Jeg trenger litt innspill......

Skal du kjøpe nytt ville jeg gått for Longines'en.

Har en tilsvarende selv, og er kjempefornøyd! :D
 
Nå sier du jo ikke så mye om kjæresten din, men å kjøpe en brukt klokke til 10 - 15k, til en som ikke er det spor klokkeinteressert (?) er risikosport. Hvis han trenger en klokke ville jeg kanskje vurdert en rimelig mekanisk klokke, spør hos urmakeren din, og heller puttet de 10k rett i Rolexfondet.
Han sier det eneste han ønsker seg er en Rolex, da er det bare å begynne sparingen;) Videre synes jeg at du bør styre langt unna gamle ur, men et meget pent brukt eksemplar kan absolutt vurderes når Rolexen skal realiseres.
 
Longines Hydroconquest må være et veldig godt valg. En pen klokke med god svetsisk historie som også er av bra kvalitet.

Ellers er jeg ikke helt enig med hva en annen her skrev om Tag Heuer, for meg sto valget mellom Omega og Tag og endte opp med Tag nettopp fordi jeg syntes detaljer og finnishen var bedre på Tag. Men her er det nok litt forskjell fra modell til modell.

Du skrev at du holdt til i utlandet, vet at i fjor når jeg mellomlandet i Brussel var prisen på Longines på flyplassen meget godt. Mulig den er det på andre flyplasser rundt i Europa også. Prisen på en Hydroconquest er under MVA grensen slik at du kan gå på grønt med god samvitighet.
 
et spørsmål: hvilken klokke har han nå?

Dessverre så vet jeg ikke hvilket merke det er, og jeg er litt dårlig til å lyve så jeg greier ikke spørre uten at han skjønner at jeg tenker på klokke til julegave. Har greid og fiske litt før ved å se på klokker sammen, så jeg mener jeg er relativt trygg på smaken hans (tror jeg)


Jeg må bare igjen få si takk for all hjelp, og har nå en litt oppdatert plan for julegaven.

Jeg så at en av dere (husker ikke i farta hvem) nevnte at det å ta i mot Rolex i gave kanskje var litt i overkant stor gave.... Men, hva om jeg tar ham med til Lervik Ur, har allerede snakka litt med dem. Jeg ber de legge frem 3 eller 4 ur som han kan se på og prøve. Så sier jeg at om f.eks det er Longines som blir valget at det er julegaven, men han kan også velge en ny Submariner, hvor da jeg bruker jule- og bursdagsgave budsjettet mitt. Og lar ham få betale en del av den. Så slipper han å bli sinna for at jeg har brukt for mye penger på ham. Da får han jo også sjangs til å velge dem modellen han liker best?
 
Men, hva om jeg tar ham med til Lervik Ur, har allerede snakka litt med dem. Jeg ber de legge frem 3 eller 4 ur som han kan se på og prøve. Så sier jeg at om f.eks det er Longines som blir valget at det er julegaven, men han kan også velge en ny Submariner, hvor da jeg bruker jule- og bursdagsgave budsjettet mitt. Og lar ham få betale en del av den. Så slipper han å bli sinna for at jeg har brukt for mye penger på ham. Da får han jo også sjangs til å velge dem modellen han liker best?

=

Genialt!
 
Velkommen.

Klart gutta hjelper en jomfru i nød.

Synes du har en god ide jeg, styr for all del unna brukt som gave til en ikke-klokkenerd. Tenk selv om du fikk et brukt smykke siden det var rimeligere.

Lykke til.

PS: Tror flere av oss ønsker at du kurser konene våre litt.
 
Tenk selv om du fikk et brukt smykke siden det var rimeligere.

Lykke til.

PS: Tror flere av oss ønsker at du kurser konene våre litt.


Herved notert.....det blir ny klokke....

Hehehehe, kurs ja. Nja, tror dere det hjelper? ;) Nå skal det sies at jeg angrer bittelitt på at jeg begynte å se på klokker, da jeg aldri har tenkt noe videre over dette før. Men når man leter så kommer det jo selvsagt opp LEKRE dame-klokker også.... dette kan bli dyrt etterhvert.....
 
Tror det var jeg som skrev noe om dette, og mente med det å ikke være negativ:)

Jeg aner jo ikke hvaslags forhold dere har mellom dere, så kan jo hende at såpass store gaver er normal kutyme hos dere.

Jeg ville nok gjort som du sier, og sagt at du gjerne vil at han skal bli skikkelig fornøyd og derfor lar han være med i prosessen fremfor å overraske med noe som kansje ikke var AKKURATT.

Alle forstår jo at budskjett er både nødvendig og smart, og løsningen du beskriver høres fin ut.

Jeg hadde blitt mest forelsket i kjæresten min om hun hadde sagt; Jeg ønsker å gi deg en super presang, fordi du fortjener det beste. Min økonomi tillater å gi deg det beste til xxxxx kr. Og derfor har jeg deg med nå, slik at du kan velge selv hva du vil ha. Om du velger noe dyrere enn hva min ramme er, så må vi spleise, men det viktigste for meg er at du får en gave som du forguder. Det er lenge til jul, og du trenger ikke foreta noen forhastet avgjørelse nå. Jeg støtter deg uansett, og håper du klarer å glemme presangen til jul:)
 
Men når man leter så kommer det jo selvsagt opp LEKRE dame-klokker også.... dette kan bli dyrt etterhvert.....

Neida, er ikke så dyrt. Du kan få fine dameklokker til en rimelig penge. Som for eksempel denne "Reference 7000" fra budsjettprodusenten Patek Philippe.
634365586208431393.jpg
 
Prippa, det var du som nevnte ja, og jeg tok det overhodet ikke negativt. Men jeg vet innerst inne at han helst vil at jeg ikke skal kjøpe noe SÅ fint til ham. Så du har nok helt rett ;)

Nå bor jeg desverre litt langt unna, så besøket blir mest sannsynlig rett før jul. Jeg kommer hjem for å feire jul, så jeg får nok heller gi ham gaven noen dager i forkant.

Takk for innspill
 
Nena; - dette virker det som du løser på en anstendig og fornuftig måte.

Når du gjerne ønsker å "watch him up", så bare vær sikker på hva han liker.
Alternativet du legger opp til virker som en meget fornuftig løsning.

For å helle litt malurt i begeret; - jeg ville nok tro, om han i utgangspunktet allerede har antydet å ønske seg en Rolex, at andre ur kan bli noget plagsomme påminnelser og etter noe tid oppfattes som litt "waste of money".
Jeg vil vel kanskje heller tro (men det er min egen preferanse som slår inn her, by all means) at å kjøre alternativ 2, med et hyggelig spleiselag og muligheten for ham å få sin "grail" vil være det beste utfallet.

En hyggelig bieffekt av slik løsning vil for deg bety at du har sikret deg en "eierandel" i herligheten, hvilket selvsagt legitimerer all fremtidig anvendelse (les: lån og forsiktig bruk) av uret også for deg. Og Submariner kler kvinner på en superb måte.;)

Og så får du bare håpe hans interesse for ur ikke tar seg såpass opp før jul at han finner veien innom dette utmerkede forum og "buster" hele planen din.....

Lykke til i jakten!
:cool:
 
Og så får du bare håpe hans interesse for ur ikke tar seg såpass opp før jul at han finner veien innom dette utmerkede forum og "buster" hele planen din.....

Lykke til i jakten!
:cool:

Takk takk... har jo prøvd å holde meg litt anonym i denne tråden, men hadde han lest den så hadde han nok skjønt det var meg... Men har en liten plan om å printe ut tråden i forbindelse med turen, så han kan få se at det er en gjennomtenkt (og kvalitetssikret av 'eksperter') julegave :)

Har forresten fått tips om denne, og selv om jeg sa at det skulle være ny klokke så frister det jo selvsagt da (takk for hjelpen!)
 
Har forresten fått tips om denne, og selv om jeg sa at det skulle være ny klokke så frister det jo selvsagt da (takk for hjelpen!)

Vær obs på at akkurat denne klokken trolig vil trenge litt stell av en urmaker i løpet av det nærmeste året (ifølge selgeren), så da må du legge på ca 4000,- for prisen av service...