Jaeger-LeCoultre-tråden

Hei

Noen som har en nyere JLC Reverso Grand Taille i stavangerområdet jeg kan få se? Jeg lurer på størrelsen. Virker den puslete på håndleddet?

Todda
 
Det er godt å ha noen sikleobjekter som ikke er innenfor rekkevidde (for ellers har jeg en tendens til å gjøre kort prosess). De siste dagene har objektet vært Master Ultra Thin Tourbillon. Alle ære til Moores nyyyydelige tourb, men jeg tror kanskje denne her hadde passet best på min hånd:

tumblr_mxrjvqhv511ryv722o1_500.jpg
 
*besvim*

JLC Master Ultra Thin familien er blandt mine absolutte favoritter. Får håpe på en god bonus et år (blir dog uansett ikke noen tourbillon).
 
Redigert:
Det er godt å ha noen sikleobjekter som ikke er innenfor rekkevidde (for ellers har jeg en tendens til å gjøre kort prosess). De siste dagene har objektet vært Master Ultra Thin Tourbillon. Alle ære til Moores nyyyydelige tourb, men jeg tror kanskje denne her hadde passet best på min hånd:

Veldig enig, @Anders
En superb versjon fra JLC det også. Det er stort håndverk i disse verkene, og å legge en Tourbillon inn i en Ultra Thin er imponerende.

Selv liker jeg mine ur kanskje litt over snittet tykkere i kassen - uavhengig av om det er dress eller sport.
Uansett har jeg alltid hatt en helt spesiell tiltrekning til JLCs Master-design. Dette er en så gjennomført unik stil og eleganse.
En Tourbillon i RG fra JLC - pakket inn i en Master - oppfyller på mange måter alt jeg ønsker av en JLC.

 
Redigert av en moderator:
Jlc mcd chrono

Hei!

Har noen noe mening om jlc master compressor dive chrono?

Jeg er ute etter noe sportslig og røft for sommer og sol,
og har vurdert denne og en panerai, 321, 320, 510 eller
f.eks. 311.

Føler at panerai gir mer bruksområder, ( både pent og røft),
men er ganske svak for jlc modellen jeg refererer til.

Noen meninger?

Mvh
Bajasso
 
Personlig hadde jeg gått for Panerai. Liker både historien linket til Rolex og operativ tjeneste under andre verdenskrig, uansett det er du som tar regningen - ta en beslutning og se etter en stund om dette var riktig, hvis ikke- fix it og gjør et bytte.
Tom
 
Personlig hadde jeg gått for Panerai. Liker både historien linket til Rolex og operativ tjeneste under andre verdenskrig, uansett det er du som tar regningen - ta en beslutning og se etter en stund om dette var riktig, hvis ikke- fix it og gjør et bytte.
Tom

Ja, jeg heller mot pam. Men er uerfaren med bytter og 'flipping', så
og da legger jeg sikkert for mye tid i å gjøre det rette valget.

Takk for svar:)
 
Føler at panerai gir mer bruksområder, ( både pent og røft),
men er ganske svak for jlc modellen jeg refererer til.

Noen meninger?

Her er det vel bare tre ting å gjøre: 1) ta en tur innom Tidemann for å prøve JLC, 2) ta en tur innom Bjerke for å prøve PAM og 3) kjøp den du liker best :cool:
 
Sikkert old news, men Jaeger lanserer snart en ny tribute til 1931. Litt usikker på den brune skiven, men den fungerte jo unektelig godt med tonen i gullet :)
Jaeger-LeCoultre-Grande-Reverso-Ultra-Thin-1931-Chocolate-closeup.jpg
 
Jeg har blitt helt hektet på JLC igjen:p
Leser nærmest som en gal. Er som alltid min favoritt Reverso jeg ser på.
Kan du ikke legge ut noen bilder av Reversoen din @The Player og selvsagt @EBenz, blir helt mo i knærene av din:eek:

Får legge ut noen bilder stjålet fra nettet
Reverso_1931_01.jpg

Reverso_1931_03.jpg

Reverso_1931_06.jpg
 
Redigert av en moderator:
Noen som har en anelse om servicetidene på JLC? Reversoen fant ut at den trengte et spa-opphold og jeg kjenner ventetiden allerede gjør småvondt. Klokken ble levert hos Bjerke for en uke siden med beskjed om at et prisestimat (som jeg går ut fra kommer før servicen blir påbegynt) ville komme om 3-4 uker.. Er jo tross alt et manuelt opptrekk uten noen form for komplikasjoner, så er jo ikke verdens største operasjon.
 
Fantastisk!

[video=youtube_share;-wkAGg_ogYI]http://youtu.be/-wkAGg_ogYI[/video]
 
Tenkte jeg skulle ta meg turen innom tidemann snart, men kan jo spørre litt rundt her først. Vet noen hva Reversoen ligger på i pris for tiden, da gjerne spesifikt Reverso Duo? Takk for svar :)
 
Enten kan man sende en mail til Bjerke og Tidemann.
Eller ta prisen fra JLC (USA) sin side og ganger prisen der med 6. Treffer ganske riktig på pris der iforhold til norsk pris. Bommer kanskje på noen tusen lapper.

Reverso Duo | Luxury watches | Jaeger-LeCoultre E-boutique

Var vel @Thomas her inne som gjorde det og opplevde at Bjerke hadde slengt på 15-20% på listeprisen. Så om du er heldig å få noe rabatt så er du i beste fall tilbake på listepris.

På merker som både Bjerke og Tidemann fører vinner Tidemann på pris 10/10 ganger.
 
Redigert av en moderator:
Nå svinger jo dollar fra 5,5 til 6,3 i dag, men hvis jeg ganger prisene på nett med 6.
Traff ganske bra hos Urmaker Bjerke.

Ene klokka lå 400 kr over. Den andre lå 3000 kr over. Men som sagt dollarkursen svinger.
 
Redigert: