Klokkecafé – løst og fast om klokker

Favre Leuba er tilbake gjennom Tata Group(India) og en fabrikk i Sveits(Zug)
En del utgaver og noe ganske uvanlig, en tallskive uten timeviser med timevisning på roterende disk.
http://favre-leuba.com/en/home/


http://oceanictime.blogspot.no/2016/10/favre-leuba-raider-collection-legend.html

Video som forklarer hvordan man leser tiden på den.

Kort sagt veldig kul!!
Om det vil bli knotete eller vanskelig å lese tiden vet jeg ikke helt enda! Det er uansett en metode som ville vært artig å teste ut! Jeg hadde en klokke med 24-timer-visning. Det ble litt liten bevegelse på timeviseren. På min Yes-Watch er det en viser for 24 timer. Dette her blir en veldig artig vir, som også gir mer bevegelse.

Helt klart!
Kuuuult!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Bestilt. :)

VisBildeServlet
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Jon Henrik
Magrette ser jeg på som egentlig ganske kjipe greier. Imidlertid har de noen spesialeksemplarer som jeg har sansen for hvor de har fått gjort graveringsarbeid på kasse og rotor (se f.eks. her: http://www.magrette.com/photographs-tamanuitera.php) - det er veldig stilig.

Men jeg syns det er merkverdig at de ikke tar seg råd til å benytte seg av noe litt sprekere enn et Miyota 9015 (ikke et dårlig verk, men dere skjønner hva jeg mener) i et ur til intet mindre enn $ 5200!
 
Bratwaiht har en kampanje hvor du får 25 USD avslag( tror jeg) . Fine dressbeatere til en rimelig pris. Samboeren er fornøyd med sin, som jeg forøvrig kjøpte for å unngå å få Daniel Wellington i hus.

https://share-brathwait.com/x/yzUrcT

Og ja jeg tror jeg er med i en trekning ved å dele denne linken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvordan er egentlig kvaliteten på disse Brathwait-klokkene? Noterer pitchen deres med å kutte ut fordyrende mellomledd osv. Ikke noen ny strategi, men forfriskende ærlig. Men hvordan er klokkene? Billig Kina-quartz på lik linje med DW eller er de bedre?
 
Det blir litt synsing fra min side da jeg ikke har brukt fruen sin og heller ikke håndtert en dw klokke.
Men jeg var til urmaker å skiftet batteri på samboeren sin nylig. Hun har brukt den daglig i over et år og den bærer lite preg av å ha blitt brukt. Både rem og kasse har holdt bra. Hun er veldig fornøyd.
Men det hadde hun sikkert vært med en Wellington klokke også.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Hvordan er egentlig kvaliteten på disse Brathwait-klokkene? Noterer pitchen deres med å kutte ut fordyrende mellomledd osv. Ikke noen ny strategi, men forfriskende ærlig. Men hvordan er klokkene? Billig Kina-quartz på lik linje med DW eller er de bedre?

Hadde en Minmalist Automatic, riktignok kun i et par måneder. Maskinering var godt innenfor hva en forventer i prissjiktet, og verket like så. Veldig pen krystall med en slak dome. Ingenting å utsette kvalitetsmessig. Absolutt en pen klokke som med letthet kan ta plassen som fyllabeater. Den har jo til og med ølresistanse til 100m om jeg ikke husker helt feil.

Solgte dog min fordi jeg irriterte meg over indeksene. Synes de burde enten vært tydeligere med for eksempel appliserte indekser eller helt fraværende; irriterende å kun se dem en gang i blant. Det at jeg allerede hadde en Bambino til å fylle rollen som fyllaklokke gjorde heller ikke saken bedre for Brathwaiten.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Ønsker ikke lenger å bruke hele bonusen OG Speedmastern for å kjøpe meg en JLC Master Geographic. Blir derfor bare en ny strap i stedet til Speedy. :rolleyes: Vet ikke om jeg vil ha navy eller chocolate...

Camille Fournet:

Delivery area : EUROPEAN UNION (0 €)
Material : MATTE SQUARE-SCALED ALLIGATOR (270 €)
Color : CHOCOLATE (0 €)
Buckle : ''CF'' MODEL - STAINLESS STEEL BUCKLE (15 €)
Width : 20/18 MM - at the case/at the buckle (0 €)
Length : GENT STD - 115 / 75mm - Strap located at 6:00 / Strap located at 12:00 (0 €)
Type of fitting at case : STRAIGHT WITH PINS (0 €)
Tip : OGIVE (0 €)
Holes : ROUND HOLES (0 €)
Profile : ROUND (0 €)
Thickness : 3.0 MM (0 €)
Finish : FOLDED EDGES (0 €)
Stitching : MACHINE STITCHED STANDARD THREAD (0 €)
Thread color : TONE ON TONE (0 €)
Lining : DARK BROWN CAOUTCHOUC CALF LEATHER (0 €)

Ville den speccen passet til Omega sin deployment buckle? Mål ved lugs er 20mm, men usikker om mål på tynneste punktet er 18/17/16mm...