Oppdatering av kundeforhold:
Har til nå brukt vesentlige summer i butikken til det som Virker som ingen nytte. Har kjøpt flere klokker, både til meg selv og gaver til andre. Har brukt dem til reparasjoner og kjøp av tilbehør etc for å skape et god kundeforhold.
klokkene jeg har kjøpt har dessverre blitt videresolgt da tanken av klokken overgikk forventningene av å faktisk ha den. Enten ble størrelsen feil, eller så hadde jeg gjort et spontankjøp som jeg i ettertid har angrer på.
klokkehistorikk:
- Omega Speedmaster har lenge vært en liten drøm og en klokke jeg hadde ønsket meg. Etter en liten stund fant jeg ut at denne ble for stor og da ble solgt igjen med tap, men sånn er det.
- Tudor BB58 utrolig flott klokke som jeg likte veldig godt, men fikk litt for lite armtid. Den lå bare i boksen mens Rolex 116710LN ble flittig brukt.
- Nomos Neomatik Club Siren Blue. Denne ble kjøpt som en gave til min mor, så denne har hun nå.
- Tudor Chrono ble kjøpt som et spontankjøp i butikken. Dessverre ble denne også solgt ganske tidlig etterpå, grunnet at jeg hadde muligheten til å kjøpe Zenith Chronosport fra en annen butikk. Da overgikk Zenithen Tudoren med god margin.
Det skal sies at alle klokkene jeg kjøpte ikke sto på exhibiton only og alle var tilgjengelige for enhver enkelt å kjøpe. Klokkene er blitt solgt med tap, men det går helt fint. Da får noen andre glede av klokken for en billigere penge.
spol litt frem. Har til nå vært ganske ofte innom, enten det handler om reparasjon av klokke(r), kjøp eller bare for å slå av en prat. De siste gangene føler jeg at betjeningen virker sure på meg, mulig jeg tar feil, men etter tudoren ble solgt har jeg ikke blitt imøtekommet og det virker som serviceinnstillingen er fraværende.
Vedkommende jeg har snakket mest med om klokke historie, mine ønsker og drømmer virker nå å ignorere meg. Servicen virker fraværende, og dette føler jeg oppsto etter at Tudor Chrono ble solgt. Har vært innom flere ganger etter den ble solgt, men blir møtt nå på en annen måte en tidligere.
I dag gikk jeg innom for å prøve noen klokker dem hadde på exhibition only og prøvde å slå av en prat med personen jeg har hatt mest kontakt med. Ble fort henvist til noen andre av personalet for å hjelpe meg. Jaja sånn er det bare.
fikk prøve en Two Tone sub som var helt nydelig og en SD. Spurte litt rundt om å kjøpe og fortalte at jeg ønsket å kjøpe en birthyear til min datter etterhvert hvis mulig, men virker tvilsomt.
fortalte personen som hjalp meg at ved to anledninger hadde jeg spurt om å kjøpe en 126613lb som de hadde på display, men hadde fått avslag begge gangene, noe som er fair. Problemet er at begge gangene hadde personer etter meg spurt det samme og fått kjøpt klokkeN, noe som ble postet på klokkeriet.
Ble da fortalt at dem så ann personen = jeg er ikke god nok og at mine penger er ikke verdt noe for dem. Dette har jeg forresten blitt fortalt ved to anledninger at dem ser ann personen.
Snakket med en person som er kunde hos Lian. Klokkehistorikken hans før kjøp av Rolex i fjor var en Speedmaster. Allikevel får han kjøpt 2 rolexen på 3-4 måneder. Den ene DJ som han egentlig ikke ville ha, men ble tilbud solgte han igjen etter et par måneder med god profitt, den andre klokken var en sub. Også denne har han lagt ut den siste tiden til salgs med god profitt. Lian var klar over salget av DJ, men fikk allikevel kjøpe sub etterpå. Personen jeg hadde mest kontakt med reagerte med en «» ved salg.
Det er nok de som kommer til å tenke at jeg får som fortjent for å videreselge omega og tudor, men igjen så er ikke dette klokker det er ventelister på og dette er klokker man taper penger på. Alle kan gå inn i butikken og kjøpe. Men men, sånn er det bare.
Virker ikke som Urmaker Lian vil ha meg som kunde lenger, men går fint for har kjøpt drømmeklokken som aldri kommer for salg.