Jaeger-LeCoultre-tråden

At folk kjøper Rolex fremfor JLC er for meg et mysterium:confused

Jeg liker JLC utrolig godt. Det er mer bang for bucks enn Rolex IMHO. Men etter å ha eid JLC NSA Diver et halvt år så fant jeg fort ut at JLC bør holde seg til det de kan best; klassiske "fine" ur, gjerne kombinert med komplikasjoner.

Så hvis en er ute etter et sportsur, ja da er Rolex veien å gå.


Joda, Reverso var et sportsur i sin tid. Men mye har skjedd på 80 år, også innenfor sportsur kategorien.

Forøvrig et vanvittig pent eksemplar du har fått, @Wangensten. Et ur helt etter min smak. Less is more. Ikke utstråler det "se på meg" fakter heller. Under the radar :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg liker JLC utrolig godt. Det er mer bang for bucks enn Rolex IMHO. Men etter å ha eid JLC NSA Diver et halvt år så fant jeg fort ut at JLC bør holde seg til det de kan best; klassiske "fine" ur, gjerne kombinert med komplikasjoner.

Så hvis en er ute etter et sportsur, ja da er Rolex veien å gå.

Ja, er vel enig i det @Sponon JLC lager noen av de fineste urene i verden til en billig penge. Ja, de bør definitivt holde seg til klassiske ur.

Men hvem kan med hånden på hjerte si at de trenger et sportsur/dykkerur? Har inntrykk av de fleste her inne bare plasker rundt i vannet eller tar uret av seg når litt tøffere aktivitet står for tur. Til dykking så er det mest hensiktsmessig med nettopp et dedikert dykkerur. Har inntrykke av at de fleste sitter inne på et kontor dagen lang og på et kontor skal man etter min mening ha en ur med skinnrem.

At alle er Ranulph Fiennes eller Bear Grylls tviler jeg på, for de gutta trenger nok et sportsur;) Det finnes jo selvsagt de med fysisk arbeid, som enten er ute på en oljeplattform, i skogen, oppe i en høyspentmast eller jobber i nødetaten. Men de har jeg også inntrykk av bruker en billigere beater når de er på arbeid, <15.000 kr.

Men du har helt rett i at Rolex er veien å gå hvis dette hvis man trenger en sportsklokke...

Joda, Reverso var et sportsur i sin tid. Men mye har skjedd på 80 år, også innenfor sportsur kategorien.

Det at sportsurene har hatt en stor utvikling kommer ikke til å hindre meg i å spille tennis og til og med gå tur (trenger ikke 300 meter vanntett Rolex for å gå tur i skogen) med min JLC;)

Forøvrig et vanvittig pent eksemplar du har fått, @Wangensten. Et ur helt etter min smak. Less is more. Ikke utstråler det "se på meg" fakter heller. Under the radar :)

Tusen takk @Sponon Jeg er veldig fornøyd:mrgreen: Liker veldig godt ur som er "under the radar".

Nå er ikke dette noe angrep på deg, men bare en kommentar til at ikke alle trenger et sportsur. Skulle ønske folk åpnet øynene litt, istedenfor å gå rundt med skyggelapper:( Finnes så mange fine ur der ute, men virker som mange er fornøyd med å bli stående på startstreken:p
 
Redigert av en moderator:
Liten test av gangreserve på min JLC Reverso.

I følge JLC skal den gå i 45 timer etter fullt opptrekk, men den holdt hele 49 timer og 15 minutter. Det må sies å være godkjent.

@Greg var hyggelig nok til ikke å trekke den opp før den gikk tom for juice:)

3SnKld1.png
 
Redigert av en moderator:
Ikke ille, så at det var du som postet @Wangensten og det første jeg tenkte var: "Det er hvertfall ikke Hans sin arm" Hehehe
 
Redigert av en moderator:
Ja, er vel enig i det @Sponon

At alle er Ranulph Fiennes eller Bear Grylls tviler jeg på, for de gutta trenger nok et sportsur;) Det finnes jo selvsagt de med fysisk arbeid, som enten er ute på en oljeplattform, i skogen, oppe i en høyspentmast eller jobber i nødetaten. Men de har jeg også inntrykk av bruker en billigere beater når de er på arbeid, <15.000 kr.
Jeg bruker iallefall min Rolex Sea-Dweller på jobb. Deep Sea Chronoen er litt for fin og ripefritt, så den blir hjemme i boksen.
 
Redigert av en moderator:
Å ja. Jeg er forresten også medlem i JLC-klubben nå. Noen førstegangsbilder, skal lage en artikkel med flere bilder etter hvert:

nigaxEe.jpg


xjzN7Ga.jpg


GWWXVsI.jpg


H9DZJuF.jpg


JLC Memovox, E875, tidlig 70-tall.
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Gratulerer! Denne var utrolig strøken! :D

Jeg regner med at dette ikke er "franken" JLC'en som lå til salgs en stund på klocksnack?
 
Gratulerer! Denne var utrolig strøken! :D

Jeg regner med at dette ikke er "franken" JLC'en som lå til salgs en stund på klocksnack?

Takk!

I og med at det var jeg som naila den frankenklokka, kan du regne med at det ikke er den nei. Hint: timesmarkører... ;)
 
Takk!

I og med at det var jeg som naila den frankenklokka, kan du regne med at det ikke er den nei. Hint: timesmarkører... ;)

hehe, stemmer det! :D Ser jo det nå... :rolleyes: Har da lært noe om disse modellene opp igjennom letingen!

Sleng gjerne opp flere bilder av denne, gjerne wristshots!
 
Nokon som har erfaring med JLC Calibre 699?
Vurderer ein Master Control 1548420, men synes verket støyar veldig når den trekker opp. Armen min låg på bordet, og ved rolig bevegelse så var det tydeleg når den "trakk opp".
Uret er heilt nytt, så det skal sikkert være slik, men kjekt om noko kan bekrefte/avkrefte dette.