Hvor nøyaktige er dine klokker?

Har sjekket Daytonaen nå og på 33dager så har den +16 sek, det må jeg si meg meget fornøyd med:)
Da ligger den med krona ned om natta.

Hva måler dere mot da ?

Jeg måler mot en Citizen quartz klokke.
Mine går litt forskjellig ut i fra bruken og hvordan de ligger om natten. Jeg har to Rolexer, en GMT fra 09 og en Sub fra 10. Avviket ligger på ca 1,5 sek pr døgn. Det som er litt moro er at begge går akkurat likt. Vekslet på bruken i nesten en mnd og det skilte 1 sek mellom dem.:D

Kjøpte en Omega Seamaster Pro 300M fra Mogens for 10 dager siden og stilte den etter klokka.no samme dag. Idag henger den 6 sekunder etter så mister ca et halvt sek per døgn.

Bilde av uret:

Helt greit med andre ord ;)

Måler opp mot justervesenets atomklokke når jeg sjekker nøyaktigheten. :)

Justervesenet sin klokke på nettsiden deres er ikke nøyaktig!

Pga av treghet i nettverket/servere kan avviket være flere sekunder feil.

Dette er hva Justervesenet skriver:

"Mellom Justervesenet og din datamaskin er det en tidsforsinkelse som normalt er mellom 0,1 og 1 sekund."

På min pc er avviket i dag på -2 sekunder i forhold til begge radiostyrte klokkene jeg har hjemme.

Ok her er jeg igjen. Hva er det med meg. ALLE ur jeg har hatt siste tiår+ har gått +30sek i døgnet, være seg inhouse eller uthus. Måtte bare sjekke EXPIIen nå opp mot justervesenet og den har stjelt 34sek siste 24T. Tips eller innspill? Merkelig at dette gjelder alt jeg setter på armen:confused:

Seamaster, ikke mer enn 57s i døgnet, helt fint det. Neida, skal få justert den inn på et akseptabelt nivå.
Brukte kello appen og den viste likt i forhold til min sync måling.

Redigert av en moderator:
Stilte min SKX007 for ca. 5 uker siden, og den har gått kontinuerlig siden da. Nå er den 35 sekunder bak referansen, som svarer til ca. +1 sekund per døgn. I tillegg har jeg notert at når jeg legger klokken med dial opp, taper den tid. Så lenge jeg bærer den på armen, går den nesten helt nøyaktig (så lenge jeg også sover med den, som jeg som oftest gjør). Må si meg svært fornøyd.

Helson Stingray holder seg til -4 sek ( +/- 1 ) i uka, uavhengig tid på armen eller hvordan den "hviler".

Min Longines Master Collection Chronograph går ca +3 sek i døgnet. Dette er målt og kontrollert over en 14-dagers periode. Den ligger med skiven opp/vannrett i klokkeboksen om natten. Ikke noe stort avvik som jeg bryr meg om.

Min 114060 taper mellom 0,3 - 0,5 sek i døgnet. Jeg har hatt den siden mars og da jeg fikk den gikk den rundt 2 sek for fort. Siden den har vært stabil de siste 2 - 3 månedene vil jeg anta at den har satt seg.

Jeg har også en Speedmaster Schumacher Legend og den har det litt mer travelt. Ligger stabilt på ca 6 sek + i døgnet. Denne funderer jeg på å selge. Er det verdt å levere den til en urmaker for justering eller er 6 + sek i døgnet innafor?

/TF

Jeg har kjørt en liten måling av min Tudor Pelagos, med ETA2824-2 top grade urverk, i ca 1 mnd nå. Målingene har blitt tatt en gang per døgn om kvelden.

Start 29.03.15
Avvik +0,1sek (litt treg reaksjon av meg;))

Avsluttet 26.04.15
Avvik +1,2sek!!

Klokka har altså bare økt ca 1,1 sek på 1 måned:mrgreen:

Største målte avvik i løpet av 1 døgn var -1,9sek. Da hadde klokka ligget stille ca 15timer med skiven opp. I løpet av perioden lå klokka stille med skiven opp i 3 netter. Bortsett fra det var den på hånda 24/7.