Jeg er forholdsvis ny i dette gamet, så det forklarer sikkert at jeg ikke henger helt med på dette. At det er logisk at det skal være mer bekvemt å utføre en service hos opprinnelig AD vs et annet sertifisert verksted høres rart ut i mitt enkle hode. Hva er det som gjør dette mere bekvemt?
Om jeg hadde kjøpt en brukt klokke opprinnelig kjøpt hos Bjerke, hadde ikke jeg hatt betenkeligheter med å levere klokken inn til feks Askeland, Jørgensen , Saastad...... Hva er det som gjør at flesteparten da heller vil levere denne Bjerke, i dette tilfellet ?
Jeg kom inn på denne tråden da jeg vurderer å kjøpe en ny Submariner fra utlandet, da en kan få en ny en for samme pris som en godt brukt, og jeg tenker det er helt greit å ta en service på denne i Norge, eventuelt at Norsk AD sender den inn til Rolex, men som sagt, mulig jeg er i mindretall av en eller annen grunn.
Jeg spurte en kjent AD fra nord om dette og han svarte at så lenge garantikort er stemplet og mva-kvittering er på plass, skal ikke dette by på problemer for hvem som helst forhandler over hele verden!