Ja, vi elsker nato-rem

Sitter med en Speedy 9300 og ønsker meg Nato-rem til denne, lugs er 21 mm. noen som har noen gode tips (bortsett fra ebay) på hvor man kan finne 21. mm. Nato?
Eller må jeg rett og slett ta til takke med å presse inn 22 mm. i lugsene? Tenker at den TS-Natoen i Rødthvittblått vil være veldig passende til 17. mai (jeg er sikkert den eneste her som har tenkt dette) men den finnes "bare" i 20 og 22 mm.

Tips mottas med takk!

Strapcode

http://www.amazon.com/MiLTAT-Watch-Ballistic-Armband-Polished/dp/B00R2L7EOU

http://www.strapcode.com/store/milt...-nylon-armband-brushed-white-blue-p-3428.html
 
Denne har 21 mm lugs, @siggen69 - så blir vel litt av samme greia med en speedy.

B66A13D5-1142-472A-9727-826D5FAF4645_zpsrh4owjsj.jpg


Ikke helt optimalt, men det funker :)
 
Redigert av en moderator:
Var en liten tur i Sandefjord by idag og hadde den obligatoriske glanerunden hos urmakerne :p Røyk på en nato. Var litt dårlig utvalg i 22mm men valgte og gå for denne. Mest for og ha litt og velge i. Denne solgte de forvøyeblikket ikke løst, men var en del av en Sandefjordsklokka sak. Dvs Victorinox klokke med denne remmen. Men jeg fikk kjøpt en allikevel :)
b92ee5f666c5863a1ed2fe7812ef6170_zpso1ih7udb.jpg
 
Noen som vet om nettforhandler ( helst i Norge/ Skandinavia ) som kan levere slik som dette raskt? Altså nato med italienske flagget :p
547318d29408103d3f6349eb35834d0c_zpsxria1o9c.jpg
 
Sjekke ut remmene fra Suigeneric hvis dere vil ha en litt tykkere og annerledes Nato rem.

http://www.suigeneric.com/collections/watchstrap-collection

Jeg mottok i dag to remmer fra New York innpakket i hver sin lille eske :)





Speedmasteren må også få en sommerrem:cool:



Bildene er litt så som så men remmene er jeg veldig godt fornøyd med. De er jo litt tykkere enn en vanlig Nato så de bygger jo litt i høyden. Er også litt stive men det regner jeg med går seg til etter en tids bruk. Remmene er ikke så veldig lange så på mine håndledd får jeg ikke tredd de tilbake i spennene.
 
Fikk idag orange Perlon fra TS shop og gledet meg til og sette den på Mako'n med orange bezel. Og når den er på så oppdager jeg at det ikke er hull til spennen på den. Dette er min første perlon rem så jeg ble litt overrasket. Er dette vanlig? Var jo ikke noe problem og stikke gjennom "maskene" altså :) Også vanskelig og brette overskuddet tilbake gjennom løkkene men det gikk greit, dog så synes jeg ikke det ble så pent som på nato remmer :) Men orange på orange ble tøft da :)
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og cosmo_dud
Fikk idag orange Perlon fra TS shop og gledet meg til og sette den på Mako'n med orange bezel. Og når den er på så oppdager jeg at det ikke er hull til spennen på den. Dette er min første perlon rem så jeg ble litt overrasket. Er dette vanlig? Var jo ikke noe problem og stikke gjennom "maskene" altså :) Også vanskelig og brette overskuddet tilbake gjennom løkkene men det gikk greit, dog så synes jeg ikke det ble så pent som på nato remmer :) Men orange på orange ble tøft da :)

Har ikke brukt perlon sånn alt for mye, men min erfaring (cheapestnatostraps) er at det fungerer best/blir penest om en:
- Tar spenne litt skeivt under håndleddet(for min del tommelsiden av håndleddet), slik at man også får bretten på reimen samt keeper under
- Bretter innover, og ikke utover slik man gjør på nato. Dette gjør at man får færre skiller/hakk/sømmer eller hva man vil kalle det, og det ser litt penere ut slik imo.

Har ingen bilder å vise til for enklere forklaring, men satser på at det er mulig å forstå. :)

Er for øvrig helt normalt at det ikke er hull til spenne på perlon, og at man må stikke i maskene.
 
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Hei, har nå endelig fått meg en Longines Hydroconquest Chrono med rød bezel og svart skive, må si jeg er meget fornøyd med denne. Men til mitt spørsmål, for øyeblikket har jeg en Stål-lenke, men skal hente gummireim som også følger med over helge. Har også tenkt hvordan denne klokken vil værme med NATO reim, er det noen som har noe mening om dette på den klokken? og er det slik at jeg bør gå til urmaker når jeg skal bytte lenke eller er det noe jeg kan gjøre selv?
 
Hei, har nå endelig fått meg en Longines Hydroconquest Chrono med rød bezel og svart skive, må si jeg er meget fornøyd med denne. Men til mitt spørsmål, for øyeblikket har jeg en Stål-lenke, men skal hente gummireim som også følger med over helge. Har også tenkt hvordan denne klokken vil værme med NATO reim, er det noen som har noe mening om dette på den klokken? og er det slik at jeg bør gå til urmaker når jeg skal bytte lenke eller er det noe jeg kan gjøre selv?

Bytte kan du gjøre selv, men enklest med et skikkelig verktøy :)
http://shop.tidssonen.no/categories/barettverkty

Pass på å teipe klokken med maskeringsteip eller lignende de første gangene, så unngår du selv de minste riper.

IMHO passer "alle" klokker på NATO, og farger som svart, grått, "Bond Regimental" etc. er veldig safe valg som gjør seg bra nesten uansett.
 
Hei alle medsonere :) noen som vet om noe sted man kan bestille custom Nato stropper? Dvs med eget mønster. Jeg og en kollega sitter og leker med tanken og og få bestillt opp fagmerkingsnato til arbeidsklokkene våre :) På forhånd takk for svar :)
 
Hei alle medsonere :) noen som vet om noe sted man kan bestille custom Nato stropper? Dvs med eget mønster. Jeg og en kollega sitter og leker med tanken og og få bestillt opp fagmerkingsnato til arbeidsklokkene våre :) På forhånd takk for svar :)

Send meg en PM så kan det kanskje ordnes gjennom Tidssonen Webshop og en av våre leverandører.

Men vær obs på at man fort snakker et veldig høyt minstevolum ved custom-bestillinger (tror det var rundt 1.000 remmer per mønster og bredde).
 
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Hei alle medsonere :) noen som vet om noe sted man kan bestille custom Nato stropper? Dvs med eget mønster. Jeg og en kollega sitter og leker med tanken og og få bestillt opp fagmerkingsnato til arbeidsklokkene våre :) På forhånd takk for svar :)

Kanskje denne kan fungere som fag merking for 113?
http://www.cheapestnatostraps.com/collections/nato-regimental/20-mm?variant=501005457

Evt. denne:D
http://www.cheapestnatostraps.com/c...roducts/nato-strap-blue-with-red-skulls-20-mm
 
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Tror nok 1000 blir litt for mange og litt for dyrt hehe. Hadde vært greit og funnet ett sted hvor man feks kan bestille 20-30-50 stk :) kommer aldri til og bli kvitt alle uansett, det er nok den horologiske interessen i ambulanse Norge for liten til @Fyrsten :)
 
Begynner få mer og mer sansen for litt tynne (og billige) nato i skinn. Kapper av den ekstra flappen så ikke klokken blir liggende alt for høyt. Da blir det ikke for mye rem, og det blir svært behagelig. Og ser godt ut, syns nå jeg da. :)

Skulle gjerne hatt en enda lysere farge til den mørke grå skiven, men helt alright.
0tKoPxh.jpg
 
I Tidssonens Webshop; er MOD NATO tynnere enn de vanlige?
Ønsker meg tynnere Nato så klokken ikke bygger så mye..

Slenger med et bilde, uten at det er knyttet direkte til spørsmålet, annet enn at det er "vanlig" Nato:

01-Zawatch-7180121_zpsjvj9zcqx.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone og Oddemann
Drar opp denne gamle tråden igjen.

Noen som har tips til natorem med veldig høy stoffkvalitet og meget tett veving?

Kjøpte en original Omega bondnato på Bjerke og elsket den. Dessverre så solgte jeg både klokke og rem like etter.

Tenkte å kjøpe noen nye Omega nato's, men ikke liker jeg fargene, ei liker jeg prisen på 1800-2000 spenn.

Noen som vet om noe med høy kvalitet til en fornuftig penge?
 
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster