Det er fristende å hive seg utpå her med mer krutt slik at diskusjonen virkelig sporer av Jeg velger heller å gratulere trådstarter med ny Speedy! Hva med et wristshot @Breitlingen ?
Men kan en enkel Rolex sub sammenlignes med high-end biler? Jeg har hatt 4 Rolexer og ville vel heller sammenlignet de med en hvilken som helst BMW eller Audi..Det er en viss forskjell på tilbud og etterspørsel på biler og luksusartikler. Enkelte biler fra high-end bilprodusenter nå man på akkurat samme måte ha en historikk for å få lov til å kjøpe.
Ja, det vil jeg si. Jeg fikk opplyst ventetid på nesten et år på en ny Mercedes forrige dagen. G-Wagon over to. Det faller vel i samme kategori som Audi/BMW. Skal jeg banne forhandleren opp og ned da? Eller akseptere hvordan verden er og deal with it. Jeg velger det siste.Men kan en enkel Rolex sub sammenlignes med high-end biler? Jeg har hatt 4 Rolexer og ville vel heller sammenlignet de med en hvilken som helst BMW eller Audi..
Men kan en enkel Rolex sub sammenlignes med high-end biler? Jeg har hatt 4 Rolexer og ville vel heller sammenlignet de med en hvilken som helst BMW eller Audi..
Well played sir!-Tja, om Audi og BMW hadde strupet produksjonen slik at det var manko på tyske biler i det segmentet, ville nok det skjedd interessante ting i det markedet, også - for det er ikke alle kundene som da kan trekke på skuldrene og bestille seg en Porsche, Maybach eller hva det nå enn måtte være istedet.
Spesielt ikke når brorparten av det ikke-bilinteresserte segmentet av befolkningen holder BMW og Audi for å være the bee's knees...
Det du snakker om er tydeligvis basert på "semiconductor chip" forsynings mangel etter nedstengingene.Ja, det vil jeg si. Jeg fikk opplyst ventetid på nesten et år på en ny Mercedes forrige dagen. G-Wagon over to. Det faller vel i samme kategori som Audi/BMW. Skal jeg banne forhandleren opp og ned da? Eller akseptere hvordan verden er og deal with it. Jeg velger det siste.
G-wagon har det vært lang ventetid på lenge før forsyningsmangel. Men du har rett i at dette primært er årsaken til ventetid på ny bil. Men gitt at de faktisk gjorde som du sa da og strupet produksjonen. Vi hadde sett akkurat det samme. Den store forskjellen er at bilprodusentene gjerne vil spy ut som mye som mulig av volummodellene mens i klokkebransjen er det et litt annet fokus.Det du snakker om er tydeligvis basert på "semiconductor chip" forsynings mangel etter nedstengingene.
Det har lite å gjøre med at fabrikantene vil gjør seg eksklusive ved å knekke ned produksjonen sin.
G-wagon har det vært lang ventetid på lenge før forsyningsmangel. Men du har rett i at dette primært er årsaken til ventetid på ny bil. Men gitt at de faktisk gjorde som du sa da og strupet produksjonen. Vi hadde sett akkurat det samme. Den store forskjellen er at bilprodusentene gjerne vil spy ut som mye som mulig av volummodellene mens i klokkebransjen er det et litt annet fokus.
Dessuten var poenget mitt at jeg velger å akseptere hvordan ting er i stedet for å fremstå som bitre bortsķjemte unger som ikke kan få hva de vil med en gang. ( Og den siste var ikke rettet mot deg )
De har 10 klokker, og 1000 kjøpere. Hvis 200 velger å ikke akseptere det har de fortsatt 800 igjen. Kjipt, men sånn er det nå.Vel, jeg aksepterer ikke sånt, og jeg mener det ikke er god folkeskikk, så da kan andre mene det de vil og akseptere det de vil.
Skjønner ikke helt bilforhandlerreferansen din… Fungerer vel på samme måte der. Skal du ha en Enzo, Chiron osv må du ha kjøpt og eie ditt og datt. Jeg tror ikke det har noe med folkeskikk, men litt å gjøre med penger Ja det er kjipt for oss som ikke har penga, men folkeskikk… Tror ikke det…Å skulle være nødt til å "bygge et forhold" til en forhandler for å få lov til å stå på en venteliste for å få lov til legge igjen et større pengebeløp virker for meg helt tullete.
I tillegg finner produsenten gjerne på å legge på prisen 10-20% mens du venter, og det skal du værsågod være nødt til å akseptere.
Ville dere virkelig akseptert noe sånt av en bilforhandler ?
Forhandlere som driver slik, holder jeg meg gladelig unna, og legger heller igjen kronene hos de som oppfører seg som folk.
Skjønner ikke helt bilforhandlerreferansen din… Fungerer vel på samme måte der. Skal du ha en Enzo, Chiron osv må du ha kjøpt og eie ditt og datt. Jeg tror ikke det har noe med folkeskikk, men litt å gjøre med penger Ja det er kjipt for oss som ikke har penga, men folkeskikk… Tror ikke det…
Om ikke de beste kundene skal bli prioritert ved en begrenset tilgang på ur, hvem skal ellers bli tilgodesett?
Relativt sett er både Patrk og Rolex på topp.Men hverken Patek eller enda mindre Rolex er på toppen av klokkeverden.
Da er toppen av bilverden en dårlig referanse på det vi snakker om.
Relativt sett er både Patrk og Rolex på topp.