Hehe, får håpe du ikke får mareritt om nettene av den Her har jeg selv snart kommet meg igjennom alle bøkene om Harry Hole av Jo Nesbø! Har "bare" igjen 1 1/3 bok nå
Har pløyd igjennom disse bøkene i ferien selv, de eneste jeg ikke har lest nå, er panserhjertet, og den nyeste, gjenferd eller hva den heter. Nesbø skriver utrolig bra. Skikkelig deiilig å lese noe annet enn faglitteratur ihvertfall!
Startet nettopp nå på Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug.........noen som har lest denne?
Startet nettopp nå på Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug.........noen som har lest denne?
Startet på Havets katedral av Ildefonso Falcones.
Jeg synes det er en knallbra bok.
Har hatt som prinsipp å lese ut en roman når jeg først har begynt, ofte i håp om at en mindre god tekst skal ta seg opp eller at en dypere mening skal åpenbare seg bare jeg blir ferdig, men det skal jeg sannelig revurdere. Livet er for kort.
Jeg sitter med Tom Kristensens "Dypet" foran meg. Thriller rundt utbygging av Trollfeltet på 80-tallet. Tenker å begynne på den ikveld. Noen som har lest den her inne ?
Gert Nygårdshaug mener jeg er en av Norges absolutt mest overvurderte forfattere. Mengele Zoo ble av en eller annen uforklarlig grunn i 2007 kåret til Norges beste roman gjennom tidene, jeg synes den er utter garbage. Boken er så full av klisjeer, flate stereotyper og tåpelige generaliseringer at jeg bare ble frustrert av å lese den. Bokens nokså grunne politiske sort/hvitt-budskap er heller ikke noen grunn til å plukke den frem, uansett hvor på den politiske skalaen du befinner deg.
Akkurat ferdig med "Marine Sniper, 93 confirmed kills" av Charles Henderson, morsomt tidsfordriv om verdens kanskje råeste skarpskytter, Carlos Hatchcock.
"Shipping man" av Matthew McCleery, presidenten i Marine Money International, ligger på nattbordet klar til å leses. Må bare pløye gjennom noen kapitler i "Economics for Business", "An introduction to Management", "Financial Accounting" og "Quantitiative Methods and Finance" før jeg åpner den.
Fikk tilsendt boken av min far som jobber i bransjen. Han sa at den var spennende for folk som jobber eller har lyst til å jobbe i shipping, men ikke så mye mer enn det..