinhart som en glorifisert replika produsent..
 
Finner det fascinerende hvordan det hamres i vei på innholdet i trådstarters post, og hvordan det hevdes at TS-justisen seierer nok en gang.. Kjøper ikke noe av det. Jeg forstår heller ikke hvorfor det kun skal være gull og grønne skoger på forumet, litt spetakkel og ufarlig småkrangling er jo bare positivt i mine øyne. Velger ytterst sjeldent å skrive på forumet da jeg ikke føler behovet for å redigere meg selv for å passe inn i det jeg tolker som en relativt lukket sirkel, hvor man fort blir spanket og pisket om man ikke er enig med de på innsiden.

Men det er jo såklart bare mitt synspunkt, uansett hvor lite folk måtte like det.

Ser for øvrig også på Steinhart som en glorifisert replika produsent..

Ehh, OK. Men apropos hommage. Eventuelt homage.
 
Mener du en Knedb? Elektronisk Databehandling på Knærne, aka laptop.

Kne-PC; BINGO! Laptop! Der traff du!

Datalefse? Selvfølgelig er det det samme som diskett! Tenk på de gamle 5,1/4" diskettene! De var noen bøyelige tynne lefser! Datalefser!

:cool:
 
Fake/kopi/ hommage/ orginal

En fantastisk og underholdende tråd,
Et paradoks er at så godt som 99 % av verdens bildesign er nettopp basert på kopi/ hommage / etterligning/ tyveri / kall det hva du vil - og det er akseptert. (Ellers hadde via alle kjørt folkevogn boble som@edzilla)
 
Bil? Det er kun tillat å kjøre bil med inhouse motor, for tusan. Da er det ikke så mye å velge i - men man kan være stolt når man glir rundt i sin bil med ekte in-house motor. :)
 
Hmmm.... Bil...
Boble- ja, Mini- ja, T-Ford- ja. Er det andre biler som kan sies å være relativt "egen utviklet og ikke kopiert fra andre"?
Oy, jeg må selvfølgelig legge til Morgan Aero (3Hjulingen). Den er vel også å anse som relativt spesiell.

:cool:
 
Alt dette Steinhart-hatet får meg til å tenke på at jeg faktisk har en selv. Kikket litt nærmere på hjemmesidene deres nå, og for meg så virker mye av kritikken uberettiget. Det er slettes ikke bare kopier/homager der. De har da vitterlig noen ganske fine "originaler". Så har de vel noen som ikke så veldig mange liker (men det har jaggu Rolex også) ...





 
  • Liker
Reaksjoner: Helsvett
...Ser for øvrig også på Steinhart som en glorifisert replika produsent..

Det er lett å forstå når man også ser det slik:

Hublot er et av de merkene som virkelig taler til meg. Om jeg skal bruke mine egne penger på et nytt ur i denne prisklassen så hadde nok Hublot kommet fremfor både AP og Patek.

Godt smaken ER forskjellig og at man kan lufte ulike meninger. For meg fremstår Hublot som en tiljåla overpriset klokkeselger. Se på Tutti Frutti (sic) - hva fa.. er poenget med det? :rolleyes:

250.000 kroner for ei slik jallaklokke:

hublot-341.PP.2010.LR.1933_MED.jpg


Men - vent nå litt - man skal jo ikke dømme en klokkeprodusent generelt basert på et fåtall modeller. Var det ikke slik da? Jovisst - så Hublot har noe bra også. Synes f. eks. denne virker fornuftig til 1/6 av prisen for fruktcocktailen over:

hublot-542.ZX.1170.RX_MED.jpg
 
Redigert:
Det er lett å forstå når man også ser det slik:



Godt smaken ER forskjellig og at man kan lufte ulike meninger. For meg fremstår Hublot som en tiljåla overpriset klokkeselger. Se på Tutti Frutti (sic) - hva fa.. er poenget med det? :rolleyes:

250.000 kroner for ei slik jallaklokke:

hublot-341.PP.2010.LR.1933_MED.jpg


Men - vent nå litt - man skal jo ikke dømme en klokkeprodusent generelt basert på et fåtall modeller. Var det ikke slik da? Jovisst - så Hublot har noe bra også. Synes f. eks. denne virker fornuftig til 1/6 av prisen for fruktcocktailen over:

hublot-542.ZX.1170.RX_MED.jpg

Er helt enig med deg, de Tutti Frutti modellene kunne de gjerne latt forbli på tegnebordet. Siden det er helt OK at du ser på Hublot som en tiljåla overpriset klokkeselger, må jeg beklage at jeg ikke klarer å følge opp andre i denne tråden med bullshit-svar.

Hva er det med min glede for Hublot som skal gjøre replikaene til Steinhart bedre?
 
Redigert: