Hva fa.. er poenget med Steinhart??

For meg ser jeg det hele som "Hva f@n er poenget med Steinhart når du kan eie The Føckin´ Real Shit"
Det som er morsomt for meg der(og sikkert mange) er å se disse som forguder Rolex og sin Submariner (som klokken som stemmer ifra gudene og som er nok uovervinnelig) blir kanon irritert over disse homages.
Akkurat som de religiøs fanatiker som klikker fullstendig fordi noen sagt at en andre gud var bedre fordi den var mer tilgjengelig til folkemassen.

Hva er problemet ditt? Du kan slenge så mye dritt du vil om Rolex submariner eller sea dweller men har du noen stor erfaring med disse urene? Har du hatt noen av disse på armen på en plattform- eller andre steder? Har du hatt noen av disse som toolwatch over lengre tid?
Spør bare fordi jeg har hatt seadweller som beater i 30 år og utsatt denne for ekstreme påkjenninger hele tiden uten at den har sviktet meg. Og ja, den har fått seriøs juling 24/7 på skytebanen, vedhogst, dykking, Kosovo, Afghanistan....

Personlig setter jeg stor pris på microbrands som bygger kvalitet og setter inn et kvalitetsurverk, synes desverre at det blir litt talentløst når enkelte av disse skal "kopiere" et merke som du tydeligvis ikke setter pris på. :mrgreen:
Mvh Tom
 
Personlig har jeg ikke så mye til overs for Steinhart.
Rett og slett helt uinteressant.
Som en beater til å hugge ved, male hus og legge om dekk så fungerer de sikkert helt fint.
Jeg må nesten si at homagene deres på Rolex er direkte forkastelig, lag deres eget design sier nå jeg. Synes modellene de lager på egenhånd er kulere. Å herme etter andre er det ikke bare Steinhart som gjør, så å kaste dritt etter bare de blir litt urettferdig kanskje, men nå er dette en tråd om Steinhart. Jeg ser heller at man kjøper en Steinhart enn alle de dårlige fakes der ute, samt Invicta.

Jeg klarer dessverre ikke svare på spørsmålet ditt @Gin
Folk må få kjøpe de klokkene de ønsker, men at dette skal være ett stopp for de som ikke ser behovet eller har midlene til ett dyrere ur som f.eks Rolex ser jeg ikke.

Jeg vet ikke om jeg eier eller har eid noen klokker som er kopiert fra ett annet merke, men jeg tviler. Jeg liker det så originalt som mulig.

Hei @Wangensten, en liten digresjon: avataren din er bilde av en Porsche fake/ hommage ( Singer,som slettes ikke er noe dårligere en orginalen, kansje tvert om)
 
Redigert av en moderator:
Hva er problemet ditt? Du kan slenge så mye dritt du vil om Rolex submariner eller sea dweller men har du noen stor erfaring med disse urene? Har du hatt noen av disse på armen på en plattform- eller andre steder? Har du hatt noen av disse som toolwatch over lengre tid?
Spør bare fordi jeg har hatt seadweller som beater i 30 år og utsatt denne for ekstreme påkjenninger hele tiden uten at den har sviktet meg. Og ja, den har fått seriøs juling 24/7 på skytebanen, vedhogst, dykking, Kosovo, Afghanistan....

Personlig setter jeg stor pris på microbrands som bygger kvalitet og setter inn et kvalitetsurverk, synes desverre at det blir litt talentløst når enkelte av disse skal "kopiere" et merke som du tydeligvis ikke setter pris på. :mrgreen:
Mvh Tom

Endelig begynner denne diskusjonen å konvergere til det velkjente TS-tyngdepunktet (eller sorte hullet om du vil): Rolex? Hva f... er poenget? ;)

Mitt innlegg i så måte:

MIKE040.jpg


Dette bildet sier mer en tusen ord om Rolex som brand. ;) Det skulle være lovpålagt for alle Rolex-eiere å bruke den derre ringen hver gang de har på seg sin favoritt-Rolex. :mrgreen:
 
Redigert:
Hei @Wangensten, en liten digresjon: avataren din er bilde av en Porsche fake/ hommage ( Singer,som slettes ikke er noe dårligere en orginalen, kansje tvert om)

Fullt klar over at dette er en Singer.
Jeg vet ikke helt hva dette skal ha med diskusjonen her @Timewarp :confused::confused::confused:
Så fordi jeg liker modifiserte biler så kan jeg jeg ikke uttale meg om originalitet? :rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Fullt klar over at dette er en Singer.
Jeg vet ikke helt hva dette skal ha med diskusjonen her @Timewarp :confused::confused::confused:
Så fordi jeg liker modifiserte biler så kan jeg jeg ikke uttale meg om originalitet? :rolleyes:

Jo selvfølgelig og jeg er enig med deg, jeg ønsket bare å belyse at fenomenet fake/ kopi/ franken/ har en helt annen grense for aksept i 'klokkeverdenen' enn i dette tilfellet ' bilverdenen' hvor vi tydelig også deler en felles interresse.
Som deg liker jeg orginalitet, både du og jeg velger å ikke gå med et ur med 'lånt' design for å si det slik men har ingen ting imot av å gasse rundt i en Singer eller Ruf. Så aksepten for orginalitet eller mangel på det forandrer seg ved type objekt. ( got me ?)
 
Redigert av en moderator:
Jo selvfølgelig og jeg er enig med deg, jeg ønsket bare å belyse at fenomenet fake/ kopi/ franken/ har en helt annen grense for aksept i 'klokkeverdenen' enn i dette tilfellet ' bilverdenen' hvor vi tydelig også deler en felles interresse.
Som deg liker jeg orginalitet, både du og jeg velger å ikke gå med et ur med 'lånt' design for å si det slik men har ingen ting imot av å gasse rundt i en Singer eller Ruf. Så aksepten for orginalitet eller mangel på det forandrer seg ved type objekt. ( got me ?)

Bare litt bakfull så jeg leste ikke det første innlegget ditt riktig har jeg inntrykk av:eek: @Timewarp
 
Redigert av en moderator:
Morsom debatt! Jeg eier en Steinhart Ocean One og har prøvd en Rolex Submariner en god del ganger. Skulle jeg valgt uten å vist om merket hadde valget mitt falt på Steinhart, den passer rett og slett bedre på hånden min. Det sikkert ingen tvil om at Rolex holder mye lengre, men jeg kan jo også kjøpe 10 stk steinhart på en Rolex.

Det er jo på en måte en umulig debatt, da det ikke finnes noe fasitsvar. Jeg vil tro at jo mer elsk du har for klokker jo mer liker du Rolex. Jeg har ingen problemer økonomisk til å kjøpe meg en Rolex, men jeg greier ikke å forsvare ovenfor meg selv å bruke såpass mye på en klokke:)

Og så lenge det ikke er en fake klokke, eller en som er 100% lik men bare et annet merke, kjør på, kjøp det du liker:)
 
Hva er problemet ditt? Du kan slenge så mye dritt du vil om Rolex submariner eller sea dweller men har du noen stor erfaring med disse urene? Har du hatt noen av disse på armen på en plattform- eller andre steder? Har du hatt noen av disse som toolwatch over lengre tid?
Spør bare fordi jeg har hatt seadweller som beater i 30 år og utsatt denne for ekstreme påkjenninger hele tiden uten at den har sviktet meg. Og ja, den har fått seriøs juling 24/7 på skytebanen, vedhogst, dykking, Kosovo, Afghanistan....

Personlig setter jeg stor pris på microbrands som bygger kvalitet og setter inn et kvalitetsurverk, synes desverre at det blir litt talentløst når enkelte av disse skal "kopiere" et merke som du tydeligvis ikke setter pris på. :mrgreen:
Mvh Tom

Haha, jeg treffet Rolexnervepunkt igjen... Skikkelig følsom det der!

Hva er problemet ditt du også? Første gang jeg var her på TS og jeg kritiserte Rolex littegrann fikk jeg i trynet: " Hahaha, du hater Rolex fordi du har ikke råd til det!!! Så typisk! "
Føcking feil faktisk: Jeg kjøpte en SeaHawk 2 Pro fra Girard.P. ikke så langt etterpå.
Jeg tror at den solgt seg opp til 70.000 Nok i butikkene før i tiden men jeg kjenner ingen andre som har den i Norge: Opp her, Rolex tar nok "hele" marked i dykkerklokker på dette prissegmentet.
http://www.tidssonen.no/forum/klokk...ux-sea-hawkiipro-review-engelsk-review-20278/

Ja jeg har prøvd en del Rolex: Sub, Explorer etc...
Fikk jeg noen super følelse ut av det? Nei. Derfor kjøpte jeg de ikke.
Etterpå fikk jeg også prøve noen Yachtmaster: Fikk jeg gåsehud? Nei.
Beklager: Jeg har bare en bilde for å bevise det.
20131012_010956_zpsfe6a67ac.jpg


Hvorfor i f@n skulle jeg tilbringe månedvis eller årevis med en klokke jeg liker ikke spesielt på hånden: Bare for å si at jeg har erfaret at den er solid???
Min Girard Perregaux er mer solid enn en Sub eller en SD faktisk med sin 3000m(soliditet basert på cristal og kasse tjukkelse)
Også har den full titanium kasse og urverk som er kjent til å utgi utmerket prestasjon (min går knap 1 sek feil per dag) og sin soliditet faktisk også.
Rolex lager god klokker: Men å påstå at de er de beste...
Ja, Rolex har ikke noen hemmelig urverk som tar roten til alle... Alle i urmaker bransjen vet om hvordan disse urverk er laget.
Mange andre klokker overlevde kriger og f@nskap før Rolex var på bannen.
Faktisk er det ceramic kulelager på G.P urverket sin rotor: Ikke som Rolex som har egentlig bare en enkelt aksling som er kjent for å slitte seg fort ut. Til og med etter noen få år uten service faktisk.
Vanessa's Parts Insp. #3... Rotor Axle and Lower Axle Jewel.. - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
ThePuristS.com - Girard-Perregaux ceramic ball bearings

"Har du hatt noen av disse på armen på en plattform- eller andre steder?"
Mitt svar til deg som tror at jeg er sikkert en potetgull&playstation sofagris :
Jeg har jobbet 7 år på de største oilje/gas landannleggene i Norge som industrirørlegger og boltetrekker: Snøvhit,Mongstad,Tjeldbergodden,Kårstø...
Og deretter 2 år offshore: På 5 platformer. Alt fra +30 til -52 grader.
Jeg sittet ikke på kontor, jeg var ut på de største jobber med enkelte hjemmelaget ETA(2824-2 og 2801-2) klokker: Funket helt perfekt helle veien! Det ble mye hammering, mange store bolter skrudd med lufthammer etc.. Ingen av mine 3 klokker sviktet.
En av de fikk seg en 2kg hammer slag på til og med: No problemo, bare vondt i hånleddet...
Hvis du tror at Rolex har monopol på soliditet, tar du bombefeil.
Men hvordan kan du vite det hvis hver gang du er ut å herje, du har bare Rolex på hånden???? Godt spørsmål!
Kos deg med litt lesing: Som du kan se, jeg har gjort en del andre tester...
Cold test: Marathon SAR sleeps out...Down to -13 degrees C - Time Talk - Time Tech Talk - TimeTechTalk.com
 
Haha, jeg treffet Rolexnervepunkt igjen... Skikkelig følsom det der!

Hva er problemet ditt du også? Første gang jeg var her på TS og jeg kritiserte Rolex littegrann fikk jeg i trynet: " Hahaha, du hater Rolex fordi du har ikke råd til det!!! Så typisk! "
Føcking feil faktisk: Jeg kjøpte en SeaHawk 2 Pro fra Girard.P. ikke så langt etterpå.
Jeg tror at den solgt seg opp til 70.000 Nok i butikkene før i tiden men jeg kjenner ingen andre som har den i Norge: Opp her, Rolex tar nok "hele" marked i dykkerklokker på dette prissegmentet.
http://www.tidssonen.no/forum/klokk...ux-sea-hawkiipro-review-engelsk-review-20278/

Ja jeg har prøvd en del Rolex: Sub, Explorer etc...
Fikk jeg noen super følelse ut av det? Nei. Derfor kjøpte jeg de ikke.
Etterpå fikk jeg også prøve noen Yachtmaster: Fikk jeg gåsehud? Nei.
Beklager: Jeg har bare en bilde for å bevise det.
20131012_010956_zpsfe6a67ac.jpg


Hvorfor i f@n skulle jeg tilbringe månedvis eller årevis med en klokke jeg liker ikke spesielt på hånden: Bare for å si at jeg har erfaret at den er solid???
Min Girard Perregaux er mer solid enn en Sub eller en SD faktisk med sin 3000m(soliditet basert på cristal og kasse tjukkelse)
Også har den full titanium kasse og urverk som er kjent til å utgi utmerket prestasjon (min går knap 1 sek feil per dag) og sin soliditet faktisk også.
Rolex lager god klokker: Men å påstå at de er de beste...
Ja, Rolex har ikke noen hemmelig urverk som tar roten til alle... Alle i urmaker bransjen vet om hvordan disse urverk er laget.
Mange andre klokker overlevde kriger og f@nskap før Rolex var på bannen.
Faktisk er det ceramic kulelager på G.P urverket sin rotor: Ikke som Rolex som har egentlig bare en enkelt aksling som er kjent for å slitte seg fort ut. Til og med etter noen få år uten service faktisk.
Vanessa's Parts Insp. #3... Rotor Axle and Lower Axle Jewel.. - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
ThePuristS.com - Girard-Perregaux ceramic ball bearings

"Har du hatt noen av disse på armen på en plattform- eller andre steder?"
Mitt svar til deg som tror at jeg er sikkert en potetgull&playstation sofagris :
Jeg har jobbet 7 år på de største oilje/gas landannleggene i Norge som industrirørlegger og boltetrekker: Snøvhit,Mongstad,Tjeldbergodden,Kårstø...
Og deretter 2 år offshore: På 5 platformer. Alt fra +30 til -52 grader.
Jeg sittet ikke på kontor, jeg var ut på de største jobber med enkelte hjemmelaget ETA(2824-2 og 2801-2) klokker: Funket helt perfekt helle veien! Det ble mye hammering, mange store bolter skrudd med lufthammer etc.. Ingen av mine 3 klokker sviktet.
En av de fikk seg en 2kg hammer slag på til og med: No problemo, bare vondt i hånleddet...
Hvis du tror at Rolex har monopol på soliditet, tar du bombefeil.
Men hvordan kan du vite det hvis hver gang du er ut å herje, du har bare Rolex på hånden???? Godt spørsmål!
Kos deg med litt lesing: Som du kan se, jeg har gjort en del andre tester...
Cold test: Marathon SAR sleeps out...Down to -13 degrees C - Time Talk - Time Tech Talk - TimeTechTalk.com

@Hammerfjord, Gratulerer med nok en gang komme med en lengre utredning om ditt hjertelige forhold til Rolex. Jeg registrerer at du ikke leser innlegget du svarer på. Jeg blir desverre ikke frustrert over inlegget ditt men må få lov til å poengtere noen fakta - Det er vel ingen her på TS som antyder at du ikke har råd til å kjøpe Rolex, det er vel heller ingen her som påstår at Rolex er den beste klokken, hvor har du dette fra? De fleste er vel enige om at det er mange svært gode Toolwatch fra andre fabrikanter, hvorav mange er relativt billige i innkjøp.

Det jeg blir lettere oppgitt over er firkantede meninger som man har lest seg opp på i diverse fora uten å kunne backe opp påstandene med erfaring selv. Deler for øvrig ditt syn på GP, dette er flotte klokker.
Tom
 
Redigert av en moderator:
@Hammerfjord, Gratulerer med nok en gang komme med en lengre utredning om ditt hjertelige forhold til Rolex. Jeg registrerer at du ikke leser innlegget du svarer på. Jeg blir desverre ikke frustrert over inlegget ditt men må få lov til å poengtere noen fakta - Det er vel ingen her på TS som antyder at du ikke har råd til å kjøpe Rolex, det er vel heller ingen her som påstår at Rolex er den beste klokken, hvor har du dette fra? De fleste er vel enige om at det er mange svært gode Toolwatch fra andre fabrikanter, hvorav mange er relativt billige i innkjøp.

Det jeg blir lettere oppgitt over er firkantede meninger som man har lest seg opp på i diverse fora uten å kunne backe opp påstandene med erfaring selv. Deler for øvrig ditt syn på GP, dette er flotte klokker.
Tom

Jeg har ingen hatforhold til Rolex hvis det er det du mener...
At jeg leser ikke inlegget jeg svaret på? Ja, jeg har lest. Det var ikke vanskelig å lese...
Du påstå: "Det er vel ingen her på TS som antyder at du ikke har råd til å kjøpe Rolex, det er vel heller ingen her som påstår at Rolex er den beste klokken, hvor har du dette fra?"
Men leser du der hva jeg skrevet? : "Første gang jeg var her på TS og jeg kritiserte Rolex littegrann fikk jeg i trynet: " Hahaha, du hater Rolex fordi du har ikke råd til det!!! Så typisk! "
Ja det har skjedd en gang før i tiden på forumet: Skal jeg si hvem som sagt det? Jeg kan det: Han er fortsatt veldig aktiv på forum...
Er det nødvendig? Jeg tror det ikke.
Men ja, jeg fikk meg nok tullpepper for min meninger og gikk vekk fra TS i løp av ett år faktisk.

Du startet sånn: "Hva er problemet ditt? Du kan slenge så mye dritt du vil om Rolex submariner eller sea dweller men har du noen stor erfaring med disse urene? Har du hatt noen av disse på armen på en plattform- eller andre steder? Har du hatt noen av disse som toolwatch over lengre tid?"

Kanskje forventet du noen som var en enkelt hater uten hjerne og erfaring, men du fikk deg konsekvent svar tror jeg.
Punktum.
 
Redigert av en moderator:
Jeg tok et dobbelt round-house flykick mens jeg var offshore i midtøsten med en Steinhart på armen en gang.
Klokka gikk fint som bare det etterpå. I motsetning til de tre svartbelte kung-fu gutta som prøvde å tafse på klokka mi uten å spørre om lov...:cool:
 
Jeg tok et dobbelt round-house flykick mens jeg var offshore i midtøsten med en Steinhart på armen en gang.
Klokka gikk fint som bare det etterpå. I motsetning til de tre svartbelte kung-fu gutta som prøvde å tafse på klokka mi uten å spørre om lov...:cool:

Hater når det skjer, @UJU. Endelig godt du slapp unna med Steinharten i behold. En tilsvarende Rolex i en tilsvarende situasjon ville nok implodert ,eller i det minste eksplodert.
 
Redigert av en moderator:
Det er hevet over enhver tvil at Steinhart produserer klokker av god kvalitet. Bunnsolide ETAverk i gode kasser. Masse klokke for pengene. Like så er det hevet over enhver tvil at en stor del av deres produksjon er basert på andres og da spesiellt et annet merkes design.

I senere tid mer av eget design ja men like fullt er fortsatt store deler av produksjonen basert på inspirasjon for å si det diplomatisk.

Om man er dum eller mindre verdt her eller andre steder om man kjøper en Steinhart?

Man er vel heller fullstendig idiot om man feks har 4000 tusen og skal ha seg et godt mekanisk ur og ikke vurderer et av urene deres.

Personlig er jeg ikke så begeistret for den delen av produksjonen som henter for mye av andre. Det betyr ikke at jeg ikke anerkjenner kvaliteten eller dem som liker det.

Alt det kakkelet om at man kun kjøper seg en Steinhart av økonomiske årsaker tror jeg ikke på, tror folk som vil ha mye igjen for penga sine kjøper en Steinhart.

Man trenger ikke lete lenge for å finne slurvete håndtverk i titusenvis-kronersklassen...

Disse diskusjonene utvikler seg alltid til sånne emoshow der folk står i kø for å føle seg truffet og eller tråkket på.
Bare fordi vi har forskjellig smak.

Synes det bør være stor takhøyde for slikt her inne. Jeg har isåfall gjort og tenker å fortsette å gjøre det til fanesak at viserene på nesten alle(om ikke alle) Hublotur er helt jævlige....

Det er som signaturen til @Moore sier;

De Gustne i busser er på vei til Trandum
 
Redigert av en moderator:
Skjønner ikke problemet. De er jo ikke like i det hele tatt. Steinharten har jo smekre lugs og flotte crown guards. Lenke er ikke lik og endeleddene er jo vidt forskjellige. Forstørrelsen på cyclopsen er vesensforskjellig. Skriften på skiva er ulik. Bexel insert er jo vidt forskjellige.

Kopier - my ass. :)

dsc03141a.jpg



-------

HER er kopier:

4.jpg
 
Redigert: