Haha, jeg treffet Rolexnervepunkt igjen... Skikkelig følsom det der!
Hva er problemet ditt du også? Første gang jeg var her på TS og jeg kritiserte Rolex littegrann fikk jeg i trynet: " Hahaha, du hater Rolex fordi du har ikke råd til det!!! Så typisk! "
Føcking feil faktisk: Jeg kjøpte en SeaHawk 2 Pro fra Girard.P. ikke så langt etterpå.
Jeg tror at den solgt seg opp til 70.000 Nok i butikkene før i tiden men jeg kjenner ingen andre som har den i Norge: Opp her, Rolex tar nok "hele" marked i dykkerklokker på dette prissegmentet.
http://www.tidssonen.no/forum/klokk...ux-sea-hawkiipro-review-engelsk-review-20278/
Ja jeg har prøvd en del Rolex: Sub, Explorer etc...
Fikk jeg noen super følelse ut av det? Nei. Derfor kjøpte jeg de ikke.
Etterpå fikk jeg også prøve noen Yachtmaster: Fikk jeg gåsehud? Nei.
Beklager: Jeg har bare en bilde for å bevise det.
Hvorfor i f@n skulle jeg tilbringe månedvis eller årevis med en klokke jeg liker ikke spesielt på hånden: Bare for å si at jeg har erfaret at den er solid???
Min Girard Perregaux er mer solid enn en Sub eller en SD faktisk med sin 3000m(soliditet basert på cristal og kasse tjukkelse)
Også har den full titanium kasse og urverk som er kjent til å utgi utmerket prestasjon (min går knap 1 sek feil per dag) og sin soliditet faktisk også.
Rolex lager god klokker: Men å påstå at de er de beste...
Ja, Rolex har ikke noen hemmelig urverk som tar roten til alle... Alle i urmaker bransjen vet om hvordan disse urverk er laget.
Mange andre klokker overlevde kriger og f@nskap før Rolex var på bannen.
Faktisk er det ceramic kulelager på G.P urverket sin rotor: Ikke som Rolex som har egentlig bare en enkelt aksling som er kjent for å slitte seg fort ut. Til og med etter noen få år uten service faktisk.
Vanessa's Parts Insp. #3... Rotor Axle and Lower Axle Jewel.. - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
ThePuristS.com - Girard-Perregaux ceramic ball bearings
"Har du hatt noen av disse på armen på en plattform- eller andre steder?"
Mitt svar til deg som tror at jeg er sikkert en potetgull&playstation sofagris :
Jeg har jobbet 7 år på de største oilje/gas landannleggene i Norge som industrirørlegger og boltetrekker: Snøvhit,Mongstad,Tjeldbergodden,Kårstø...
Og deretter 2 år offshore: På 5 platformer. Alt fra +30 til -52 grader.
Jeg sittet ikke på kontor, jeg var ut på de største jobber med enkelte hjemmelaget ETA(2824-2 og 2801-2) klokker: Funket helt perfekt helle veien! Det ble mye hammering, mange store bolter skrudd med lufthammer etc.. Ingen av mine 3 klokker sviktet.
En av de fikk seg en 2kg hammer slag på til og med: No problemo, bare vondt i hånleddet...
Hvis du tror at Rolex har monopol på soliditet, tar du bombefeil.
Men hvordan kan du vite det hvis hver gang du er ut å herje, du har bare Rolex på hånden???? Godt spørsmål!
Kos deg med litt lesing: Som du kan se, jeg har gjort en del andre tester...
Cold test: Marathon SAR sleeps out...Down to -13 degrees C - Time Talk - Time Tech Talk - TimeTechTalk.com