Hvorfor Rolex er Rolex? En ærlig prishistorie.

Den siste var kanskje ikke helt nødvendig. Og heller ikke like morsomt som Mogens sitt innlegg om at han aldri skulle selge en klokke. Men syns trådstarter fremstår litt cocky om dagen.
Burde hevet meg over det. Greide det ikke.
Fordi du er en DRITTSEKK

Det siste var ikke helt nødvendig....

• Liker
Reaksjoner: Fulgur
For å lande trollingen til @Lyngutt så vil jeg bare si at i kveld fikk jeg via GTG sett at det med ulike modeller er en øyeåpner. Det er selvsagt ingen nyhet at å se ulike produsenter og modeller live skaper et annet inntrykk enn via bilder og forflatende sosiale medier.

En haug av produsentene og modellene jeg var så heldig å prøve i kveld, gir et langt bedre inntrykk på håndleddet enn på nøkterne bildeblogger. Ja, så var det hyggelig å drøse med likesinnede også, og dette sistnevnte var verd hele turen. :)

@Havvo sin Reverso i RG var perfekt. @kristianc3 sin samling var flott og variert og herlig å føle på håndleddet. @Preacher sin beater føltes ut som nettopp det, og også designmessig perfekt. @lantin for sin brede samling og initiativ til GTG var noe vi i sør bør ta til etterretning. :)

Neste GTG må bli i SVG.

Gjennom årene har jeg på TS, sett en mengde av mennesker som skulle "gifte seg" for evige tider med den vakreste skapning i universet : nemlig, Rolex...
Nå starter de allerede å bli utro ser det sånn ut.
Jaja, jeg tilgir de.

Er det mye ironi, sarkasme og spydigheter med humoristisk vri blandt kjente i tråden her? Eller snakker vi kjekling?
Mulig jeg har en for liten klokkesamling til å kunne forstå...

:eek:

• Liker
Reaksjoner: daghoi og Kroger
Gjennom årene har jeg på TS, sett en mengde av mennesker som skulle "gifte seg" for evige tider med den vakreste skapning i universet : nemlig, Rolex...
Nå starter de allerede å bli utro ser det sånn ut.
Jaja, jeg tilgir de.

Ikke så ille å være gift og utro med Rolex når man kan tjene litt cash som @Loevhagen. Ikke så heldig her. Tapt 5000,- ved bytting og salg av 16610LV og 15300. 300,- i pluss på en gammel 16610.o_O

Ikke så ille å være gift og utro med Rolex når man kan tjene litt cash som @Loevhagen. Ikke så heldig her. Tapt 5000,- ved bytting og salg av 16610LV og 15300. 300,- i pluss på en gammel 16610.o_O

Den som har aldri tapt noen penger ved å eie klokker og selge de videre er en som aldri har hatt noen eksotisk samling og dermed, en som ikke har smakt mye på "klokkelivet".
Man vinner litt, man taper litt... Så lenge du vinner litt mer enn du taper, er det greit nok men sånn går det ikke for alle.
Klokke galskapen er uansett ikke noen business når man kjøper for seg selv: det handler om moro.
Skal du tjene stor fra en liten investering, må du i jungelen og grave etter rubiner eller diamanter med en Kalashnikov på skulderen.

Redigert:
Etter å ha sett resultatene fra dagens GTG i Bergen via snapchat så er jeg så til de grader enig med deg i at en GTG i Stavanger er long overdue!

Vi tar det opp igjen i en annen tråd, men ja dette må ordnes

For å lande trollingen til @Lyngutt så vil jeg bare si at i kveld fikk jeg via GTG sett at det med ulike modeller er en øyeåpner. Det er selvsagt ingen nyhet at å se ulike produsenter og modeller live skaper et annet inntrykk enn via bilder og forflatende sosiale medier.

En haug av produsentene og modellene jeg var så heldig å prøve i kveld, gir et langt bedre inntrykk på håndleddet enn på nøkterne bildeblogger. Ja, så var det hyggelig å drøse med likesinnede også, og dette sistnevnte var verd hele turen. :)

@Havvo sin Reverso i RG var perfekt. @kristianc3 sin samling var flott og variert og herlig å føle på håndleddet. @Preacher sin beater føltes ut som nettopp det, og også designmessig perfekt. @lantin for sin brede samling og initiativ til GTG var noe vi i sør bør ta til etterretning. :)

Neste GTG må bli i SVG.

Neste GTG må bli i SVG.

Se det! Noe positivt har jo kommet ut av denne tråden! Du har blitt klokke-interessert! :)

Se det! Noe positivt har jo kommet ut av denne tråden! Du har blitt klokke-interessert! :)

Ett bilde sier mer enn tusen ord.
IMG_1676.jpg

IMG_1677.jpg

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91