Jaeger-LeCoultre-tråden

Noen her inne som foretrekker ur med størrelse <40mm, og samtidig eier en Reverso?

Nå som jeg tynner ut samlingen, ser det ut som det kanskje er plass til en Reverso snart. Hatt modellen i tankene i over et år, men har likevel kun fått prøvd tribute to 1931-versjonen på hånden. Den ble for stor med sin form, selv om den er mindre enn smertegrensen min som går ved en Rolex 14060 (48mm lug til lug). Reverso-størrelser virker som en jungel. Frister mest med en duo, men alt er av interesse. Spørs om jeg får ha meg en field day hos Bjerke og Tidemann snart og teste det som testes kan.

Ser også at @Charliefoxtrot har vært i en lignende situasjon. Har du blitt noe klokere angående hvilken Reverso-modell som passer deg?
 
  • Liker
Reaksjoner: O.S.P
Jeg foretrekker ur med størrelse under 40 mm, og har en Reverso Grande Taille.

Hadde en speedy som vel er 42 mm, som forsåvidt satt pent. Men byttet den i en sub, som jo er 40. Den sitter veldig pent. Men skulle ønske den var 39 mm.

Reverso Grande Taille´n min sitter helt perfekt. Det eneste jeg skulle ønske var at den var litt flatere, men det er ikke noe jeg tenker særlig på. Så om du har ca samme størrelse på håndleddet som meg vil nok en Grande Taille størrelse passe deg bra. Den er vel 26*42 mm om jeg ikke tar feil.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Noen her inne som foretrekker ur med størrelse <40mm, og samtidig eier en Reverso?

Nå som jeg tynner ut samlingen, ser det ut som det kanskje er plass til en Reverso snart. Hatt modellen i tankene i over et år, men har likevel kun fått prøvd tribute to 1931-versjonen på hånden. Den ble for stor med sin form, selv om den er mindre enn smertegrensen min som går ved en Rolex 14060 (48mm lug til lug). Reverso-størrelser virker som en jungel. Frister mest med en duo, men alt er av interesse. Spørs om jeg får ha meg en field day hos Bjerke og Tidemann snart og teste det som testes kan.

Ser også at @Charliefoxtrot har vært i en lignende situasjon. Har du blitt noe klokere angående hvilken Reverso-modell som passer deg?

Er tribute for stor så er det bare å handle Grande Taille. Den har litt mindre mål, men et hakk tykkere.













 
Dobbel GT-anbefaling der, altså. Takk for tips! Når en Reverso måles i høyden, i dette tilfelle 42mm, er det høyden til klokkekassen som kan snus i rundt eller er det lug til lug?
 
  • Liker
Reaksjoner: O.S.P
Etter å ha målt opp med linjal nå, så ser det ut til å være lug til lug, altså den totale lengden. Kan absolutt anbefale en Grande Taille. Men jeg tror den er faset ut av Jaeger nå, jeg fikk tak i Bjerke sin siste på salget deres i februar. Så jeg tror brukt-markedet er letteste måte å få tak i et eksemplar. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes
Etter å ha målt opp med linjal nå, så ser det ut til å være lug til lug, altså den totale lengden. Kan absolutt anbefale en Grande Taille. Men jeg tror den er faset ut av Jaeger nå, jeg fikk tak i Bjerke sin siste på salget deres i februar. Så jeg tror brukt-markedet er letteste måte å få tak i et eksemplar. :)

Der er de også meget pent priset IMO. in-house og masse historie.
 
  • Liker
Reaksjoner: uret, O.S.P og raknes
Noen her inne som foretrekker ur med størrelse <40mm, og samtidig eier en Reverso?

Nå som jeg tynner ut samlingen, ser det ut som det kanskje er plass til en Reverso snart. Hatt modellen i tankene i over et år, men har likevel kun fått prøvd tribute to 1931-versjonen på hånden. Den ble for stor med sin form, selv om den er mindre enn smertegrensen min som går ved en Rolex 14060 (48mm lug til lug). Reverso-størrelser virker som en jungel. Frister mest med en duo, men alt er av interesse. Spørs om jeg får ha meg en field day hos Bjerke og Tidemann snart og teste det som testes kan.

