Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tenkte at dette kunne være en god tråd å spørre om vasking av lenke?
Har ikke utstyr for å demontere leddene, men det begynner å bli dags for en vask!
 
Takk for gode innspill.
Jeg orker ikke å lete frem ultralydvaskeren, den er alltid innerst i boden.... :rolleyes:
Går for puss og zalo!:)
 
En fyr i klassen har en falsk Hublot klokke. Jeg "busta" han og han kom opp med en nydelig fortelling om hvor god kopi det var, og at faren hans har en venn som var i Dubai og handlet den der. Jada jada jada, klokken blir jo mange hakk ekte siden den er kjøpt i araberland.

Han går med denne hver dag og det irriterer meg. Han har en Louis Vuitton Damier PC-bag, gudene vet om denne er ekte. Ser bremsespor av replica fra hele fyren og det er faen latterlig.

Du får gratulere han med en fin billig-klokke. Samt god støtte til kriminalitet. I araberlandene kapper de vel hendene av slike eiere, og i Italia får de noen 100,000 i bot. Han får passe seg når han er på ferie.

Du kan spørre han om han vil kjøpe en ekte når han blir voksen!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher


"Henry Blake AS is a new watch company created by Reza Shojaei, founder of the Value Publishing Group, which is one of the largest architecture and construction magazine publishers in Norway. Based in Oslo, Reza Shojaei created the watch brand Henry Blake back in 2015 with an aim to build a timepiece that stands out from other watches in the market."
http://www.masterhorologer.com/2016/12/norwegian-watch-brand-henry-blake-kick.html
 
  • Liker
Reaksjoner: Mons
"Henry Blake AS is a new watch company created by Reza Shojaei, founder of the Value Publishing Group, which is one of the largest architecture and construction magazine publishers in Norway. Based in Oslo, Reza Shojaei created the watch brand Henry Blake back in 2015 with an aim to build a timepiece that stands out from other watches in the market."
http://www.masterhorologer.com/2016/12/norwegian-watch-brand-henry-blake-kick.html

Based in Oslo, made in China? Tipper eneste som er eget design her er skive. Og kanskje visere. Resten vil jeg gjette er standard stålkasser som kan handles på alibaba.com

Personlig gir dette meg like mye som D&W hvis han ikke gjør annet enn å sette sammen standardkonponenter fra Kina.
 
Da kan jeg jo si at dette er mitt microbrand!

Håndlaget her!
WP_20151028_12_08_59_Pro.jpg


8
 
"with an aim to build a timepiece that stands out from other watches in the market."
(lager verdens mest generiske klokke)
Det er noe likt over annonsene til disse microbrandsene også, alt fra reklamevideoen til layouten til teksten til de svevende og pompøse superlativene. Til og med navnene er nesten helt like.
 
Based in Oslo, made in China? Tipper eneste som er eget design her er skive. Og kanskje visere. Resten vil jeg gjette er standard stålkasser som kan handles på alibaba.com

Personlig gir dette meg like mye som D&W hvis han ikke gjør annet enn å sette sammen standardkonponenter fra Kina.

I Kina/Hong-Kong, har de katalog med masse tallskiver, visere og kasser man kan blande som man vil.
I tillegg kan man selvfølgelig ha en del "custom"...
Katalog klokker er det billigste.
Henry Blake... Den var god...
http://mash.wikia.com/wiki/Lt._Colonel_Henry_Blake
 
Sjöö Sandström blir nå tilgjengelig via klesbutikken på nett Care of Carl
https://www.careofcarl.no/no/carlma...ent=Topp&utm_campaign=v11_SS17_Sjoo_Sandstrom

Hvorfor devaluerer man seg selv til å bli en merkevare som selges i klesbutikker?
Får man opp volumet så mye at det økonomisk lønner seg? Selv på et lengre perspektiv?

Det er vel et (desperat) forsøk å nå nye/yngre målgrupper i disse dårlige horologiske tidene.
Ser jo at Mr. Porter har blitt nettforhandler for IWC, Ressence, Zenith og Bremont.

Blir nok en økende trend med netthandel av klokker enten det er gjennom dedikerte kanaler eller andre high-end livsstilsbutikker.
 
Ut fra det du skriver der, @gulenissen , så ser jeg det neste blir at Storsenteret får en Rolex boutique. Der kan vi alle meske oss med Rolex undertøy, sokker, smykker i ekte plast og diecast-metall etc. Samtidig kan vi også ta med en klokke.

Gyldne tider kommer!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og holmby
Litt stiv pris. Spesielt med tanke på at skive etc er byttet.
Vel dette siste må sees ut fra hva kjøper ønsker.

Angående Watchco så var det en diskusjon om dem her, men jeg husker ikke hvor. Det var vel originaldeler de brukte i sine reparasjoner? Også gamle klokker? Jeg husker ikke detaljene her.

Men at en gammel SMP skal ha så stiv pris... Da hadde jeg nok gått for noe annet....

8