@akr
Hører hva du sier, og nei jeg fortjener ikke å hoppe forran køen på grunnlag av det.
Ja noen av klokkene har blitt solgt igjen, men ingen har blitt solgt med noen som helst gevinst. Planen i utgangspunktet var aldri å selge, men ta f.eks Speedmasteren. Har lenge drømt om å kjøpe klokke og bære med stolthet, pga historikken bak klokken. Jo mer jeg brukte den, jo mer følte jeg denne ikke var rett. Har de siste årene brukt klokker <40mm, så 42mm føltes ikke bra.
Du Har helt rett i at folk har mye lengre historikk enn meg, og fortjener å få dem det dem ønsker.
Planen min med Rolex var aldri videresalg av det, men skulle heller være en klokke som sto for en begivenhet i livet.
Div modeller og grunnlaget for dem:
126613LB
Har sett på den i lang tid og alltid syntes den var veldig fin. Jeg hadde tenkt at dette var klokken jeg skulle skaffe meg når utdannelsen var ferdig, og jeg endelig kunne unne meg det lille ekstra. Jeg kontaktet flere forhandlere om denne og fortalte bakgrunnen for akkurat dette valget. Heldigvis sa en AD ok, og jeg står faktisk på listen, men ikke hos min lokale selv om jeg har gitt uttrykk ved flere anledninger bakgrunnen for denne. Når denne kommer er planen å få inngravert baklokket med tittel og dato for ferdig utdannelse.
Rolex Sub/ date -nodate
Jeg blir far for første gang nå til sommeren. I den forbindelse ønsket jeg å kunne kjøpe en birthyear til mitt kommende barn. Dette skulle være en klokke som kom til å bli min bruksklokke, så alt av riper/hakk osv skulle være en del av historien når jeg gav den videre ved et passende tidspunkt. Sannsynligheten for å få kjøpt denne hos AD er 0, men kommer uansett til å kjøpe denne iløpet av året. Regner med jeg finner x antall for salg på Finn, klokkeriet og her.
DJ 36
Jeg har lenge tenkt på å gi min forlovede en flott klokke på bryllupsdagen. Jeg vet at hun liker DJ godt, så ender nok med å gi denne. Planen er bryllup til neste år, så da må man nesten gå til anskaffelse av en 23-modell.
Det jeg reagerer mest på er at jeg får avslag på en klokke som de hadde i butikken ved to anledninger, og får beskjed om at den ikke er til salgs, for så å se at den er solgt noen timer etterpå? Ble postet takk til Lian for både service og handel.
Eller at en kunde som kun har kjøpt en Speedmaster (eneste historikk) det siste året får kjøpt både DJ (som han egentlig ikke ville ha) og sub med 3-4 måneders mellomrom for så å legge det ut for salg uten at AD bryr seg? Han solgte DJ åpenlyst og personalet fra butikken reagerte faktisk på salgstråden, men får allikevel kjøpe sub rett etter?
Eller at jeg nå kommer inn i butikken og ikke et «hei» eller spørsmål om det er noe dem kan hjelpe meg med i dag? Serviceinnstillingen er helt fraværende, og det merker jeg. Har selv jobbet i butikk og vet hva som må til får å få kundene til å føle seg velkommen og sett.
Klokken jeg har nå, 126710blro har lenge kun være en fjern drøm. Dette er min holygrail. Denne drømmen ble oppfylt ved en byttehandel
Jeg tror du må prøve å se dette fra utsiden.
Du har i løpet av 4 måneder startet et kundeforhold der du har kjøpt 4 klokker uten tanker om å selge dem, for å overbevise om at du bør få kjøpe noe du ikke tenker å selge igjen. Samtidig har du da solgt 3 av disse klokkene.
Om ikke disse klokkene var "exhibition only" (da hadde du vel ikke fått kjøpt?) er nok irrelevant, da disse stort sett er "brød og melk" for AD og blir solgt uansett.