Ser også at @Charliefoxtrot har vært i en lignende situasjon. Har du blitt noe klokere angående hvilken Reverso-modell som passer deg?

Jeg har mest av alt lyst på Reverso Duo, jeg også. Foruten om det besnærende og geniale konseptet med to klokker i ett ur, så liker jeg spesielt godt skivekombinasjonen med arabiske tall og rund sekund-subdial på den hvite siden. Men når jeg prøver den, så opplever jeg den for liten selv om det isolert sett kanskje er den riktigste størrelsen for armen min. Det blir bare så petit. Grande Taille har jeg ikke fått prøvd ennå for sammeligning (AD´ene her i Oslo har jo knapt ur inne!), og i utgangspunktet er det da altså ikke den jeg er mest gira på. Så, nei, jeg har ikke blitt noe klokere.
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes
Skjermbilde%202016-04-23%20kl.%2018.41.01_zpspcbigozc.png
 
Så var det på'n igjen.

Skulle jo ikke ha flere klokker, men det var virkelig noe som manglet i samlingen. Har tørstet både etter Daytona, Panerai og Explorer II, men til syvende og sist er det bare å innse at det er Reverso som er min klokke.

Dette blir fjerde gangen jeg har en Reverso i boksen. Den første var en Squadra (for kvadratisk:rolleyes:), den andre var en "vanlig" GT (for enkel) og den tredje var en Tribute to 1931 (for stor). Denne gangen forsøker jeg Reverso Duo, og det føles riktig: perfekt størrelse, flott skive, innsenket pusher og praktisk komplikasjon (til tross for at den sorte siden føles litt som en B-side på en gammel platesingel).

Noe å utsette? Tja. Litt kjedelig sort side, som nevnt, og kunne ønske at de ikke hadde satt "Jaeger LeCoultre" og "Reverso" på egne skilt, men klart å få trykket dette ned i skiven - men dette er pirking for pirkingens skyld. Jeg er fornøyd!

FullSizeRender_zpspos8q6oy.jpg
 
Etter å ha målt opp med linjal nå, så ser det ut til å være lug til lug, altså den totale lengden. Kan absolutt anbefale en Grande Taille. Men jeg tror den er faset ut av Jaeger nå, jeg fikk tak i Bjerke sin siste på salget deres i februar. Så jeg tror brukt-markedet er letteste måte å få tak i et eksemplar. :)

Salg på Bjerke? Trodde ikke de reduserte prisene på ettertraktede ur..
Får jeg spørre hva du ga for GT?
 
  • Liker
Reaksjoner: O.S.P
Salg på Bjerke? Trodde ikke de reduserte prisene på ettertraktede ur..
Får jeg spørre hva du ga for GT?

Ja, etter hva jeg har skjønt har de et salg ofte på vårparten for å lage plass til nye kolleksjoner. Jeg ble litt overrasket over å finne GT der, men det var det siste eksemplaret de hadde inne, og den er nå faset ut av JLC. Den var satt ned med 30% fra 65k til 45k. Var mange andre godbiter der også til pene priser. Men fra JLC så var det stort sett reverso modeller som var redusert i pris. Master kolleksjonen og geophysic var ikke med på salget.
 
Noen her som var på Jaeger-kvelden på Bjerke igår?
Og har litt info å dele?
Ble dessverre forhindret, men skulle gjerne vært der.
 
Jeg var. Mye fint der, stort sett fokus på de nye reversoene. Fikk prøvd en del på armen - for meg har det nå endelig kommet en Reverso-størrelse som ser perfekt ut (Large), bare synd den sorte skiva på duo-varianten ikke er særlig pen.
 
  • Liker
Reaksjoner: uret