Jaeger-LeCoultre-tråden

Utrolig lekker..hva sa magefølelsen når du fikk den på armen. Magefølelsen sier alt. Denne kunne jeg tenkt meg selv.

Er det forresten noen som har en brun Casa Fagliano å selge meg?
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg
Jeg er takknemlig for å ha fått lånt og dermed prøvd flere reverso modeller her av dere. Jeg vil oppsummere det slik at jeg elsker å se på disse klokkene, som et kunstverk. Når jeg imidlertid får de på armen er det noe som ikke stemmer.

Til mitt, og dermed modellens forsvar vil jeg si at jeg befinner meg i et horologisk hel.... for tiden, og egentlig gir bare mitt everyday ur meg godfølelsen. Jeg vingler og vingler. Kanskje tiden er inne på alvor til å fullføre et egenprodusert ur... med klokke verkstedet får jeg jo prøvd og tafset på så mye at man kanskje blir litt mettet. Vurderer seriøst om jeg skal klinke til med en ny superduper trykktester fremfor ny klokke...
 
Jeg er takknemlig for å ha fått lånt og dermed prøvd flere reverso modeller her av dere. Jeg vil oppsummere det slik at jeg elsker å se på disse klokkene, som et kunstverk. Når jeg imidlertid får de på armen er det noe som ikke stemmer.

Til mitt, og dermed modellens forsvar vil jeg si at jeg befinner meg i et horologisk hel.... for tiden, og egentlig gir bare mitt everyday ur meg godfølelsen. Jeg vingler og vingler. Kanskje tiden er inne på alvor til å fullføre et egenprodusert ur... med klokke verkstedet får jeg jo prøvd og tafset på så mye at man kanskje blir litt mettet. Vurderer seriøst om jeg skal klinke til med en ny superduper trykktester fremfor ny klokke...


Og der har du vel svaret ditt..? Hehe



Reim fra Nessuno Fagliana..
 
Redigert:
8d029e7e2bd051aa69544b9adf3668e4


:eek:
 
Herregud å fin den blå Reversoen her var. Synd Reverso føltes litt malplassert og feil ut på mitt håndledd, for det er unektelig mange pene versjoner der ute. Versjonen jeg prøvde virka noe liten(?), tror det har noe med bredden å gjøre.

Tenker dog at overnevnte Reverso hadde sett enda et knepp bedre ut på brun croco.

Dårlig lys, og dertil dårlig bilde på forrige GTG.
cT99m6S.jpg
 
Jeg har lenge vært svak for JLCs Ultra Thin serie. Jeg mener det er vanskelig, les umulig, å finne et penere dressur til den prisen.
Det begynte for meg med MUT 34 mm i stål.



Den klokken hadde jeg et par år, men selv om det er en nydelig klokke, så ble den litt liten. Den ble solgt og neste var MUT 40 mm i rødt gull.



Fantastisk flott klokke, men den syntes jeg ble litt stor som dressur og den forsvant ut av samlingen.

Så kjøpte jeg 38 mm varianten i stål med lenke (forrige modell), og endelig har jeg funnet min JLC MUT! Det er sjelden, eller aldri at jeg får kommentarer på klokkene mine, men denne har faktisk medført en del komplimenter. Tror det er fordi lenken gjør at klokken er som et smykke på håndleddet:





 
Etter å ha testet UTM og DSC fra noen kompiser har fått JLC-dilla. Så nå har jeg en på vei som jeg får på nyåret! I mellomtida øver jeg på uttale på youtube:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
"Prone to scratches", "the metal is like butter".

Det går igjen i alt jeg kommer over av Reverso på nettet.

Hvordan opplever dere denne ripeproblematikken dere som har uret?

Alltids guffent å sitere seg selv, men jeg ønsker å ta opp dette enda en gang.

Noen flere Reverso-eiere her som har noen synspunkter på dette?
 
Alltids guffent å sitere seg selv, men jeg ønsker å ta opp dette enda en gang.

Noen flere Reverso-eiere her som har noen synspunkter på dette?

Jeg merket ikke noe til det at det ble fort ripete når jeg hadde Reverso, den var femten år gammel og så omtrent helt strøken ut. Den er jo polert på alle overflater så man kan jo se litt hairlines, men man se tett på for å legge merke til det.

Bilder er alltid bra så legger ved et av den jeg hadde. Tror jeg kommer til å kjøpe en Reverso igjen om noen år.
11AC4BF1-AA2E-4E17-8F6E-36B28BD09185_zpsp6hzjwxa.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: andres