Klokkecafé – løst og fast om klokker

Ja du sier noe der.

Nå skal jeg plutselig bruke masse energi på å selge en klokke vi ikke må ha solgt, fordi dama skal ha verifisert.:rolleyes:

Burde jo nesten bare si at jeg kan ordne det hvis hun kjøper den til originalprisen. Jeg la den ut for 6400,- og hun sa først 5k. Jeg sa så 5500,-.
 
  • Liker
Reaksjoner: fysiofelipe
Noen som vet om Stowa 1938 chronograph har quick-set datofunksjon uten å måtte trekke ut kronen og vri den til kl.12 flere ganger?
 
Om salg av kvarts klokker:
Jeg ville aldri kjøpe en klokke der man trenger å bytte batteri selv etter kjøp.

Hvem vet om det egentlig er batteriet som er gått. Og om det er gått tomt hva med lekkasjer?

Nytt batteri koster en hundrelapp og gjør salg/kjøp så mye enklere.

Lars Birger
 
Noen som vet om Stowa 1938 chronograph har quick-set datofunksjon uten å måtte trekke ut kronen og vri den til kl.12 flere ganger?

7753 skal normalt ha en egen knapp klokken 10 for å stille dato.
Hvis denne ikke er tilstede ville jeg antatt at quick-set ikke var tilgjengelig på den modellen.
Trikset er å stille klokken til dato skifter, for deretter å skru tilbake til kl.21, og så å skru den frem til dato skifter igjen.
(Dato skifter ikke tilbake når du stiller den tilbake)
Det går jo an å fyre av en mail til Stowa for å finne ut av om de har modifisert den med quick-set dato.
Uansett, her hadde jeg mye heller gått for den med manuelt verk.:)
 
Takk for hjelpen @UJU, det stemte, den har en egen knapp klokken 10 :)
Trodde det var noe annet da jeg drev å tittet på den i går.

Synes den med manuelt verk har en skikkelig fin bakside men er ganske fornøyd med min nye automatiske også :)
 

Vedlegg

  • IMG_1006.JPG
    IMG_1006.JPG
    154,2 KB · Visninger: 0
Takk for hjelpen @UJU, det stemte, den har en egen knapp klokken 10 :)
Trodde det var noe annet da jeg drev å tittet på den i går.

Synes den med manuelt verk har en skikkelig fin bakside men er ganske fornøyd med min nye automatiske også :)

Grattis med flott klokke.:)
Ser at den manuelle versjonen (pussig nok) er en god del dyrere enn den automatiske også.
 
Beckham og kjerringa også...
Såkalt stilbevisste folk som i bunn og grunn bare blir påkledt av en eller annen "stylist".:rolleyes:


rksWGCpjT328Wa2kQD67_full23.jpg


victoria-beckham-and-jacob-and-co-five-time-zone-gallery.jpg

Det sagt, Beckham har vel en ganske solid samling med vintage Rolexer også. Har sett han med mye snadder på bilder.
 
Ref forrige side.

Viser seg at klokken jeg selger går.
Så veldig feil haha. Herregud for en dumming jeg er.

Står og batteriet varer til 2019 på en lapp bakpå.


Dama vil likevel ha ekthetsbevis før jeg selger den ... synes dere ikke det da er fair at jeg går opp til prisen jeg opprinnelig selger den for, ellers dropper jeg hele greien?
 
Redigert:
Dama vil likevel ha ekthetsbevis før jeg selger den ... synes dere ikke det da er fair at jeg går opp til prisen jeg opprinnelig selger den for, ellers dropper jeg hele greien?

Jeg personlig ville ikke skapt meg mye arbeid, for en relativt rimelig klokke. Det du må vurdere er om du har andre interessenter på hånda. Dersom hun som er interessert, er den eneste som har tatt kontakt, kan det jo være lurt å strekke seg et stykke for å få handelen i boks. Jeg synes ikke det er noe fasit på hva som er rimelig her, det er snakk om forhandlinger mellom selger og kjøper.
 
  • Liker
Reaksjoner: Siki
Går det an å maile Baume & Mercier med serienummer for å få dem til å bekrefte det, eller vil de se at klokken er solgt fra Jomashop og ikke bry seg?
 
Jeg skrev at jeg ikke gidder å skaffe bevis.


Hun:

"Uansett så får du solgt klokken mye raskere om du hadde hatt det så sånn sett er det vinn vinn for deg. Men jeg kan ikke kjøpe en klokke jeg ikke vet om er ekte, så da kjøper jeg bare en annen:) "

Stikk og kjøp en annen! Lykke til med å finne noen som skaffer gidd å skaffe ekthetsbevis for deg for en klokke til 5,5k! Stoler du ikke på kvittering på klokken eller kvittering på betalt moms, kan du egentlig bare kutte nettverkskabelen. Ikke alle selgere som har kvittering en gang.
 
Redigert:
Er på jakt etter ny klokke nå og de som er i mine tanker nå er
Rolex 116500- sort skive
Rolex 116555
Patek Philippe 5167
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, noen som har hatt noen av disse som kan komme med pluss og negative ting om klokkene?
Har hatt 116500 med hvit skive, solgt pga for høy premium pris.
 
Er på jakt etter ny klokke nå og de som er i mine tanker nå er
Rolex 116500- sort skive
Rolex 116555
Patek Philippe 5167
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, noen som har hatt noen av disse som kan komme med pluss og negative ting om klokkene?
Har hatt 116500 med hvit skive, solgt pga for høy premium pris.
@Hansaeng @TomB @Kamil @andersmp @Barry2812 har vel alle hatt disse?
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Er på jakt etter ny klokke nå og de som er i mine tanker nå er
Rolex 116500- sort skive
Rolex 116555
Patek Philippe 5167
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, noen som har hatt noen av disse som kan komme med pluss og negative ting om klokkene?
Har hatt 116500 med hvit skive, solgt pga for høy premium pris.

<3 5167 <3 ikke hør på @Hansaeng - han har falt og slått seg det siste året.
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Jeg har ikke hatt 5167, men har svart 116500 og har hatt 116655. Vurderer faktisk å bytte ut Daytona med YM igjen da jeg er en av de få som ikke får Daytona til å sitte behagelig uansett hva jeg gjør. Det største minuset med YM i min bok er mangelen på hurtigjustering på låsen. De kunne i det minste ha spandert easylink på den. Skal du gå all in for komfort velger du en 5711. Lenken på den er magisk ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: ebrygfjeld og uret
Det frister å prøve en PP for å oppleve den kvalitets følelsen folk snakker om ifh til Rolex. Men usikker på om jeg synes klokka er spennende nok eller om den frister bare pga at det er nettopp en PP;)