Klokkecafé – løst og fast om klokker

IMG_0367.JPG
Noen som kan tolke dette for meg?
 
Avvik i 6 posisjoner. (Sek. per dag)
Skive opp
Skive ned
9, 6, 3 og 12 opp
Gj.snitt
De tre nederste er jeg litt usikker på.

Edit. Ikke innenfor COSC hvis det var det du lurte på. Tydeligvis et Breitling-verk, så det er ikke innenfor.
 
Avvik i 6 posisjoner. (Sek. per dag)
Skive opp
Skive ned
9, 6, 3 og 12 opp
Gj.snitt
De tre nederste er jeg litt usikker på.

Edit. Ikke innenfor COSC hvis det var det du lurte på. Tydeligvis et Breitling-verk, så det er ikke innenfor.

Takker for svar! Uret var inne for en garantisak, datoen byttet ikke, så datohjul ble skiftet, og "chronomodul ble renset". Er det ikke sløvt å levere det ut igjen når det ikke går COSC etter en slik garantisak? Uret er fire år gammelt. Ser det går konsekvent for sakte, så kanskje en liten justering holder. Kan amplituden/beat si noe om servicebehov?
 
@JoLu har vel erfaring med dette, men han brukte en amerikaner hvis jeg ikke tar helt feil.

J.C. Randell, men han har pakket bort graveringspenna for flere år siden. Tviler på at det finnes håndgravører her til lands på nivå med bildene fra KarlFr, til det er markedet for tynt.
 
  • Liker
Reaksjoner: KarlFr
Avvik i 6 posisjoner. (Sek. per dag)
Skive opp
Skive ned
9, 6, 3 og 12 opp
Gj.snitt
De tre nederste er jeg litt usikker på.

Edit. Ikke innenfor COSC hvis det var det du lurte på. Tydeligvis et Breitling-verk, så det er ikke innenfor.

Tipper deviation av forskjellige slag.
 
Virkelig tøff. Første bildet gav inntrykk av en noe "snekrere" klokke enn de øvrige bildene viser. Dette er jo egentlig et slagvåpen! Kanskje ikke dette som ansees som dressur!

Her har vi er klenodium av historisk verdi, med tilsvarende pris!

8
 
Virkelig tøff. Første bildet gav inntrykk av en noe "snekrere" klokke enn de øvrige bildene viser. Dette er jo egentlig et slagvåpen! Kanskje ikke dette som ansees som dressur!

Her har vi er klenodium av historisk verdi, med tilsvarende pris!

8

Ja, det beviser at et smått varemerke med eget lite verksted kan også få det til angående dypdypdyp klokker.
http://oceanictime.blogspot.no/2014/11/vintagevdb-p-1070-deepsea-12000m-from.html

Men klokker sånn er mer et eksperiment enn noe annet.

Nå er det en annen som har gjort det også
http://watchintyme.com/showthread.php?39823-KAVENTSMANN-Hadal-II-Bronze-12000M

KAVENTSMANN HADAL II BRONZE 12000M.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Deilig å vite når man skal dypere enn Marianer-gropa :)

Det dypest en man kan gå som dykker med noe på "armen" er 2000ft eller 610m med en ADS drakt eller med en Comex Hydra X(simulering 701m).
Som vanlig Scuba dykker er rekorden til 332m
Da kan man også spør hva er poenget med en 1000m klokke bortsett at den kan tåle mye juling ved arbeid under vann.

ADS.jpeg
 
Min påstand er at disse ekstreme dybdesertifiseringene til klokkene gjør mest suksess i skrytesammenhenger. Og det er jo greit det!

Det er de færreste av oss som går under 10 meters dyp. Slag mot vannet skal tåles med 25/50 meter sertifisering.
Men det er greit å være på den sikre siden. Spesielt når et pent design følger med på kjøpet.

8
 
Min påstand er at disse ekstreme dybdesertifiseringene til klokkene gjør mest suksess i skrytesammenhenger. Og det er jo greit det!
Det er de færreste av oss som går under 10 meters dyp. Slag mot vannet skal tåles med 25/50 meter sertifisering.
Men det er greit å være på den sikre siden. Spesielt når et pent design følger med på kjøpet.
8

40 meter er en grense for fritidsdykkere som ikke holder på med blandingsgasser.
Jeg hadde ikke vært komfortabel med en 50 meters sertifisering;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Min påstand er at disse ekstreme dybdesertifiseringene til klokkene gjør mest suksess i skrytesammenhenger. Og det er jo greit det!

Det er de færreste av oss som går under 10 meters dyp. Slag mot vannet skal tåles med 25/50 meter sertifisering.
Men det er greit å være på den sikre siden. Spesielt når et pent design følger med på kjøpet.

8

Jeg dykker sjeldent nå men pleide å drive med fridykking når jeg var ungdom ned til 12m og siste gang har jeg brukt min Helberg 6000m men gikk ikke dypere enn 5m.
Undervanns bildene ble tatt senere i Norge for en "review" på en nettside.

20160820_175554.jpg


20160820_174710.jpg