@Loevhagen sitt innlegg har over skriften " en ærlig prishistorie", og forteller vel intet annet enn det den generelt klokkeinteresserte har erfart de seneste årene; nemlig at priser på Rolex har økt, og at annenhåndsmarkedet har fulgt etter. Det er derfor ingen nyhet i innlegget, og det bør derfor heller ikke provosere noen. At noen som kjøpte Rolex for noen år siden kan selge uret idag for en høyere pris enn innkjøpspris er noe mange av oss har erfart. Man blir selvsagt ikke næringsdrivende eller "forhandler" med regnskapsplikt av det.
Jeg oppfatter at innlegget handler om en frivillig oppfordring til å dele tilsvarende historier om verdiutvikling på ur og differanser, både positive og negative, ved salg. Det må være klart innafor. Jeg vil tippe at de fleste som kjøpte Rolex sportsur for noen år siden kan bekrefte at et senere salg har gitt positivt resultat, hvilket er en hyggelig side-efekt ved å eie fine ur. Så er det selvsagt mange som har erfart negativ utvikling og store tap. Selv har jeg tapt mye penger en gang, ved kjøp og salg av en vintage Rolex - og vintage Rolex kommer jeg nok til å være forsiktig med fremover.
Hva er ditt verste kjøp-salg?
Jeg oppfatter at innlegget handler om en frivillig oppfordring til å dele tilsvarende historier om verdiutvikling på ur og differanser, både positive og negative, ved salg. Det må være klart innafor. Jeg vil tippe at de fleste som kjøpte Rolex sportsur for noen år siden kan bekrefte at et senere salg har gitt positivt resultat, hvilket er en hyggelig side-efekt ved å eie fine ur. Så er det selvsagt mange som har erfart negativ utvikling og store tap. Selv har jeg tapt mye penger en gang, ved kjøp og salg av en vintage Rolex - og vintage Rolex kommer jeg nok til å være forsiktig med fremover.
Hva er ditt verste kjøp-salg?
Redigert: