Callahan
Støttemedlem
Beklager, klarer ikke å diskutere dette seriøst når det brukes som argument for å frikjenne Steinhart.
Du kommer til å slite litt med dette, men det vil jeg anta at du er godt vant med ...
Jeg blandet meg inn i diskusjonen for å ytre mitt syn på hvor vanskelig det er å ha meninger her inne som ikke er på linje med flertallet i den "innerste sirkelen".
@s2bu
Er det noen her som har sagt at Steinhart IKKE kopierer andres design? Jeg tror du nå har startet en diskusjon med deg selv.
Det blir for tynt å si i et innlegg at Steinhart er noe dritt og i neste innlegg si at du ikke bryr deg om modellene som IKKE er kopier. Hvorfor bryr du deg da i det hele tatt?
Du har funnet frem det aller beste eksemplet på Steinharts kopiering. Du bør kunne legge flere eksempler på bordet - som utfordringen gikk ut på - om du skal kunne underbygge dine bastante og til dels voldsomme angrep på Steinhart som merke. Ikke glem de modellen som står på egne ben - om du klarer å finne noen.
Beklager slengbemerking om slit. Men jeg tror du kommer til å slite litt med dette
@crown guard
Du er da vanligvis en oppegående ung mann. Alternativet for de som ikke har råd til Rolex er en fake Rolex. Alternativet er ikke alltid Swatch. At det finnes "parasitter" som selger kopier, men i lovlige former, tror jeg vi skal være glade for. Det er vel rimelig å anta at for hver Ocean 1 som selges vil fake-salget reduseres tilsvarende. Dette må vel være bra.
Bobla er nå en avart av militærkjøretøy produsert av Hitler.
For diskusjonens skyld, om det ikke står klart nok fra før. At Steinhart er levedyktig eller har mange supportere her på sonen spiller ingen rolle for meg. Jeg blandet meg inn i diskusjonen for å ytre mitt syn på hvor vanskelig det er å ha meninger her inne som ikke er på linje med flertallet i den "innerste sirkelen".
En økonomisk situasjon som tillater å bruke 50k på en klokke bør ikke være forutsetningen for å nyte en mekanisk klokke med klassisk design.
Jeg ser på Steinhart som en døråpner for den horologiske verden. Kjøper du deg en Ocean One, tør jeg banne på at du har lyst på the real Deal innen kort tid
Og på samme måte - jeg hadde en Steinhart flieger for å "teste konseptet". Noen måneder senere satt jeg med the big kahuna på armen; IWC Big Pilot....
Det at det er vanskelig å ha meninger som ikke stemmer overens med flertallet i denne "innerste sirkelen" du snakker om tror jeg er høyst imaginært. Alt handler om hvordan man velger å uttrykke sine meninger. Ja man skal ha lov å ha sine egne meninger, men man må da også forvente reaksjoner fra andre dersom man roper de ut. Alle her inne som eier en Steinhart er klar over at Steinhart har noen modeller som kopierer Rolex-modeller, men dersom man velger å rakke ned på et merke så må man jo forvente at noen forsvarer det. Å rakke ned på andre uten å tåle å bli rakket ned på tilbake blir i mine øyne litt feil. Dersom man skal være direkte og bastant ovenfor andre så må man forvente det samme tilbake også. Osv osv osv. Er man hyggelig i tonen sin og legger fram argumenter for hvorfor man personlig ikke liker en klokke så får man som regel aksept for dette. Ihvertfall er det min erfaring
Du skriver jo selv i første innlegget ditt i denne tråden at du syns det er positivt med litt spetakkel og småkrangling så da kan du jo ikke klage når du får det
Går kanskje ikke så mye på meg, som på intrykket jeg har fra TS generelt. Om det er imaginært blir vanskelig å si, men det er iaf det jeg sitter igjen med etter å ha sirkulert forumet i noen år. Har aldri vært snakk om å rakke ned på andre, er snakk om å være negativ til en klokkeprodusent. I min bok er det to vidt forskjellige ting, selv om det kommer syrlige stikkere fra tid til annen fra de som ikke klarer å holde seg i skinnet. Selv om det prøves så godt som mulig å rakke ned på f.eks Hublot, et merke jeg prøver godt, skal jeg da bli snurt av den grunn? Ikke alle kan like det samme, men takhøyden er lav før sinnene settes i kok når det skrives negativt om et ur som eies av andre. Generelt føler jeg at det er grei linje her inne angående dette, da man ikke skal skrive negativt om ur unødvendig for å prøve å holde en god stemning, men når det gjelder kopimaskinen Steinhart må det være lov å si sitt. Nå har jeg brukt mer tid en ønskelig i denne tråden, da det egentlig skulle være en liten notis om hvordan jeg ser på Steinhart og en bemerkelse om forumet, så jeg avrunder like gjerne her.