Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen som har noen erfaringer med Hodinkee-straps? Vurderer å kjøpe en til LLD'en min, men er usikker på hvordan det vil se ut "in real life". Synes f.eks. disse er veldig fin:

AGED-GN-20_1.jpg


AGED-HGN-20-v3.jpg


Men på andre bilder, hvor kun remmen er avbildet, ser de ut til å være i helt andre farger (lysere)? Har en følelse av at bildene over enten er godt redigert, eller at bildene er tatt i et spesielt lys..

Liker veldig den nye webshop'en forresten!


Om jag inte minns helt fel så tror jag att jag läste i en tråd på WUS att hodinkee köper remmar från www.vintagestraps.it/. Jag har köpt rem direkt därifrån i Italien och den var väldigt fin och av hög kvalitet. Om något värt att nämna så är det att remmen var läldigt mjuk så jag ser helt klart en potential för att den kan sträcka sig med tiden. Kan vara färt att tänka på ifall man kanske då önskar gå upp någon mm på lug width på remmen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr og Preacher
Om jag inte minns helt fel så tror jag att jag läste i en tråd på WUS att hodinkee köper remmar från www.vintagestraps.it/. Jag har köpt rem direkt därifrån i Italien och den var väldigt fin och av hög kvalitet. Om något värt att nämna så är det att remmen var läldigt mjuk så jag ser helt klart en potential för att den kan sträcka sig med tiden. Kan vara färt att tänka på ifall man kanske då önskar gå upp någon mm på lug width på remmen.
För övrigt är jag säker på att det kommer bli grymt snyggt på din LLD. :)
 
Jepp! dette gleder jeg meg til, og dette er jo også helt i biver sin ånd.
Det er sagt før, av meg og mange andre. Det er frustrerende å se tag slite, når de så enkelt kunne fått opp salget så grådig med re-lanseringer fra de gamle flotte årene...
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Har noen erfaring med Sinn-klokker? Tenker da spesielt på Sinn 104. Vet de er nogen lunde uvanlige her i Norge, men kanskje noen her på forumet har kjennskap til merket. :)

Samtidig lurer jeg på om day/date er noe som blir "sett ned på" av WIS'er? Personlig har jeg ikke noe i mot dat/date, men har lest flere på engelske forum som "aldri ville valgt en day/date-klokke"...
 
Har noen erfaring med Sinn-klokker?

har hatt en 103st i ett år nå, og er fornøyd så langt.
god kvalitet og riktig pris.
hvis du bor i nærheten av lillestrøm kan du jo gå å sjekke ut klokkene i levende live, noe som er ganske viktig med tanke på bærekomfort og størrelse på armen.

dag/dato er jo en smakssak, og på internasjonale forum virker det tidvis som om det er mer snakk om massehysteri og ønske om å passe inn i "gruppen" som gjør at folk er så store motstandere.

personlig har jeg ikke noe imot det, selv om jeg nok hadde foretrukket kun dato, siden jeg alltid vet hvilken dag det er ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: spennster
Har noen erfaring med Sinn-klokker? Tenker da spesielt på Sinn 104. Vet de er nogen lunde uvanlige her i Norge, men kanskje noen her på forumet har kjennskap til merket. :)

Samtidig lurer jeg på om day/date er noe som blir "sett ned på" av WIS'er? Personlig har jeg ikke noe i mot dat/date, men har lest flere på engelske forum som "aldri ville valgt en day/date-klokke"...
Ingen erfaring med Sinn utover at jeg har vært på Lillestrøm og blitt litt forelsket. Day/date derimot har jeg hatt en del av, og jeg liker det godt. Day/date kl 3 syns jeg stort sett ser bedre ut enn bare dato kl 3, mens andre plasseringer av dag/dato gjerne ikke blir like pent.
Min day/date:
hnOd2aM.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: spennster
har hatt en 103st i ett år nå, og er fornøyd så langt.
god kvalitet og riktig pris.
hvis du bor i nærheten av lillestrøm kan du jo gå å sjekke ut klokkene i levende live, noe som er ganske viktig med tanke på bærekomfort og størrelse på armen.

dag/dato er jo en smakssak, og på internasjonale forum virker det tidvis som om det er mer snakk om massehysteri og ønske om å passe inn i "gruppen" som gjør at folk er så store motstandere.

personlig har jeg ikke noe imot det, selv om jeg nok hadde foretrukket kun dato, siden jeg alltid vet hvilken dag det er ;)

Høres bra ut! Jeg liker at både 103 og 104 (og flere av Sinn-klokkene) er såpass hverdagslig og kan passe til både penklær og jeans i tillegg til at kvaliteten virker å være bra.

Jeg ringte faktisk Urmaker Jacobsen i dag for å høre om de hadde inne 104, noe de dessverre ikke hadde. Skal ringe tilbake om noen uker å høre på nytt. I såfall tar jeg meg den korte turen fra Oslo for å prøve en på hånda :)

Ingen erfaring med Sinn utover at jeg har vært på Lillestrøm og blitt litt forelsket. Day/date derimot har jeg hatt en del av, og jeg liker det godt. Day/date kl 3 syns jeg stort sett ser bedre ut enn bare dato kl 3, mens andre plasseringer av dag/dato gjerne ikke blir like pent.
Min day/date:
hnOd2aM.jpg

Syns selv at day/date er fint, og det hender jo faktisk at jeg i et lite sekund glemmer hvilken dag det er...;) Forøvrig veldig fin Fortis!

Jeg må innrømme at Oris Aquis Date også frister, men den er jo litt dyrere og jeg er usikker på om 43mm blir litt vel stort for mitt håndledd.
 
Har noen erfaring med Sinn-klokker? Tenker da spesielt på Sinn 104. Vet de er nogen lunde uvanlige her i Norge, men kanskje noen her på forumet har kjennskap til merket. :)

Samtidig lurer jeg på om day/date er noe som blir "sett ned på" av WIS'er? Personlig har jeg ikke noe i mot dat/date, men har lest flere på engelske forum som "aldri ville valgt en day/date-klokke"...


Hei. Ta en titt her:
http://www.tidssonen.no/forum/threads/sinn-spezialuhren.11027/

Har du lyst å prøve en Sinn 104 og er i Oslo, er det bare å sende en pm. :)
 
Hei. Ta en titt her:
http://www.tidssonen.no/forum/threads/sinn-spezialuhren.11027/

Har du lyst å prøve en Sinn 104 og er i Oslo, er det bare å sende en pm. :)

Tusen takk! Akkurat et slikt forum jeg var på utkikk etter

Jeg bor i Oslo så du må ikke bli overrasket om jeg benytter meg av tilbudet. :D

Er det forresten noen som vet om urmakeren på Lillestrøm utfører service på Sinn-klokker, eller blir de sendt til Tyskland? Har sendt mail å spurt men har foreløpig ikke hørt noe.
 
De er i Basel. :)
Han tar service selv men ikke på klokker fylt med argon. De sendes til Tyskland. Det går helt fint å utføre service på de og, man da får du den tilbake uten argon. (som om det har noen betydning :D) Han har snakket om å skaffe en sånn argon-greie :D i nær framtid, så vi får se.
 
Var innom en lokal AD i dag og kikket litt. Fikk litt lyst på en Inox plutselig, men er det egentlig noe å ha? Jeg har både semi-beater og beater, så jeg ser ikke det store behovet. Ikke gjør jeg stuntshow som mine mekaniske klokker ikke tåler heller. Samtidig kunne jeg tenkt meg en ventepølse i påvente av hva som snart kommer inn i boksen. Prisen var bra, og den er tøff på den nye paracord-reima. Til dere som har denne i samlingen, blir den brukt?
 
Jeg er ikke direkte motstander selv, @g-s, men jeg foretrekker mekaniske verk. Det er vel grunnen til at jeg ikke tok den med meg i dag. Men kanskje jeg skal pigge opp et gulv en gang (har ikke skjedd enda), og da er den kjekk å ha. Trolig vil den trekke det siste strået til hverdags. Da har jeg vel kanskje svaret der. Men den hadde vært fin til å stille de mekaniske klokkene etter da:p
 
Vet at de fleste gjør det her :) (har flere melaniske også) Men quart har sine fordeler. Grunnen til at jeg kjøpte den var riktignok ikke pga urverket, men alt annet. Den er testet for å tåle ekstremt mye (mer enn jeg trenger). Og føles svært solid :)

Edit: Et bilde trengs :) :
image_zpswbicasoa.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster