Klokkecafé – løst og fast om klokker

Altså, jeg er ikke en voldsom tilhenger av rimelige ur fra klemerker, uansett om de er quartz eller mekaniske. Stort sett likner de ikke grisen. Men de siste fra Gant er faktisk ikke det styggeste jeg har sett, langt derifra ...

w10892.jpg


W10891_1bbb.jpg


gant4.jpg


gant_colton-ffabf.jpg
 
Den siste er jo faktisk grisefin, tikker det et ETA verk i den hadde det definitivt vært noe jeg hadde likt.
 
Er vel lov til å switche litt frem og tilbake fra temaer her i cafèen?

Langt på vei en optimal "usnobbete" pen-klokke om den hadde vært produsert i 41mm, synspunkter?

Screen%20shot%202012-12-04%20at%2010.08.28%20AM.png
 
Er vel lov til å switche litt frem og tilbake fra temaer her i cafèen?

Langt på vei en optimal "usnobbete" pen-klokke om den hadde vært produsert i 41mm, synspunkter?

Screen%20shot%202012-12-04%20at%2010.08.28%20AM.png

Det hadde vært perfekt... Ikke bry deg om puristene som kommer til å si at 35mm er akkurat passe osv. bla-bla-bla...
35mm er damestølelse, og dette er en manneklokke!
 
Har tenkt på dette noen ganger; hvordan påvirkes luminova og superluminova av aldring i forhold til tritium? Vil de patineres på samme måte, eller er det unikt for tritium og radium?
 
Penklokker skal i mine øyne være litt diskrete. De skal skli inn som en naturlig del av antrekket, ikke stikke seg fram. 41mm ville derfor vært alt for stort for en Connie. Jeg har en selv og 35mm er muligens litt lite, mens 41mm ville vært for stort. 38mm-39mm ville vært passelig, så jeg håper den nye lander der.


Er vel lov til å switche litt frem og tilbake fra temaer her i cafèen?

Langt på vei en optimal "usnobbete" pen-klokke om den hadde vært produsert i 41mm, synspunkter?

Screen%20shot%202012-12-04%20at%2010.08.28%20AM.png
 
Apropos penklokke, var nettopp i London en tur og observerte mange flotte klokker på handleddet til ellers velkledde personer i alle aldre. Syntes å kunne registrere en tendens til at det blant den yngre garde (30-40) var relativt utbredt å bære stoore dykkere, gjerne med høy bling faktor, både på gummi og endog velcro remmer, dette til såpass formelt antrekk som mørk dress.Tror ingen av bærerne hadde tenkt seg ned til 100m eller kun 300m for den saks skyld den kvelden, selv om det ble gjort endel dypdykking i glassene.
Blandt den noe eldre garde syntes det som flere fremdeles brukte penklokker som matchet antrekket.

Er dette med utpreget penklokke på vei ut? Eller er det kun fordi man ikke er så nøye på det? Eller er det fordi man ikke bryr seg så mye om klokker men finner at man må ha én skikkelig klokke og da blir det en kraftig dykker som synes skikkelig?

Fikk lagt inn en spasertur gjennom Burlington Arcade, mye flott vintage i vinduene der. Bugnet av Rolex hos flere og hos Somlo Antiques helt øverst lå der et knippe riktig flotte Omegaer.
Hadde ikke tid til hverken å prøve eller handle men artig med litt window shopping.
 
Etter årevis med denne galskapen tror jeg at jeg endelig har fått et grailemne. Et ur jeg nok aldri kommer til å besitte men som plutselig har begynt å brenne intenst i meg. I natt har jeg drømt om det, i hele natt. Herregud tenk å hatt dette uret som eneste ur, som beater i alt og ett. På nato selvfølgelig, en fet nato ala den mnute repeater skrudde sammen selv av restene etter en pilothjelmsrem. Se for dere denne her på nato folknes. Min gryende grail, Jeg introduserer herved så ydmykt ;

Omega Aqua Terra annual calendar i rose gold.......
23150432206001.jpg
 
Rado har kanskje ikke noen høy stjerne hos alle, men akkurat denne likte jeg:
Rado-17.JPG


Er ikke helt solgt på cyclopsen, men ellers ganske fin.
 
Jeg vet ikke om noen av dere har sett denne før, jeg har ihvertfall ikke sett den før. Stein Eriksen i Rolex-reklame.

902d9ffe8218540bb5ee9a73b67e6e18.jpg

Kult. Nytt bilde for meg.

Her er et som omhandler Thor:
20110121-233716-001.jpg


Dessuten var Erling Kagge på flere reklamer tidlig på 90-tallet med Exp II. Er det flere nordmenn som har vært ambassadører?
 
Redigert: