Jaeger-LeCoultre-tråden

Tusen takk, du også. ;) Tenkte jeg det var på tide å lære noen norske.
occasion14.gif


Forresten, går Reverso normalt på cordovan... mye mer praktisk!

dsc9669a.jpg

Utrolig lekkert, @belligero! Hvor er Cordovan remmen fra, om jeg tørr spørre? ;)
 
Redigert av en moderator:
Den er rå @Talisker, men jeg synes varianten med en hvit og en sort skive a day/night og i rosè er hakket vassere:)
JLC_Grande_Reverso_Ultra_Thin_Duoface_560.jpg
 
Redigert av en moderator:
Har mer eller mindre bestemt meg for at mitt neste store klokkekjøp skal bli en JLC. Valget står mer eller mindre mellom Hometime og Master Control Date. Har tidligere vinglet mellom Aqua Terra, Datejust 2, et par Zenith modeller, men nå tror jeg altså valget endelig har falt på JLC.

Det blir ikke noe kjøp før om en stund fordi finansene ikke tillater det akkurat nå. Hadde jeg hatt 50k i dag ville jeg nok kjøpt Memovoxen som ligger ute her på sonen. Får se hva som dukker opp på markedet etterhvert til ~50k, hvis ikke blir det en av de nevnte modellene.
 
Innom boutiqen i London idag.

4C467A52-543D-4BA7-984F-1041513A24F0-1107-0000004AAB844B48_zps13d92602.jpg


Klokken som topper ønskelusten:

E6798D37-2990-4ED1-9760-AD8716569F81-1107-0000004AB70D917E_zpsed9875bd.jpg


Memovoxen fikk nye sko :)

A2478A74-5934-4650-BA92-177362E2F4D7-1107-0000004AA20E34CD_zpsfc0824bb.jpg
 
Hei

Jeg er på utkikk etter ny klokke, og må si at jeg liker godt en del av Jaeger LeCoultre sine modeller. Jeg tråler forumet etter innlegg om diverse modeller og leser meg opp ellers på nettet.

I går kom jeg over dette innlegget, og lysten på Jaeger sank betraktelig. 1,5 år inne til reparasjon! Hvordan har dere som eier en Jaeger opplevd servicetid på klokkene deres, det være seg service, garantireparasjoner eller reparasjoner som dere bekoster selv.

Todda
 
Flere, i hvert fall @rambutan og @Moore, har gitt uttrykk for at godt lesestoff er en del av klokkegleden. Jeg er enig. I dag kom en bok i posten som trolig flere her inne ville hatt glede av å lese. Siden dette postes i Jaeger-LeCoultre-tråden er det vel ikke så stor tvil om hva boken handler om. Riktig - La Grande Maison.

DSC00771_zpsf1c435a9.jpg

Grattis med utsøkt litteratur!
Dette er en bok jeg har på listen.
Og det uret der var da usedvanlig vakkert......:eek:


Regnet med at du hadde denne på listen, @Moore. Din siste kommentar - snakker vi spor i ord kanskje? :D


Ja, ser man det.....
Denne mangler definitivt update.

Har forsittet meg litt i responsen på @Bjorn sitt innlegg. Men, dette var innertier.





 
Redigert av en moderator:
Hva heter modellen (nr?) og hvor stor er den? Fantastisk flott, og nydelig kombinasjon med fargen på remen!

39*24mm er vell dimensjonene på Classique modellen om jeg ikke husker helt feil. Det er den klassiske reverso størrelsen, men kan virke noe "petit" på herrer (var i alle fall min erfaring etter å ha prøvd en classique på).

Her er i alle fall en sammenligning av størrelser fra GT til Grand Reverso Duodate. :)
Reverso+sizes.jpg
 
Hva heter modellen (nr?) og hvor stor er den? Fantastisk flott, og nydelig kombinasjon med fargen på remen!

39*24mm er vell dimensjonene på Classique modellen om jeg ikke husker helt feil. Det er den klassiske reverso størrelsen, men kan virke noe "petit" på herrer (var i alle fall min erfaring etter å ha prøvd en classique på).

Som @Lemen sier, så kan den nok virke litt liten på et herrehåndledd. Men det er jo mange modeller å boltre seg i :)

Her er forresten link til en side med alle vitale mål: Reverso Classique - Jaeger-LeCoultre
 
Redigert av en moderator:
Noen som vet om det er vanlig med rabatter ift listepris på JLC hos Bjerke eller Tidemann? Eller er JLC en av merkene som det er vanskeligere å "forhandle" prisen på hos AD? Noen som har erfaringer med en standard Reverso GT for eksempel?