Hva leser dere om dagen?

Fikk "Livet deluxe" av Jens Lapidus til jul. Denne likte jeg veldig godt, i likhet med resten av "Stockholm Noir" trilogien. Fikk også "Jeg er Zlatan" til jul. Denne falt ikke like godt i smak, men likte å lese om Zlatans oppvekst, han første år som proff og hans egen versjon av hva som skjedde i Barcelona. Uansett et must for alle fotballidioter, meg selv inkludert :p

Nå leser jeg "Carte Blanche" av Jeffery Deaver, den nyeste James Bond boken(ny og ny, 6mnd gammel). Synes den er spennende så langt!
 
"The Blank Slate" av Steven Pinker.
Relativt kjent tittel fra noen år tilbake som tar for seg den evige debatten om arv og miljø. Bra så langt.

51diCOwLjxL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU02_.jpg



"Predictably Irrational" av Dan Ariely.
Festlig bok som peker på systematisk "irrasjonelle" prosesser knyttet til menneskelig atferd. Tenk Kahneman og Tversky.

51815XBQ66L._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU02_.jpg



Hadde vel egentlig håpet litt på Min Kamp 6 til jul, men slik ble det ikke. Noen som har kommet seg gjennom den?
 
Er akkurat ferdig med "Brødre i Blodet" av Espen Johansen. Ikke et literært mesterverk, men veldig spennende å lese om norske soldater sin hverdag i sandkassen. Er snart halvveis i "Terrorjegerne" av Tom Bakkeli. Dette er hans første roman, og den virker lovende. Når jeg er ferdig med denne er det mikroøkonomi som står for tur. Booooring!
 
Skal snart sette meg ned med Steve Jobs, av Walter Isaacson. Føler meg litt som en fanboy når jeg gjør det. ;) Men får nå håpe at det er litt kjekk lesing også.
 
Når jeg blir ferdig med "A visit from the goon squad" skal jeg lese Steve Jobs boken selv.

Før det var det bok nummer tre i 1Q84, en triologi alle burde lese, som det meste annet av Murakami :).
 
For tiden holder jeg på med Patrick O'Brian's "Toktet til Mauritius" som er bok nummer 4 i Aubrey-Maturin serien, samt at jeg leser "Riding Rockets" av astronaut Mike Mullane (denne boken er særdeles festlig og intressant), og i tillegg leser jeg "Joseph Goebbels - en biografi" av Lars Ericson Wolke.
 
Leser the three musketeers. Gratis i iBooks og utrolig underholdene 168 år etter at den er skrevet.
 
Jeg er i en Harlan Coben-sone om dagen. Skriver gode thrillere.
 
Jeg leser Joe Girards "Hvordan selge hva som helst til hvem som helst" Nettop startet så er litt usikker på hvordan den er enda. Han skryter mye om hvor bra taktikken hans er iallefall ;)
 
Jeg leser Joe Girards "Hvordan selge hva som helst til hvem som helst" Nettop startet så er litt usikker på hvordan den er enda. Han skryter mye om hvor bra taktikken hans er iallefall ;)

Hvis det er litteratur i personlig salg kan jeg anbefale Petter A Berg - Kunsten å selge.
 
Trond Berg Eriksen; Tidens historie, en bok om tid og menneskers oppfatning av tid. Veldig spennende bok for alle som er mer enn middels interessert i ur og tidsmåling!


Sent from my iPhone using Tapatalk
SMP blog: http://speed. Sutterud.no
 
Har lest meg opp på Jo Nesbø sine bøker siste året og tenkte å ta fatt på "Gjenferd" nå snart. Liker veldig godt bøkene :)
 
Tenkte jeg skulle vekke denne tråden til live igjen.

Nylig ferdig med Shantaram.
Nå er det "Livet deluxe" av Jens Lapidus. bok nummer tre i Stockholm noir serien (anbefales) og "Politi og røver" av Kjetil Stensvik Østli som ligger på nattbordet i tillegg til siste GQ og iPaden.

GQ anbefales, men jeg er ikke sikker på om jeg foretrekker den britiske eller amerikanske utgaven.
 
Skal ikke skryte på meg å være en ivrig lesehest, men jeg har da funnet frem Gert Nygårdshaugs Mengele Zoo, som jeg fikk til jul for to år siden, og det er min hensikt å få lest den før sommeren.. :p
 
Mengele Zoo er knall, pass på å få med deg de to oppfølgerene. Nummer to er mindre bra enn nummer en og nummer tre, men vel verdt å få med seg alle sammen.
 
Leser igjennom A song of Ice and Fire (bøkene bak serien "game of thrones" på tv). Ufattelig bra. Bok 4 foreløpig :D