Jeg skal ha meg en Rolex. Hvilken er et "must" i klokkeboksen?

ronnanol

UTESTENGT
Medlem
23. feb. 2010
Tenker på å investere i en Rolex.
Maksprisen vil være ca.40K. Tenker å kjøpe brukt.

Hvilken modell MÅ man bare ha når man kun skal ha én Rolex i samlingen?

Liker Submariner og Seadweller veldig godt. 116610 LV (Hulken) er vel pr.dags dato den jeg har mest lyst på. Hvordan sees denne på blant dere Rolexkjennere, og hva kan man få denne for brukt?

Hulken er lekker! :D

Men om du skal ha én og bare én Rolex er svaret 16610. Forrige versjon av Sub med dato er helt perfekt i all sin enkelhet, kan brukes til alt og fås til hyggelige priser på bruktmarkedet. Du får pengene dine igjen om du selger den også.

En med Anders, men jeg vil også likestille GMT Master II 16710 med subben som 'eneste Rolex i samlingen'.
Den er tilsvarende populær og holder verdien på samme måte. Du kan også velge om du liker sort bezelring evt to-farget (sort/rød eller blå/rød). Fantastisk klokke den også.

Altså denne, enten med blå/rød (pepsi) , rød/sort (coke) eller sort ring

gmt2.jpg

Enig i at Sub-Date 16610 er klassikeren alle må ha.
Bakdelen er jo også at "alle" har den.
GMT Master II 16710, spesielt med Pepsi/coke bezel er også selvskrevne kandidater.

Ellers vil jeg slå et slag for Sub 14060M.
Denne gir "vintage-følelsen" uten å være vintage.
Her får du både lugholes og skranglelenke på kjøpet.:)

Styr unna! Du blir aldri kvitt den dritten igjen:p

Hvis du absolutt MÅ ha en stemmer jeg i og sier Submariner. Jeg hadde nok kjøpt meg en keramisk hvis budsjettet tillot det, ellers synes jeg heller ikke 14060 er noe dårlig forslag...

Alle modellene på 40 mm er jo musts.
For min del ville jeg lett litt ekstra, eller strukket budsjettet litt og handlet en 16710 og en 14060M.

Alle modellene på 40 mm er jo musts.
For min del ville jeg lett litt ekstra, eller strukket budsjettet litt og handlet en 16710 og en 14060M.

Se der ja. Etter bare 9 innlegg kom rådet om å øke budsjettet, evt. kjøpe to klokker.
Ække rart at folk blir sjuke i huet av å være her inne...:D

Se der ja. Etter bare 9 innlegg kom rådet om å øke budsjettet, evt. kjøpe to klokker.
Ække rart at folk blir sjuke i huet av å være her inne...:D

Jeg vil bare presisiere at det faktisk er helt uaktuelt å kjøpe to ;)

Er ikke folk enig i at den grønne skiven på Hulken ser helt fantastisk ut? Kjenner jeg blir helt svimmel når jeg synker ned i den levende grønnfargen, som en egen liten verden der nede :p
Tror kanskje LV'en er øverst på Rolex-listen om jeg ikke lar meg overbevise om noe annet.

GMT Master II 16710 ser også spennende ut.

Synes Seadwelleren er veldig interessant spesielt siden den ikke lages mer.

Er ikke folk enig i at den grønne skiven på Hulken ser helt fantastisk ut? Kjenner jeg blir helt svimmel når jeg synker ned i den levende grønnfargen, som en egen liten verden der nede :p
Tror kanskje LV'en er øverst på Rolex-listen om jeg ikke lar meg overbevise om noe annet.

GMT Master II 16710 ser også spennende ut.

Synes Seadwelleren er veldig interessant spesielt siden den ikke lages mer.

Hulken, med sin grønne skive, er jo bare helt fantastisk!

SeaDwelleren er ikke bare utgått, men også det reneste designet (med dato) som Rolex har kommet med. IMHO :)

Kjøp den en spillter ny 14060M. Den har alt du trenger samtidig som du får "ny-klokke-følelsen".

Absolutt den ultimate Rolex!!! Punktum...

Hehehe.

Er jo som om en alkoholiker som spør den alkoholiserte bartenderen om han skal ta en øl eller en drink først.

Du må jo ha begge deler.

Kjøp den en spillter ny 14060M. Den har alt du trenger samtidig som du får "ny-klokke-følelsen".

Absolutt den ultimate Rolex!!! Punktum...

Ja, dette er jeg enig i. Du slipper unna det stygge forstørrelsesglasset også (cyclop?). Og alt det der nymotens tullet med keramisk ditt og datt, merkelig farger og alt som gjør at den blir mindre verd enn en 14060M om noen år. Tror jeg...

Ny 14060M koster drøye 41K, men det har blitt meg fortalt at det går an å få ca 10 % rabatt hos enkelte forhandlere. Jeg spurte hos Bjerke i går, men da så han rart på meg, selgeren. Få tak i Halvor, sa jeg, han må gi rabatt til en halvgammel fattiglus fra landsbygda. Halvor ble ikke hentet, og neiggu ble det ikke noen handel heller.
Jeg skal jaggu ringe til'n en dag for på tirsdag skal jeg på klokkehandel i hovedstaden.