Klokkecafé – løst og fast om klokker

Er det stress å bestille crocoremmer via utlandet/ebay etc? Tenker på tollen... Må man ha papirer?
 
In the course of his hard daily training routine, Jan Ullrich depends on the horological feats of IWCSchaffhausen, which accompany him reliably as a crucial motivational instrument in his daily training and make it more emotionally bearable.

For both Ullrich and IWC, time and precision are success factors on the way to the top. Both the man and the watch are based on intricate precision mechanisms at the highest level, designed by experienced engineers, who invest their entire know-how in the development of sophisticated systems.

En litt morsom nyhetssak fra europastar.com i 2003. http://www.europastar.com/news/2054888-jan-ullrich-and-iwc-schaffhausen.html
Hadde aldri falt meg inn at Ullrich skulle være avhengig av IWCs ingeniørprestasjoner for å finne motivasjon. Derimot har jeg ingen problemer med å tro at både mann og klokke var designet av erfarne ingeniører som det står i andre avsnitt. PR er rare saker...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg er nå på utkikk etter min første "ordentlige" klokke, og har etter mye leting og venting falt på denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71828737&ref=favorites&favoriteListId=6669846

Jeg er jo helt fersk i klokkeuniverset, så hva synes dere? Er prisen riktig?
Jeg sliter dog med å få tak i selger..

Jeg kjenner ikke prisen på disse modellene. Får du med papirer er det fint! Sliter du med å få tak i selger er ikke det så bra... Buy The seller, heter det.

Husk at verden er full av fine klokker.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Man
Briljant Ur og Gull er greie. Jeg har brukt dem før. Ikke noe tull der!
De gjorde service på min 16613 for en del år siden.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando
Kansje en av de fineste klokkene til Certina, bare så utrolig synd den kun finnes i quartz.

certina_ds_action.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Kansje en av de fineste klokkene til Certina, bare så utrolig synd den kun finnes i quartz.

certina_ds_action.jpg

De har satt inn et precidriveverk i det minste. Her snakker vi om quartz som holder tiden særdeles godt. Dessverre, hvis jeg skjønte det riktig, har ikke denne uavhengig timeviser, noe jeg mener nesten er et must. Hvorfor velge termokompensert quartz hvis man uansett må stille klokken både vår og høst. Selv ikke vanlig quartz har for mye avvik på et halvt år.
 
Noen som har noen erfaringer med Hodinkee-straps? Vurderer å kjøpe en til LLD'en min, men er usikker på hvordan det vil se ut "in real life". Synes f.eks. disse er veldig fin:

AGED-GN-20_1.jpg


AGED-HGN-20-v3.jpg


Men på andre bilder, hvor kun remmen er avbildet, ser de ut til å være i helt andre farger (lysere)? Har en følelse av at bildene over enten er godt redigert, eller at bildene er tatt i et spesielt lys..

Liker veldig den nye webshop'en forresten!
 
Vet ikke om andre har nevnt denne tidligere, men jeg vil anbefale podcasten The grey nato podcast.
Trivelige entusiaster snakker om klokker og gadgets.