Jeg skal ha meg en Rolex. Hvilken er et "must" i klokkeboksen?

5513 kom i 1962 ;)

Hehe, jepp, det slo meg i det jeg hadde skrevet det, og et raskt nettsøk bekreftet mistanken. Din rettelse kom meg selvsagt i forkjøpet, og nå står jeg her flau med buksene på knærne.

Men seriøst; med dagens dollarkurs burde det være mulig å få tak i en 5512 til en fornuftig penge?

Jeg synes disse er priset relativt friskt :) Men jeg har aldri lett aktivt etter en.

Den klokken DU liker best, må være et førstevalg og must. Det er vel ikke noe kult og gå med en klokke som ANDRE liker bedre en deg selv?? Det er jo først og fremst du som må like klokken for å trives med den i lang tid.

Jeg hadde gått for en 5513, selv om jeg da måtte gi slipp på førdelsåret, om jeg var førdt i 61. 5513 er rimeligere og like pen, imho. Nydelige klokker, begge to.

For øyeblikket rives jeg mellom 5513 og Sub-c hehe. :)

Den klokken DU liker best, må være et førstevalg og must. Det er vel ikke noe kult og gå med en klokke som ANDRE liker bedre en deg selv?? Det er jo først og fremst du som må like klokken for å trives med den i lang tid.

Heh...?
Det viktigste er jo at du kjøper en klokke som får andre til å like deg...:p;)

Øyh! Hva mener du med det? :eek: :evil:

Hehehe, var referert til den andre kommentaren om at man skal kjøpe en klokke som får personer til å like deg.

Skulle tro når du kjøpte en så fet klokke så kom alle til å like deg, men jeg mislikte deg (sjalu) istedenfor å like deg :p

Bare tull alt sammen :)

Hehehe, var referert til den andre kommentaren om at man skal kjøpe en klokke som får personer til å like deg.

Skulle tro når du kjøpte en så fet klokke så kom alle til å like deg, men jeg mislikte deg (sjalu) istedenfor å like deg :p

Bare tull alt sammen :)

:p

Den var flott, den firelinjers 5512'rn. But way out of my league - som vi sier her på bygda.

Tolinjers 5513 er sikkert helt greit. Det med fødselsåret kunne nok vært aktuelt om jeg var født på et mer normalt tidspunkt:D Dessuten har jeg jo en fin Longines som er bare 14 dager eldre enn meg. Gamle saker, som for eksempel meg, prises ofte relativt høyt:p

Det skrives litt om å kjøpe en klokke man selv liker og ikke kjøpe den fordi andre liker den. Skal jeg være helt ærlig med selv, og dere, må jeg nok innrømme at jeg påvirkes av muligheten til å foreta en unboxing som kan øke min aktelse innen dette forumet ;)

Men, jeg er ikke livredd for å gå mine egne veier heller, noe tiden helt sikkert også vil vise - om ikke kemneren tar alt jeg eier og har.

Jeg skal jaggu ringe til'n en dag for på tirsdag skal jeg på klokkehandel i hovedstaden.[/QUOTE skrev:
Du får si ifra da, kansje noen kunne tenkt seg en liten GTG også kunne vi alle hatt med kamera og fått unboxing med flere vinkler!

Oh yeah!:D
Det er simpelthen deilig å dra plasten av en skvett ny klokke og sette den på håndleddet.
Jaget etter å være først ute i alle sammenhenger ligger jo latent i menneskeheten.;)

Bortsett fra i senga da... Eller, kansje bra å være først ute av den, men ikke først.. ja du skjønner hva jeg mener.

Skaff deg en Hulk......

87f84f26.jpg

:D:D:D

Det skrives litt om å kjøpe en klokke man selv liker og ikke kjøpe den fordi andre liker den. Skal jeg være helt ærlig med selv, og dere, må jeg nok innrømme at jeg påvirkes av muligheten til å foreta en unboxing som kan øke min aktelse innen dette forumet ;)

Men, jeg er ikke livredd for å gå mine egne veier heller, noe tiden helt sikkert også vil vise - om ikke kemneren tar alt jeg eier og har.

Gjør dine egne valg, noe jeg også tror du gjør. Aktelsen din er høy her inne uansett klokkevalg eller ingen klokke imho :)

Er ikke folk enig i at den grønne skiven på Hulken ser helt fantastisk ut? Kjenner jeg blir helt svimmel når jeg synker ned i den levende grønnfargen, som en egen liten verden der nede :p
Tror kanskje LV'en er øverst på Rolex-listen om jeg ikke lar meg overbevise om noe annet.

Er helt enig! Nå er ikke jeg helt objektiv da jeg har en slik grønn lekker sak, men skiven er aldeles fascinerende! Ta den ut i sollyset og den kan nytes i timevis. Det spiller i grønnfargen og nyanser! Veldig lekkert :D

Merkelig nok at ingen har foreslått Explorer! Den nye Exporer I med sine 39 mm er steget inn i voksen verden.

PS: Glem alt av denne "Sub her og Sub der" diskusjon. Og glem også å kjøpe en ny; uansett hva taper du penger.
Lykke til med valget...

PPS: hvis du skal ha noe grønt kjøp deg en SuperOcean Heritage med grønn bazelen.