Klokkecafé – løst og fast om klokker

upload_2016-10-26_18-31-30.png


Hva enn han er, så har han TRE øyne. Uæh!
 
Utrolig.

Nesten uansett hvor mye kineserne har betalt er det ikke nok til å veie opp for den uopprettelige skaden på merkevaren Voutilainen.....
 
Det var et virkelig flott arrangement med Linde Werdelin i kveld, @Jon Henrik! Stor takk til deg og de andre!

Dette er klokker av flott kvalitet og stilig design!
Virkelig noe som svinger på ønskelisten!
WP_20161026_18_40_28_Rich.jpg


Her er to lekkerbisker.
Den ene med Big Date og den andre med månefase.

Flotte saker av høyeste kvalitet!!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Muligens ikke helt riktig tråd, men noen som vet ca veiledende pris på 22/18mm Deployant remmene til Breitling? Da spesielt den standard svarte.
 
Swatch Group varsler massiv prisstigning på deres ETA-verk;

https://www.hodinkee.com/articles/s...of-massive-price-hikes-for-supplied-movements

Swatch Group ble i praksis pålagt leveranseplikt til sine konkurrenter, mens konkurrentene har begynt å utvikle sine egne urverk - som igjen medfører salgssvikt av ETA-verk..... Swatch Groups svar er å true med prisøkninger :eek:

Virker ikke helt fornuftig ut fra vanlig forretningsmessig tenkning, men her prøver vel Swatch på et høyt spill. Swatch ønsker vel ikke å levere alle disse urverkene og ønsker kanskje å presse Comco til å la dem få lov til produsere færre urverk, eller prisen vil stige.
Om dette er fornuftig eller vil nå frem kan sikkert diskuteres.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere

Dette er vel det som kalles "alminnelige overdrivelser" innen markedsføring. Sludder og pølsevev, med andre ord:

"As timepiece aficionado's, in our quest to find the perfect watch, we quickly realised that a small and thin 36mm automatic watch simply didn't exist. Not unless you were willing to wear a female timepiece, pay thousands of dollars for a vintage watch or settle for a cheap battery-driven Quartz."
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes
Breitling-Aerospace-Evo-Night-Mission-aBlogtoWatch-7.jpg


Hot or not? Den er penstygg.
Hadde vært kjekt med en quartz-beater i titan.

Dette er vel noe av det barskeste du får av quartz. Baksiden er min favoritt med en jet-turbin. Klokken er stilig med flere funksjoner på samme kronen.

Hvordan klokken er, kan sikkert @chrgod si noe om. Han har hatt flere....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Dette er vel noe av det barskeste du får av quartz. Baksiden er min favoritt med en jet-turbin. Klokken er stilig med flere funksjoner på samme kronen.

Hvordan klokken er, kan sikkert @chrgod si noe om. Han har hatt flere....

8

Takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ble oppmerksom på den så har jeg ikke helt klart å slippe den. Den fascinerer. :)

Den er strengt tatt en millimeter eller to større enn jeg kunne ønske, men ser ut som den ligger pent på hånden.
 
Klokken er veldig tøff, @havarduf!
Det var i sin tid (mulig det er flere nå?) eneste chronometer-sertifiserte quartz klokker. Breitling sin SuperQuartz. Selv har jeg hatt Tissot Aerospace, som er "nesten samme". Den hadde en eldre utgave av samme urverk. Det var ikke sertifisert, men også denne kunne styre alle funksjonene fra den ene kronen. Min klokke var i titan. Det var en veldig stilig følelse på klokken. Den kjentes ut som papp! Lett og varmt metall!

20091126649.jpg


Det var to tidssoner og mye spennende. Selv likte jeg best "stealth-moden" hvor begge de ekstra displayene var svarte.

Bretlingen får du også i TT, med gull og titan. Den er veldig tøff!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Interessant, @Grendel. Jeg får lese meg litt mere opp! Ser ut som bruktmarkedet er litt labert for disse, men man kan vel ha flaks. Ligger vel én på finn nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback og fredskijj
Verken mine klokker eller bilder, dessverre. Mulig jeg burde ha presisert akkurat det, men jeg ønsket å være tro mot trådens intensjon. Uansett to av de flotteste håndleddskuddene jeg har sett :cool:

@Preacher
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher