Jaeger-LeCoultre-tråden

@andres
Din GMT er også vanntett til 30m.
Den tåler ihvertfall 1,5m - testet med Nato av undertegnede:cool:

....jeg lurer på hvor mange ur her inne som egentlig har vært dypere? Tåler klokka 3 bar så tåler klokka 3 bar. Det skjer ikke noe revolusjonerende med trykket under vann:) klokka ble trykktestet sist i 2014, andres:D
 
Hehe, ja den skal jo tåle plasking ;) Liker at det står i instruksjonsboken at det er ikke anbefalt å stupe fra kanten av bassenget @The Player Men tror nok ploprof blir dedikert badeklokke når turen går til Kragerø i morgen. Og JLC på kvelden ;)
 
Takk til alle som poster bilder på denne tråden. Har virkelig lyst på en JLC! Har tittet litt på forskjellige typer reverso, men de jeg har prøvd, har passet mine håndledd dårlig. Jeg har nemlig håndledd som en kvinnelig modell (ca 15,5 cm) og sliter med at de fleste klokker bærer for stort. Har tittet litt på en JLC MUT Moon i det siste. Synes den er elegant og muligens også en fin str for meg (39 mm). Ser det ligger en i edelt metall for salg på sonen nå, latterlig lekker klokke synes jeg, men kler lommeboka dårlig. Noen som vet prisen på varianten i stål?
840a1d789fe8df593f613c662ff15a71_zps54xuytfi.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: aek
@andres
Din GMT er også vanntett til 30m.
Den tåler ihvertfall 1,5m - testet med Nato av undertegnede:cool:

....jeg lurer på hvor mange ur her inne som egentlig har vært dypere? Tåler klokka 3 bar så tåler klokka 3 bar. Det skjer ikke noe revolusjonerende med trykket under vann:) klokka ble trykktestet sist i 2014, andres:D

221BB499-D00A-48C2-90AB-6A293BF157B7_zpsrtz9khlo.jpg

Hvor mange vet jeg ikke, men denne har vært ca 40m. Senest for noen timer siden var den rundt 20m. Sliter med å forstå logikken med å ta den av for å vaske bilen, ta av lenken for å spare den for saltvann, kjøpe en Seiko for å spare Suben for stranden osv... Til og med Pateken min har rundt 8-10 meter. Den besto trykktest til 100, så ser ingen grunn til at den skal feile på en snorkletur. At man tar av en ubehandlet skinnrem derimot, det kan jeg forstå.

Edit: Sorry. Helt feil tråd
 
Redigert:
Ser på den samme selv nå. I motsetning til en del andre, så mener jeg man skal ha den europeiske versjonen. Spesielt hvis man skal benytte alarmen. Teksten på den amerikanse versjonen / skiva vil jo stå i hytt-og-gevær når alamen er justert til noe annet enn 12/24.

Spiller jo ingen role hvis man bruker den som dykkealarm, men de aller fleste av oss dykker vel i andre ting; møter og ditto påminnelser. :)

Den gir meg nesten lyst til å forkaste suben, selge unna resten av klokkene og spise nudler en periode. Så var det valget mellom US og Europe utgaven også da! :mrgreen:
jaeger-lecoultre-memovox-tribute-deep-sea-europe-america-1.jpg
 
Ser på den samme selv nå. I motsetning til en del andre, så mener jeg man skal ha den europeiske versjonen. Spesielt hvis man skal benytte alarmen. Teksten på den amerikanse versjonen / skiva vil jo stå i hytt-og-gevær når alamen er justert til noe annet enn 12/24.

Spiller jo ingen role hvis man bruker den som dykkealarm, men de aller fleste av oss dykker vel i andre ting; møter og ditto påminnelser. :)

Enig i at den europeiske versjonen framstår noe mer ryddig, men så er det noe med den amerikanske da.. Herlige vintage-vibber heele veeieeeen
jlc-deepsea.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: aek og Preacher
Fikk en kjekk pakke i posten fra JLC i dag, god service å sende ut slikt gratis på tross av at klokken min er femten år gammel!

AC4B7549-1E18-4867-8AE7-30AD04B8312D_zpslxw5yyo7.jpg


4800AE3F-CDC2-4FF5-9F6C-C6F4148210BF_zpshv0apinb.jpg


1233277B-9EF8-4424-94DD-DAB72865F7FE_zpsyibh7igl.jpg


Reversoen satt fint der!
Fikk en sånn jeg også, etter innmelding i leClub. Tok litt tid, to-tre måneder, hadde nesten glemt hele greia da den kom :)
Virker å være i fin kvalitet. Bidrar ikke akkurat til å ødelegge mitt gode inntrykk av JLC :)
 
Fikk en kjekk pakke i posten fra JLC i dag, god service å sende ut slikt gratis på tross av at klokken min er femten år gammel!

AC4B7549-1E18-4867-8AE7-30AD04B8312D_zpslxw5yyo7.jpg


4800AE3F-CDC2-4FF5-9F6C-C6F4148210BF_zpshv0apinb.jpg


1233277B-9EF8-4424-94DD-DAB72865F7FE_zpsyibh7igl.jpg


Reversoen satt fint der!

Fikk en sånn jeg også, etter innmelding i leClub. Tok litt tid, to-tre måneder, hadde nesten glemt hele greia da den kom :)
Virker å være i fin kvalitet. Bidrar ikke akkurat til å ødelegge mitt gode inntrykk av JLC :)

Er det innmeldingskortet som gjelder for å få en slik velkomstgave, eller har dere registrert dere på web?
 
Er det innmeldingskortet som gjelder for å få en slik velkomstgave, eller har dere registrert dere på web?

Jeg registrerte meg på nett, skriv inn navn og adresse og serienummer på klokken. Tror det hender at de glemmer å sende så hvis du ikke får noe på en måned eller så kan man alltids sende de en mail. Akkurat nå er jeg ute på reise med reiseesken i bagen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS