Ja, vi elsker nato-rem

Da kom det en pakke i posten fra www.timefactors.com

Her kommer en liten bombe:

Timefactors har helt klart latt seg inspirere av Omega sine NATO remmer når de laget sine premium remmer, og bare for å ha sagt det: de har laget like gode remmer som Omega sine :eek: når de da selger disse til 12£ så finner jeg ingen grunn til å investere i Omegas versjon til 1680,-......

De er akkurat like myke, like i vevingen osv.
Eneste som mangler er Omega logoen....

image.jpeg
 
Jøss - Time factors remmer var svært like Toxic Nato sine remmer. Se på spennen:
fbc8b576-f7fe-470c-94d0-aaa5539471bc_zpsftmuy0lc.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Da kom det en pakke i posten fra www.timefactors.com

Her kommer en liten bombe:

Timefactors har helt klart latt seg inspirere av Omega sine NATO remmer når de laget sine premium remmer, og bare for å ha sagt det: de har laget like gode remmer som Omega sine :eek: når de da selger disse til 12£ så finner jeg ingen grunn til å investere i Omegas versjon til 1680,-......

De er akkurat like myke, like i vevingen osv.
Eneste som mangler er Omega logoen....

Vis vedlegg 11235

Eddie har mange kontakter... Jeg tror at han fikk tilgang til fabrikken som lager disse Omega: det hadde ikke vært umulig.
Spesielt hvis de er lagd i England av noen Phoenix avdeling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Jone
Etter litt whisky-marinering i går kveld endte eg opp med følgande i handlevogna...
Samtlige tiltenkt min Hulk.

IMG_20160912_155643_zpsvj1wjyz2.png


Har funne godtonen med british racing green og dark grey! Desse er bankers.
Ellers er eg spent på den grøne og svarte reima (inspirert av @Tetragrammaton. )

Har ikkje blitt spotta før, eller fått komentarar på Hulken tidlegare.
Men når den kjem på den gule "Bang!"-natoen, så burde det bli kasta mus etter meg! ( ikkje sant @UJU ??)
Nederste til venstre er refleksbånd, fant ut det var kjekt når høsten/vinteren kom :p
 
her: http://www.cheapestnatostraps.com/products/premium-nato-strap-reflective?variant=784804617

Har ikkje nytta CheapestNatoStraps som forhandlar før, men dei har fått gode tilbakemeldingar. Har ikkje fått bekreftelse på at dei er sendt enda( står ein skal få det).
Alternativt at dei er sendt utan at eg har hørt noko:)
Har handlet en del av dem før, aldri noen problemer :) Har bare hatt en liten pause på reimer, så ikke fått med meg hva de har fått siden sist :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Cheapest er billig og greit, men ikke noe mer.
Jeg oppfatter ikke Cheapest som kvalitets-remmer og de hadde litt "issues" med illeluktende skinnremmer samt at de har en litt dårlig vane med å reposte bilder på instagram uten å oppgi kilden.
 
Cheapest(CNS) er som du sier billig og greit. Har opplevd litt kvalitetsforskjell mellom reimer som egentlig skal være identisk sett bort fra farge, dette gjelder spesielt Original Nato. Har hatt 20-30 NATOer, både premium og original, og har stort sett vært fornøyd. Vært kanskje 2 stk som har hatt dårlig stitch/avkutt som klør. Fikses lett med en lighter og en kjøkkenkniv til å presse/forme.

Har kun prøvd 2 skinnreimer derifra, all den tid det er relativt nytt i sortimentet. Gode reimer. En suede som er veeeeeeeeldig myk fra start, og et pilot-reim som trengte et par dager til å gå seg inn. Ingen dårlig lukt, kun lær. Har ved nærmere ettertanke også hatt 3 stk lær NATOer. Litt tynne for min smak, passer best på lettere ur, men til det formålet fungerte de ypperlig.

Angående instagram vet jeg ikke om de vanligvis er slappe. Jeg sendte inn 2 bilder hvor begge ble lagt ut på siden deres. Glemte dog å vedlegge instagram-brukernavn, så den får jeg vel ta på egen kappe. :rolleyes:

Det som derimot er litt betenkelig angående instagram, er at jeg egentlig vant deres IG-konkurranse for 2ish uker siden - og har ikke hørt fra Sofie hos CNS. Merkelig. Får purre litt på mail. :D
 
Har ikkje fått bekreftelse på at dei er sendt enda( står ein skal få det).
No er det kommen, kun eg som er litt utolmodig.

Cheapest er billig og greit, men ikke noe mer.
Jeg oppfatter ikke Cheapest som kvalitets-remmer og de hadde litt "issues" med illeluktende skinnremmer samt at de har en litt dårlig vane med å reposte bilder på instagram uten å oppgi kilden.

Skal ikkje sei pris og kvalitet alltid heng ilag, men eg hadde ved dette tilfelle ikkje forventa verdas beste reimer :)
Det er no litt morsomt når det er så billig, for da kan ein prøve litt forskjellige utan å verte "ruinert".
 
Etter litt whisky-marinering i går kveld endte eg opp med følgande i handlevogna...
Samtlige tiltenkt min Hulk.

IMG_20160912_155643_zpsvj1wjyz2.png


Har funne godtonen med british racing green og dark grey! Desse er bankers.
Ellers er eg spent på den grøne og svarte reima (inspirert av @Tetragrammaton. )

Har ikkje blitt spotta før, eller fått komentarar på Hulken tidlegare.
Men når den kjem på den gule "Bang!"-natoen, så burde det bli kasta mus etter meg! ( ikkje sant @UJU ??)
Nederste til venstre er refleksbånd, fant ut det var kjekt når høsten/vinteren kom :p
Kjøpte en slik refleksnato, har prøvd den noe få ganger på forskjellige klokker men aldri mer en 5 min. Ble aldri en vinner her i huset.
 
Tre natobutikker jeg har kikket innom innimellom men aldri handlet fra, Suigeneric, Cincy watch straps og Hello nato strap.

Suigeneric har bomullsremmer med freshe mønster, og jeg er sikker på at jeg har sett en på ts, men husker ikke hvem.

Cincy strap works har en liten kolleksjon med "supple nato straps" som ser ut til å være av litt bedre kvalitet enn de billigste natoene. I tillegg kommer de snart med remmer som ser ut til å være vevet likt som Omega sine. Ser utrolig gode ut.

Hello nato straps har natoer med print. Ser kanskje ikke ut til å være helt topp notch kvalitet, men de passer nok bra på sommerklokken. Får bli til neste sommer. Har ingen klokker jeg føler kler noe så sprekt akkurat nå.

Så - noen som har prøvd noen av disse og har noe å dele? (nå har ikke jeg gjort et søk først - burde kanskje ha... Det er bare så kjedelig. :p)


lX327HE.jpg



4IAPXUZ.jpg


L9g8vxf.jpg
the
 
Angående cheapestnatostraps fikk jeg nå brukt mitt $100 gavekort - så noen nye NATOer og lærreimer er på vei. :cool: Passende timing på gavekort, iom at jeg solgte meg litt ned på 22mm reimer en periode der ingen klokker passet. Nå trenger derimot Tudoren nye sko. :rolleyes:
 
Etter å ha lest litt i denne tråden måtte jeg også bestille litt fra Time factors:

SM300_timefactors_zpsj1oljorh.jpg


Har en grå med foldespenne også, ikke fått testet den enda. Men veldig tykt stoff og veldig robust reim. Noe helt annet enn jeg har hatt før :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone