Klokkecafé – løst og fast om klokker

Mulig dette er blitt bemerket før, og det er heller ikke noe biggie, men: hvordan har det seg at JLC ikke er funnet verdig sitt eget forum når Zenith og Panerai er det?
 
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt
Mulig dette er blitt bemerket før, og det er heller ikke noe biggie, men: hvordan har det seg at JLC ikke er funnet verdig sitt eget forum når Zenith og Panerai er det?

Veldig godt poeng; det er klasseforskjell her, tross alt ...

Edit: Det ER en JLC-tråd her under "Klokkediskusjon"
 
Sitter å funderer på å kjøpe en lenke til Squale 1521'en. Vet den originale mesh-lenka ser kul ut, og tenker å anskaffe den. Vurderer også tredjeparts Oyster eller Super Engineer (II).

Klokken det skal sitte på:

JBSDWif.jpg


Eksempler fra det vidstrakte internett:

11374266_833324540119207_1191470134_n.jpg


24ezyw5.jpg


Nå er jo klokken min helpolert, så det vil være mest nærliggende å anskaffe helpolert lenke. Noen gode tips til nettbutikker her?

Og generelt tanker om lenke uten endlinks som går helt inntil kassen? Finnes dessverre ikke endlinks til dette uret, så må eventuelt leve med det mellomrommet mellom lenke og kasse - og jeg merker at jeg er noe ambivalent til det på Oyster og lignende lenker. Mesh går fint.
 
  • Liker
Reaksjoner: Deleted member 6349
Jakter en "reimklokke": Må kle massevis av reimer og vere 20mm lugwidth. Særdeles vanskleg å få tak i den eg har mest lyst på: Damasko DA47. Nokon med andre tips?

-Oddemann
 
  • Liker
Reaksjoner: 69variant og Oddemann
Jakter en "reimklokke": Må kle massevis av reimer og vere 20mm lugwidth. Særdeles vanskleg å få tak i den eg har mest lyst på: Damasko DA47. Nokon med andre tips?

-Oddemann
Sort Omega SMP med bølgeskive? I fare for å tute mitt eget horn selvfølgelig, men har fått mer og mer sansen for min på ymse remmer - være seg NATO eller bespoke fra @Olando
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg hadde en svart squale 50 atmos og kan trygt si at den kledde det meste av reimer. Den har 20mm. Det er denoe mest behagelige klokken jeg har prøvd/eid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann