Jaeger-LeCoultre-tråden

Nytt studium og Reversoen får betraktelig mer armtid enn da jeg styret med syke mennesker, blod og gørr! Dét alene gjør livet sukkersøtt!

Siden jeg tok den på meg for en måned siden, har den knapt tapt seg 7s (målt daglig via Watchville), det må jo sies å være akseptabelt? :D

 
Nytt studium og Reversoen får betraktelig mer armtid enn da jeg styret med syke mennesker, blod og gørr! Dét alene gjør livet sukkersøtt!

Siden jeg tok den på meg for en måned siden, har den knapt tapt seg 7s (målt daglig via Watchville), det må jo sies å være akseptabelt? :D


Nydelig Reverso. Får jeg spørre om modell/ref nr og hvordan denne ser ut bak?
Akkurat startet vandringen i den forholdsvis store verden av reversoer:)
 
  • Liker
Reaksjoner: thomask
Nydelig Reverso. Får jeg spørre om modell/ref nr og hvordan denne ser ut bak?
Akkurat startet vandringen i den forholdsvis store verden av reversoer:)

Tusen takk! :) Dette er en Grande Reverso Duo med ref.nummer 3748421. Finnes utrolig mange kule Reversoer der ute, men for meg var dette en god kombinasjon mellom moderne teknologi og Reversoens historie. Forøvrig ser den slik ut recto (JLCs ord for baksiden):

 

Jeg tror jeg hadde valgt Quantième Lunaire, det er et eller annet med Jaeger sine månefaser som er utrolig hypnotiserende/fascinerende (alle norske versjoner av mesmerizing). Dog så synes jeg innsynet til verket er kanskje hakket hvassere på Chronographen..?
Liker også hvordan innleggets forfatter avslutter med at det beste egentlig ville vært å anskaffe begge, og det er hans anbefaling :D
 
Jeg tror jeg hadde valgt Quantième Lunaire, det er et eller annet med Jaeger sine månefaser som er utrolig hypnotiserende/fascinerende (alle norske versjoner av mesmerizing). Dog så synes jeg innsynet til verket er kanskje hakket hvassere på Chronographen..?
Liker også hvordan innleggets forfatter avslutter med at det beste egentlig ville vært å anskaffe begge, og det er hans anbefaling :D

Tror også jeg ville valgt den, av samme grunner. Også liker jeg tidsvisningdial plassert på høyre side, slik man kan få tiden raskt og diskret. Men litt dumt at sjettedelssekundviseren ikke kan stoppes på den. Kan bli stressende.
 
Sikler litt ekstra på Memovox modellene for tiden så drar denne tråden opp til toppen igjen med en fin E875.

30jgp00.jpg
 
Kan anbefales. Kan ikke finne noe feil med den, like fin i begge farger. Tror svart er mer holdbar mtp å gå lei siden den er mer nøytral, og så har den en knekk på skiven som ikke den lyse har. Litt mer spennende. Litt mye reflekser i glasset på den svarte, men ingen problem egentlig, gjør detg bare vanskelig å ta bilder av den. Kanonklokke!

 
Var litt i siget nå så legger inn to bilder til. Ikke mine bilder eller klokker altså.

IMG_0367-2Sharpened.jpg


attachment.php

Nydelig Master Geographic (og må samtidig noe flaut innrømme at jeg ikke har fått med meg at denne modellen har blitt oppdatert, i det et raskt Google-søk viser å være 2011).
 
Skiven er flat fra midten til markørene, der er den lavere. På den svarte med en knekk som f.eks en Speedmaster. Den lyse skiven er buet i stedet.
 
Godt utvalg av JLC Deepsea Chronoer for tiden. 2 stk på finn og en her på sonen. Løp og kjøp de som er i markedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Timekeeper