Jaeger-LeCoultre-tråden

Innom Tidemann på torsdag for å titte litt med fingrene på de flotte klokkene. Disse to er absolutte favoritter:

jaeger_lecoultre_master_chronograph_q1532420-detail.jpg


Og ikke minst denne:

DSC_3430.jpg


60' for denne skjønnheten må være et røverkjøp, og i et sinnsykt øyeblikk vurderte jeg å la det stå til og la de hyggelige menneskene i DNB Finans spandere denne klokken på meg! Etter en kamp mellom fornuft og følelser vant desverre fornuften, men bare med minste mulige margin!

Her må noen kjenne sin besøkelsestid og sørge for at denne flotte klokken forblir på norske hender istedet for å bli rasket med seg av en asiatisk cruisebåtturist...
 
absolute spitzenklasse (pardon my french/retoromansk)

Sveitsiske kvalitetsprodukter:


Og sammen med tysk kvalitet:
 
Memovox og master chronograph er to av mine mange favoritter fra JLC. Jaeger kan designe klokker, det er det ikke tvil om. :D

Bidrar til tråden med litt bilder av min Deep Sea Chronograph. :)

8677601631_c3851fb02e_b.jpg



8678719506_8e6caf0bb2_b.jpg



8677704171_020b1df9d1_b.jpg



8684082380_295e42b4c2_b.jpg



8842611905_c4fe1afd04_b.jpg



8679982647_9e24276585_b.jpg
 
Hva er asylets mening om Jaeger-LeCoultre reverso Classique som dressklokke? Forstår den er noe "petit" med sine 39 x 24mm, men er det innefor det akseptable? Den er jo unektelig lekker da :confused:

oldad.jpg

1140x1140_fitbox-jaeger_lecoultre_reverso_classique_ladies_watch_q2508410.jpg
 
Innenfor det akseptable, du liksom! Som dressklokke er den jo bortimot perfekt!
 
Ser for meg at en Reverso sammen med Explorer II vil kunne fungere utmerket for de fleste anledninger. Reverso er som kjent er tilgjengelig i flere størrelser, Classique som nevnt over er 39 x 24mm. Så har man Grand Taille utgaven med sine litt mer voksne dimensjoner (42 x 26 eller 48,5 x 30) og small-seconds. Sistnevnte ser jeg for meg kan være litt mer anvendelig også utenfor dressen, men er de ekstra millimeterne og sekundviser verdt de 10-15.000 ekstra? Er jo enkelte fordeler knyttet til en klokke som ikke bare er anvendelig til dressen… Dilemma dilemma :eek:
 
Vil absolutt påstå at det har noe å si hvor velvoksne håndledd du har også. Classicen er perfekt den, men hadde nok sett litt teit ut om du har tømmernever.
 
Tidemann har fått inn en Master Geographic i rosé, var innom og kikket med fingrene i dag. Ingen her som venter på denne? En aldeles nydelig skive!

Nydelig klokke! Venter ikke på denne, men venter i lengsel og smerte på Deep Sea Chrono. Var i London for 2 uker siden og der hadde alle ADene den inne :(
 
@torode Juli er jo rett rundt hjørnet, så ikke lenge igjen nå! Har Tidemann "maset" på JLC for å forkorte ventetiden noe, eller var det kanskje snakk om juli hele tiden? Mener nemlig å huske du nevnte august rett etter bestilling? Forresten virker det som om det går som det suser for Tidemann for tiden, og det er bra - snakk om hjelpsom og hyggelig urmaker skal en lete lenge etter. :)

Her er et lite bilde av min for å gjøre ventetiden lettere. Synes den blir så utrolig stilig i svart hvitt bilder, det får frem retro og vintage preget enda mer. :cool:

9092772181_a7c4c9b85a_b.jpg
 
Redigert av en moderator:
@Kohe321 Dine bilder hjelper meg definitivt i ventetiden :) Det første jeg tenkte da jeg prøvde Deep Sea'en på hånda, er at den er mye finere i virkeligheten enn på bilder. Dine bilder synes jeg yter klokka mye mer rettferdighet enn JLC sine egne bilder!

Vet ikke hvor mye Tidemann har trykket på, men det var opprinnelig snakk om (tidligst) august ja....
Veldig hjelpsomme og flinke på Tidemann, man føler seg alltid godt tatt i mot, det eneste er at det kan være vanskelig å gå igjen ;)
 
Redigert av en moderator: