Hva leser dere om dagen?

Med Kindle går det unna, de siste ukene har jeg lest Paganikontrakten og Ildvitnet av Lars Kepler. Bok nummer to og tre er absolutt bedre enn den første, men jeg håper den positive trenden fortsetter med de neste bøkene.

Etter disse to leste jeg Hestekrefter av Lars Mytting, fantastisk bok som absolutt anbefales. Jeg fant et par morsome skrivefeil som ble meldt til forfatteren, han var glad for at en åtte år gammel feil ble rettet opp :)

Sist men ikke minst ble jeg akkurat ferdig med Skogsmatrosen. Følse ikke ut som 800 sider (nevnte jeg Kindle) så boken gikk unna på en drøy uke. Anbefales på det sterkeste. Deilig å komme ut av Krimtåka som alt for mange nordmenn er fanget i.

Med Kindle går det unna, de siste ukene har jeg lest Paganikontrakten og Ildvitnet av Lars Kepler. Bok nummer to og tre er absolutt bedre enn den første, men jeg håper den positive trenden fortsetter med de neste bøkene.

Etter disse to leste jeg Hestekrefter av Lars Mytting, fantastisk bok som absolutt anbefales. Jeg fant et par morsome skrivefeil som ble meldt til forfatteren, han var glad for at en åtte år gammel feil ble rettet opp :)

Sist men ikke minst ble jeg akkurat ferdig med Skogsmatrosen. Følse ikke ut som 800 sider (nevnte jeg Kindle) så boken gikk unna på en drøy uke. Anbefales på det sterkeste. Deilig å komme ut av Krimtåka som alt for mange nordmenn er fanget i.

Finner du disse bøkene på norsk på amazon, eller leser du på engelsk? Har lurt på å kjøpe en kindle, men stusset litt over tilgangen på norskspråklige bøker.

Ellers har jeg lest følgende i sommer av Tom Clancy(han er rå!):
Rainbow Six( for ente gang. Blir aldri lei)
Without Remorse
The Cardinal of The Kremlin
The Teeth of the Tiger

Går aldri lei av Clancy, var utrolig trist da han parkerte tøflene for litt siden.

Without Remorse er min soleklare favoritt, John Clark er så rå! Tett etterfulgt av Clear & Present Danger. Tror slutten der er noe av det mest spennende jeg har lest noen gang!

Finner du disse bøkene på norsk på amazon, eller leser du på engelsk? Har lurt på å kjøpe en kindle, men stusset litt over tilgangen på norskspråklige bøker.

@Sticky_MD Jeg kjøper bøker på ebok.no, når du har konto og linket ebok.no opp mot din Kindle konto kjøper du på ebok og velger "send til min Kindle". Min Paperwhite 2 har wifi så da blir de lastet rett ned og kan leses.

Kjøp en Paperwhite 1 eller 2. Sett deg på e-post varsel på finn.no, dukker opp rett som det som det er, men blir solgt fort. Eventuelt kjøp neste gang du er i utlandet, blir fort dyrt fra Amazon. Min kjøpte jeg med fra Tsjekkia.

Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: adamskater
Går aldri lei av Clancy, var utrolig trist da han parkerte tøflene for litt siden.

Without Remorse er min soleklare favoritt, John Clark er så rå! Tett etterfulgt av Clear & Present Danger. Tror slutten der er noe av det mest spennende jeg har lest noen gang!

@semmern, enig ang Without Remorse. Det kommer tydligvis film av den også. Har ikke lest Clear & Present danger enda, men jeg har sett filmen noen par ganger. Satser på at boken er 10x bedre, den er ihvertfall neste bok på listen.

Akkurat nå leser jeg Crisis Four av Andy McNab. Bok nr i Nick Stone serien, ikke noe litterært mesterverk, meg god underholding.
Har forøvrig lest The Kill Artist av Daniel Silva. En serie bøker som handler om en israelsk agent som løper rundt og tar seg av trussler mot Israel. Har bare lest bok nr 1, men den gir mersmak.

Ellers er det bare å anbefale "I am Pilgrim" av Terry Hayes. Det kan hende jeg har nevnt den tidligere, men fy faen for en velskrevet bok. En real page turner for å si det sånn!

Fått lest litt på årets ferietur:
- Farvel Norge, Jon Hustad
- The Elephant Vanishes, Haruki Murakami
- Quiet, Susan Cain
- The Ascent of Money, Niall Ferguson.

Litt lite skjønnlitteratur, men interessant likevel.
Upraktisk å måtte dra med seg mange bøker på ferietur, tror sannelig jeg må kjøpe meg en Kindle :)

@semmern, enig ang Without Remorse. Det kommer tydligvis film av den også. Har ikke lest Clear & Present danger enda, men jeg har sett filmen noen par ganger. Satser på at boken er 10x bedre, den er ihvertfall neste bok på listen.

Du

lese den snart. Filmen er søppel i forhold, til tider helt annerledes enn boken. Bare å glede seg! :)

Jeg har blitt anbefalt en forfatter som heter "Dale Brown" som en god "Tom Clancy-variant/alternativ".

Er det noen her som kjenner til han?

:cool:

Ble ferdig med Skytteren av John Michelet som er bok nummer to om "Skogsmatrosen" Halvor Skramstad. Håper oppfølgeren snart kommer :)

Er nå 3/4 med den nye boken til Lars Mytting, "Svøm med dem som drukner". En veldig spennende roman som jeg virkelig sliter med å legge fra meg.

Leser ferdig "Nådeløse Nordmenn - Statspolitiet" av Eirik Veum.

I tillegg til en hel skokk bøker. Men måtte ta litt fri fra Kindle-lesinga, synes jeg.

Offisielt leser jeg Nostromo, men var så tung at jeg har begynt på en biografi om Cleopatra og en "mattebok" samtidig for ikke å bli helt gæren. Har noen av Conrad før, Heart of Darkness og Lord Jim, men denne Nostromo kommer jeg liksom ikke skikkelig i gang med. Terningkast 1 så langt.

2/3 inne i Daniel Suarez' "Daemon". Særdeles spennende og ikke så rent lite skremmende historie om hvordan verden "tas over" av en død manns svært intrikate dataprogram - nettopp, en daemon. Anbefales!

DaemonMassMarket.jpg

Leste akkurat Dag Solstads Genanse og Verdighet og ble riktig så imponert å fikk lyst å lese mer av ham,
noen med tips fra enten hans repertoar eller noe i samme sjanger av andre norsk forfattere?

Her går det i Games of Thrones og litt annet. Er cirka litt over halvveis i serien og jeg syntes selv at bøkene er bra.

Edit: @adamskater, kan ikke hjelpe deg ettersom jeg ikke har lest noe fra Dag Solstad

Jeg har akkurat lest ferdig tredje bok i Ken Follett sin Century trilogy. Helt ærlig så var den en skuffelse. Der de to foregående bøkene har gått over mye kortere tidsrom, så tok denne boken for seg hele den kalde krigen, og det blir temmelig mange år, noe som førte til at det ble store hopp og lite sammenheng til tider.

Har man lest de to første så kan man lese den tredje også, for den er ikke dårlig skrevet, men den føles som en transportetappe som forteller om ting man alt har lest om utallige ganger i lærebøker og historieblader (ispedd litt personlig drama av de fiktive hovedpersonene).

Leser Tom Clancy's Red Storm Rising, igjen... Trekk fra Sovjet, bytt ut våpner med moderne stæsj, så holder den godt!