Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen som har erfaring med Blowers Jewellers eller Watchfinder i London? Vurderer å bruke en av disse for en byttehandel til sommeren.
 
Har besøkt Watcfinder sin butikk i nærheten av The Bank. Bruktprisene er omtrent det du kan få box fresh av en norsk AD i god stemning ;)
 
Fikk et interessant spørsmål i dag: Hvis man skal fremstille en harry og nyrik mann i f.eks. en film - hvilken klokke utstyrer man vedkomne med? Selv landet jeg med skam å melde på en helgull eller TT sub med blå skive, men i ettertid tenker jeg at jeg kanskje var litt rask på avtrekkeren. De jeg har møtt med sånne ur, har jo stor sett vært fabelaktige mennesker.

På den andre side, så handler det jo på film ofte om å forsterke fordommer, og fordommen ute blant folk er vel at man som nyrik og harry ofte lander på en Rolex. Eller?
 
Fikk et interessant spørsmål i dag: Hvis man skal fremstille en harry og nyrik mann i f.eks. en film - hvilken klokke utstyrer man vedkomne med? Selv landet jeg med skam å melde på en helgull eller TT sub med blå skive, men i ettertid tenker jeg at jeg kanskje var litt rask på avtrekkeren. De jeg har møtt med sånne ur, har jo stor sett vært fabelaktige mennesker.

På den andre side, så handler det jo på film ofte om å forsterke fordommer, og fordommen ute blant folk er vel at man som nyrik og harry ofte lander på en Rolex. Eller?


Jeg må nesten si jeg er mest enig med deg i TT Rolex.

Fordi:
- Rolex er et merke alle kjenner til som dyrt/dyrest. Kommersielt, ja. Dermed enkelt og greit!
- TT blir lett å legge merke til på film/avstand. De to farvene vil lage en kontrast så blir iøynefallende på film. Gullet blir mer fremhevet mot stålet. TT vil jeg derfor anse som bedre enn helgull.
- Blå skive blir mer uvanlig, derav dyrere, enn en sort dersom det kommer nærbilde.

Jo, jeg vil anbefale TT Sub. Enkelt og virkningsfullt!

8
En
 
Av mennesker som jeg har møtt og kan betegne som harry, kan jeg melde om at Tag Heuer Aquaracer har sittet på lanken et par ganger. Om de var nyrike vet jeg ikke, men fikk inntrykk av at de ønsket å fremstå slik.
Merkelig at TT Sub henger fortsatt med som harrysymbol, trodde det var en sånn 80- 90-talls jappegreie.

Ellers har Chrono 24 forsøkt å sette oss i bås :mad:
Jeg er visst en tidligere hipster... visste ikke at jeg hadde sluttet :confused:

uhrtyp-E-logo-O.png
 
Hvor rik er det snakk om og hva er målgruppen? TT Rolex fungerer nok for de fleste, men for meg er dette mer bruktbilselger enn nyrik :)

Jeg stemmer for RM om det er snakk om "fuck you"-rik eller Hublot om det er snakk om "Aker brygge kokain"-rik.
 
Har besøkt Watcfinder sin butikk i nærheten av The Bank. Bruktprisene er omtrent det du kan få box fresh av en norsk AD i god stemning ;)

Var der en gang jeg også. Virka som greie folk. Leste bare et sted at de overpolisher, så jeg ble pekt i retning Blowers. Gjennom Watchfinder kan jeg få tak i en JLC Master Geographic med ca 30% rabatt på RRP, mens når jeg spurte Blowers sa de ca 20% av RRP, selv om jeg da må anta at det er et veldig generelt tall hvor de ikke tar hensyn til hvor gammel en klokke er (og hvilken stand den er i)...
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto
Fikk et interessant spørsmål i dag: Hvis man skal fremstille en harry og nyrik mann i f.eks. en film - hvilken klokke utstyrer man vedkomne med? Selv landet jeg med skam å melde på en helgull eller TT sub med blå skive, men i ettertid tenker jeg at jeg kanskje var litt rask på avtrekkeren. De jeg har møtt med sånne ur, har jo stor sett vært fabelaktige mennesker.

På den andre side, så handler det jo på film ofte om å forsterke fordommer, og fordommen ute blant folk er vel at man som nyrik og harry ofte lander på en Rolex. Eller?
Har vel aldri følt meg mer harry enn med denne på armen, overgår Sub TT en høy gang! Følte jeg utstrålte alt jeg ikke vil være...:

 
Jeg har vel spurt tidligere i tråden, men fikk ikke svar; er det noen som kan si noe om kvaliteten på Certina DS Action Diver?